Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 7396 ggr
Crucio
0

Ny reborn...

nu när alla pratar om att de är reborngravida kan jag lägga till att jag också är det. dock är det vissa saker med den nya dockan som gör mig lite osäker på om jag kommer ha kvar den, gillar jag den inte kommer jag sälja den.

den kostade i.a.f. bara 1000 kronor på Ebay och var mer eller mindre var jag sökt efter väldigt länge så var tvungen buda.

det är kittet Kyra av Eva Helland och är något så ovanligt som en mörkhyad docka. har letat efter en docka med en annan etnicitet än kaukasisk, helst afrikansk eller japansk/kinesisk, som är tjej och har målat hår. tycker målat hår är finare än rootat för det mesta, och eftersom den jag har har det skulle det se konstigt ut om den andra hade rootat hår tycker jag. ville ha en tjej då jag redan har en kille, och med öppna ögon då jag är besatt vid ögon/ögonfärger så skulle aldrig köpa en sovande docka.

som sagt för 1000 spänn, så var tvungen buda.

dock är det två saker jag inte gillar. dels har hon ingen magnet för napp, vilket jag troligen kan fixa själv. men hennes läppar har en jätteblank finish vilket får det att se ut som att hon har läppstift. har visat bild på henne för lite folk och de har kommenterat på det, att det ser ut som att hon har läppstift. vilken baby har superblanka läppar liksom? har ingen jävla aning vad fan rebornaren tänkte när hon gjorde så. men funderar på att kolla med någon svensk rebornare om de kan fixa det åt mig ifall hon är fin nog att vara värd pengarna.

men ja. känner mig inte helt säker på att jag kommer behålla henne. får se. p.g.a. hur billig hon var skulle jag troligen kunna sälja henne med en del vinst om det är så.

Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är rätt gullig på bild i.a.f. :p

Sajtvärd på Skrivlust

Candela
0

Tycker inte det ser ut som läppstift på bilden i alla fall, men det borde väl gå att måla om med en matt färg? Finns väl duktiga människor för sånt :)

Swadika
0

Vilken sötnos :) Detta är ett väldigt fint kit och jag är så förälskad i mörkare dockor, de är så himla fina :) Du får visa bilder sen när hon är hemma ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Grattis glömde jag ju säga ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

tror inte man kan måla om bara ovanpå, plus att man ändå måste kunna en del om hur det går till plus köpa färg och allt, tror att få hjälp av en rebornare kan vara enklare och billigare än att köpa färg och försöka fixa själv. skulle gissa att man måste ta bort det blanka först.

tack, i.a.f. tycker själv hon är väldigt gullig på bilderna. antar att en del i att jag är skeptisk är att hon är så billig, är rädd att hon ska vara fulare i verkligheten som Bradford-dockorna tenderar vara. haha. men har alltid velat ha en docka som inte är vit, känns så tråkigt eftersom alla har det, så. var en vecka sedan hon skickades, undrar hur lång tid det ska ta.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Är hon ifrån USA? Det kan ta några veckor då :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lena650
0

När jag fått hem någon docka som jag tycker är blank så har jag själv målat med Oceanlack Varnish Matt. Går utmärkt att måla på läpparna o de kan du köpa i äffär som har hobbyartiklar. Har mattan en hel dockas

ansikte, armar o ben, blev utmärkt bra.

Lena650
0

Kan också tala om att jag köpte en färgad docka på Tradera för några år sedan. Hon var inte alls fin på bilderna, men något sa mej att jag skulle buda på henne. 1500:- så blev hon min o de ångrar jag aldrig. Blev så lycklig när jag öppnade kartongen, hon var mycket finare än bilderna visat. Detta har hänt mej med flera dockor. Så visst kan din docka vara jättefin.

[vanessas]
0

Hej,

Hon såg jättesöt ut,😊❤️

lycka till med henne, bilder ger inte alltid rättvisa.

rebornmom
0

Hon är helt underbar ju!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Crucio
0

Lena, skulle du kunna visa bilder på dockor du har använt sådant varnish på? smälter det in naturligt i dockans 'material', dvs lämnar inte en synlig hinna? funderar på om det inte skulle bli som ett tjockt lager om jag målar matt varnish ovanpå blank. plus att jag inte kan tänka mig att den helt skulle ta bort det blanka, men har kanske fel… tänker att såvida varnishen inte är väldigt tjock, vilket i så fall skulle se konstigt ut, så kan verkligen matt varnish helt täcka över blank sådan när det inte bara är att dockan är blank pga slitning… ser gärna bilder. skulle nog behöva fråga en proffsrebornare för att våga göra det i vilket fall.

Sajtvärd på Skrivlust

Lena650
0

Här är Niklas som var alldeles blank, men lackad med Varnish lack matt. Hos mina dockor har de inte lämnat någon hinna. lacken är tunn o man ska inte stryka på för mycket. Den skadar ej din docka o skulle de inte bli bra kan du pilla väck den igen utan att de syns på dockan.

Lena650
0

Här en bild till på Niklas fot o hand.

Swadika
0

Jag vill också bjuda på en bild före och efter lackad med lack :) Nu var hon en bradford docka så resultatet blev inte lika bra som en "vanlig" reborn. Men det blev så mycket bättre än vad det var innan :) 

Första bilden är innan och den andra är efter :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

fick dockan för en vecka sedan men har inte kommit mig för att skriva här. kommer def. att ha kvar henne. hon är väldigt gullig. däremot vill jag fortfarande fixa läpparna, har mejlat Marianne. dessutom så när jag skulle sätta in en magnet i huvudet på henne fick hon lim i ansiktet. skulle öppna limmet och det bara for överallt. när jag tog bort det följde det med färg och hon fick ljusa fläckar och streck i ansiktet vilket gör mig jätteledsen. enda anledningen att jag inte är hysterisk är att hon var så billig och att det därför inte gör så jättemycket om jag måste lägga lite mer pengar på att få huden och läpparna fixade. hoppas bara M inte säger nej för att hon är mörk, tror inte M gör några mörka så hon kanske inte är duktig på det. :(

dåligt var också dels att hon väger för lite. huvudet vägde inget alls vilket gav en väldigt dockig känsla. ska nu sätta in påsar med fint grus i huvudet och kroppen för att hon ska väga som en bebis, speciellt huvudet. kläderna hon hade med var också ofräscha, typ luddiga och hade glitter på sig som om de legat någonstans där det pysslats och en mössa hade en skitig klisterlapp på, så jag vet inte, det tyckte jag var lite dålig stil att skicka med ofräscha kläder, men har tvättat dem nu.

lägger kanske upp någon bild senare när hon är klar.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Får hoppas hon svarar :) Annars finns det säkert fler som kan tänka sig att fixa henne, vi har ju några i Sverige :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[vanessas]
0

hoppas du får ordning på henne och det finns säkert fler i Sverige som kan hjälpa dig att få i ordning på henne.

Lycka till!