Reborns iFokus

Reborns

Läst 446 ggr
VeroLi74
2021-03-02 08:31
0

Ärvda dockor

Hej på er! Jag är ny här. Startade mitt konto för att bland annat få lite hjälp med hur jag kan göra med mina dockor. Jag har nämligen ärvt 2 konstdockor som jag tror kallas Reborn dockor. Jag är inte säker men tror att de kommer från Bradford. De ligger i originalkartong och har papper med info osv. med i kartongen. Den ena ser ut som en riktig nyfödd bebis. Kan ev heta Emelie eller Emmy. Och den andra ser ut att vara lite äldre och har en jättefin dopklänning. Jag har försökt sälja dem på Tradera, men tjejen som ville ha dopdockan tänkte ta av huvudet och använda det i sin butik. (Frisör?! Fick aldrig veta) Jag vägrade sälja till henne eftersom jag anser att man inte ska göra så här med en konstdocka.

Vilket är det bästa stället att sälja konstdockor på?
Hur kan jag veta vad jag kan ta betalt?

Är det någon som har något bra tips eller råd?
Jag har inte plats för dem längre här hos mig.

Stort tack på förhand! ♥

Niklas
2021-03-02 10:37
1

Det finns ganska mycket skrivet om Bradford på sajten. Kanske kan du se på några av bilderna där om det är Bradford du har.

» Skrivet om Bradford på reborns iFokus

I sajtens text med vanliga frågor står att reborns kostar 2.000 till 7.000 kronor. Det kan säkert ha ändrats för det var ett tag sen. Du kan också titta bland tidigare säljes-annonser på sajten och få en uppfattning om värdet.

Hoppas någon som kan mer kan ge dig bättre svar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mittenskittens464
2021-03-03 18:12
1

Hej,
Bradfords är inte reborndockor då dessa är gjorda i fabrik och reborns är helt handgjorda. Vi brukar rekommendera Bradford-dockor till dem som vill ha ett billigare alternativ till reborndockor då dessa mycket riktigt är väldigt dyra. 😊

Det finns många ställen man kan sälja Bradforddockor på: Tradera, Facebook marketplace, Blocket och så vidare, men man kan inte räkna med att få jättemycket för dem då de i nypris kostar från 600-2000kr ungefär (en reborn kostar allt från 1500 till 20000kr, och vissa ännu mer) 🌺

Hoppas detta hjälpte lite, fråga gärna om du vill ha mer information 😊

Ha det fint!