Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 2584 ggr
Crucio
2012-07-05 20:23
0

Argh

Detta är så drygt. Trodde man skulle vara nöjd med en docka, typ 'allt man kan göra med flera dockor räcker det ju med en till så vad ska man med fler till' tänkte jag om er som har flera tills jag fick min. Har redan tänkt ut flera utseenden jag vill ha. Vill bara ha öppna ögon då jag verkligen skulle ha svårt för en docka som sover hela tiden, och har en besatthet vid ögon så ja… Men har mer utseenden i huvudet när det gäller ögonfärg och hårfärg mer än specifika sculpts.

Dockor jag vill ha är;

Pojke med jätteljusa ögon, som denna: http://www.irresistables.com/product/28-SWEETMELODY/Sweet-Melody-New-Soft-Vinyl-Doll-Kit-by-Laura-Tuzio-Ross-IN-STOCK-NOW.html Gärna i den sculpten också, så sjukt fin… och med vitt hår.

Pojke eller flicka med rött hår och bruna ögon, sculpt något i stil med Sammie. Möjligen ett brunt och ett blått öga, kallas heterochromia när man har olika ögonfärg.

Asiatisk flicka, sculpt Liu-san eller Jiao av Adrie Stoete. Liu-san är en retired sculpt men skulle kanske gå att få tag på en sådan docka ändå.

Så har jag ju min docka Sam som inte har något hår, bara ljust målat hår, som jag kanske ska skicka till någon så han kan få hår. Har inte bestämt vilken hårfärg dock. Usch. Vill verkligen så sjukt gärna ha dockan i länken och en asiatisk flicka. Så skulle jag vilja ha magplattor till dem också.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
2012-07-05 22:21
0

haha man kan aldrig ha endast en docka ^^ finns för många söta :D Jag skulle också bara ha 1 docka, har 3 nu och haft 2 till plus väntar på 2 till x) Så det går verkligen inte :P Väldigt söta är de iallafall :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
2012-07-05 22:54
0

Jag ljög för morsan och sa att min docka kostade 1500. Innan hade jag sagt några hundra, så råkade jag försäga mig och säga en sak som fick henne att förstå att han var dyrare. Så sa då 1500. Fast han egentligen kostade 2800 någonting. Haha. Och hon tyckte 1500 var hutlöst och absurt att köpa en docka för så mycket. Hon hade typ mördat mig om hon fick veta sanningen, plus att jag funderar på köpa fler, trots att jag är 22 och vuxen och har eget ansvar för min ekonomi. x) Men jag är arbetslös och bor hemma och hon betalar all mat. Så hon hade nog blivit pissed om hon visste vad jag lagt på dockan plus vad jag lagt på kläder till honom vilket är minst 300. Ah well.

Vill verkligen ha dockan i länken. Har inte kollat på den sedan innan jag köpte min docka. Fy fan vad fin den är med de där ögonen och håret och sculpten i allmänhet. AVLIDER. Och retiredsculpten Liu-san, gud, som låg ute på Tradera men som jag inte köpte. AHFHKAFADAD.

Jag som lovat mig själv att aldrig skaffa någon fler dyr hobby. x____x

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
2012-07-05 23:04
0

Haha jaa min mamma blir med galen när hon ser hur mycket pengar jag lagt på dockor, men nu är jag 18 och betalar själv, så nu får hon inte veta något x) Och hon har absolut ingen aning om hur mycket kläder jag köpt. Många 1000 lappar ligger på kläderna. Men jag tycker kläderna är en del av hobbyn också, men vill ju ha fler kläder (och dessutom kan man använda dem när man själv får barn)

Haha usch ja, är det inte dyrt är det ingen hobby ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
2012-07-05 23:11
0

Okej så hon/din farsa betalade innan eller? Min morsa skulle aldrig betalt en docka till mig kan jag säga. Har fått dyra saker men då har det varit kameror, ridläger, saker som hon tycker är 'värda', skulle aldrig fått en docka för så mycket. Jag håller med om kläderna. Sedan jag fick Sam har jag bytt på honom minst en gång per dag. Det är det jag tycker är roligast, att byta kläder på honom, köpa dem, se honom i olika saker. Så. Haha. Ja. Ska inte berätta mer för morsan. :P

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
2012-07-05 23:17
0

Nej det var mina pengar men hon gjorde överföringarna :P Min mamma skulle inte heller göra det, eller jag skulle inte ens fråga om att hon skulle köpa dyra saker till mig då mina föräldrar har svårt med pengar. Jag fick min första kamera i 15 års present men köpte min andra. Haha jag säger alltid till min mamma att jag bara köper begagnat, bara saker som inte kostar mer än 10:- xD Det kan hon få tro på :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
2012-07-06 20:36
0

Okej. Ja min morsa skulle inte ens givit mig tillgång till pengarna om det var en docka jag skulle köpa så det var lika bra att jag inte hittade denna hobby innan jag fyllde arton. :P

Samma här. Hon har inte frågat om kläderna än men om hon skulle göra det skulle jag säga att jag köpt begagnat eller på Tradera. Jag kan tycka att hon inte ska lägga sig i vad jag lägger pengar på eftersom jag i allmänhet är jävligt sparsam. Jag köper väldigt lite andra saker så jag är liksom inte någon som bara impulsköper hit och dit, så om jag vill unna mig detta så tycker jag hon kan låta det vara, men nej.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
2012-07-06 21:51
0

Haha joo förstår det, jag är likadan och min mamma bryr väl sig inte slänger jag köper för mina pengar och inte struntar i att köpa saker jag behöver tex kläder ,skolmaterial osv

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns