Ny inom reborns!
Hej!
Jag satt idag här på katter.ifokus och såg då på ni vet den där "Andra iFokus-sajter" att det fanns en reborn sida. Då blev jag väldigt nyfiken eftersom jag tycker det är så gulligt och väldigt intressant med reborns! :) Jag såg redan för säkert 6 år sen en reborn i en tidning och blev väldigt envis med att jag ville ha en sån, och jag lyckades övertala min pappa! Men sen så blev han sjuk och gick tyvärr bort :(
Men iallafall så gick jag in här och typ läste allt och satt här i flera timmar säkert, hehe. Och nu så har jag nästan bestämt mig för att jag vill prova på att göra en reborn! :) Men vad jag har förstått så är det ingen här inne som gör sina egna?
Men ni är iallafall mer erfarna än mig så jag tänkte fråga er lite saker :)
1. Är det svårare/lättare att göra en bebis med öppna ögon?
2. Är håret jätte svårt att fixa?
3. Är det änns möjligt att en "vanlig"(alltså outbildad) person kan göra en reborn? Eller är det för kompliserat?
Tack på förhand :)
//Emelie
Heej beklagar din pappa, men önskar dig välkommen hit.
För att svara på dina frågor då :)
1: Jag tror inte det spelar någonroll egentligen :)
2: Man rootar håret och sedan limmar innanför huvudet.
3: Det är svårt och kommer ta tid. Dina första reborn kanske inte kommer bli jättefina som dem smo har flera års erfarenhet (fast jag vet inte, du kanske är naturbegåvning) för att blir bra på något månste man öva :)
Det finns nybörjarkit, då får man med allt man behöver för att göra dockorna, och även tydliga instruktioner hur man ska göra och så :)
Lycka till ^^
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Tack :) Jag tror jag faktiskt ska beställa ett nybörjarkit som jag kan hålla på med i sommar :) hittade en ganska bra sida tror jag, fast det var en amerikansk sida, vet du om det finns någon här i Sverige som säljer nybörjarkit? Ja men eller hur! Man måste ju öva för att bli bra, och när man har nybörjarkitet behöver man väl bara köpa kroppsdelarna när man vill göra en till docka? Eller? :) Tack för svaret förresten :)
Det finns tyvärr inga i Sverige som säljer kit, utan det är ifrån USA och i vissa fall england och Tysklan. Men vanligast är ifrån USA :)
Jag tror att det vara är så iallafall :) Kanske måste man köpa lite mer färg och så. Jag är inte så insatt i själva att reborna, så jag har ingen aning ^^
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vet du hur det funkar med tull och sånt? Är det jätte dyrt kanske? /Emelie
Välkommen till oss 
Tack! :)