Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 2582 ggr
[Cirius]
0

Reborn istället för

Hejsan!

Jag är ny här. Jag tror att jag inte kan få egna barn. Jag har försökt under flera år i två olika förhållanden. Men det har inte blivit något och nu är jag singel, så nu kan jag inte försöka heller.

Är det någon av er som har reborns istället för egna barn för att ni inte kan få egna?

Swadika
2

jag vet en tjej här i Sverige som inte heller kan få barn. Hon har sina reborns som barn. Det är ju absolut inte samma sak. Men kan vara som ett slags substitut. Det kommer inte kunna ersätta ett barn, eftersom en reborn inte lever. Men det kan hjälpa sorgen. Vi är flera som har reborns efter ett missfall eller abort, för att lindra smärtan och ha något i famnen.

Jag tror det kan bli "farligt" om man låssas att de är barn, att det blir svårt att förstå att de inte är verkliga. Men sålänge man innerst inne vet att de är dockor, är det ingen fara :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Cirius]
0

Jag minns dock-åldern som igår och jag har tittat på reborns, men inte kan väl en vuxen männska sta sig till och skaffa en docka. Eller vågar man?

Det skulle ju vara för att ha den och pyssla med lite, byta kläder och så.

Få ta hand om helt enkelt! Oskyldig

Katterna är inte samma sak! Flört

Swadika
1

Jag antar att jag räknas bland de yngre som har reborns, och jag är 18. De flesta som har reborns är mycket äldre än mig. Man är aldrig för gammal för en hobby ellerhur? :)

Jag bruakr byta kläder, fotografera dom och allt sådant :) Bara hålla i dem kan jag också göra :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Rebornmamma
1

Jag har mina reborns istället för barn

Jag brukar göra allt som en riktig mamma gör. jag bär dem i babysele jag byter blöja

allt som sagt

och jag skäms inte.. hittar jag nån gång en partner MÅSTE han acceptera mina reborns men han behöver inte älska dom.

mvh terese

Lena650
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag är pensionär o har både barn o barnbarn, men har ändå 16st

Reborn dockor i olika storlekar o jag älskar att pyssla med dem.

Har även 2 barnvagnar, en gammal o en ny.

Skulle inte kunna tänka mej att vara utan mina Reborn bebisar.

[vanessas]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag Vanesa kan inte heller skaffa barn, men jag tycker det är 

mysigt med min Milla, som jag kan byta på ibland, gå promenader 

i vagnen, handla kläder , ha på armen, men hon kan oxå ligga i sin säng flera dagar och se söt ut, det är en trevlig hobby, men det ersätter inte ett riktigt barn.

Jag kan inte heller tänka mig vara utan min reborn/reborns.