Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 1369 ggr
Crucio
0

Viktigt om kläder till reborns.

Om ni köper nya kläder ska ni tvätta dem innan ni har dem på dockorna. Jag hade köpt ett antal nya plagg till min docka och tänkte att jag skulle handtvätta dem (i speciellt milt tvättmedel) för säkerhets skull. Vattnet blev helt blått. Har man otvättade starkt färgade kläder på dem under lång tid kan det ge avtryck. Så tvätta alla icke-begagnade kläder.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Har äldrig tvättat mina kläder :P Aldrig fått något avtrcyk av dem heller, tror färgen låtsnar först när det kommer i kontakt med vatten :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

Då har du nog haft tur. Tror inte det bara är när de kommer i kontakt med vatten. Från folk som kan saker om kläder och tyg får man ofta rådet att tvätta kläder p.g.a. överskottsfärgen i tyget innan man har dem. Kan ge allergiska reaktioner.

Tror inte det skulle synas om man har kläder i ljusa färger som t.ex. rosa, vitt, etc. Hans kläder är bl.a. turkos och bruna, men men. Har du köpt kläder nytt också eller mest begagnat?

Tänkte också på om man bor någonstans där det blir väldigt fuktigt vissa årstider. Då kan nog risken bli större.

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Jag har eller rättaresagt hade mycket mörka färger till min pojke när jag hade honom :) Men hände inte då heller. Och då hade han alltid kläder på sig. Jag köper mycket begagnat, men nu pratar jag om de nya kläderna ^^ De begagnade är såklart tvättade (både av mig och förhoppningsvisden förra ägaren :P)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

Okej. Tur det. Jag skulle i.a.f. inte riskera det, är för paranoid. Kändes ändå fräscht att tvätta kläderna, men som sagt är för paranoid för att riskera även om risken inte är jättestor. Är t.ex. också paranoid att nappen ska förstöra färgen på munnen på något sätt fast limmet är torkat och magneten täckt av tyg. :P Jag är nog bara neurotisk. :P

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Ja, de rekomenderar ju att tvätta kläderna så det ska man nog göra, men tror inte det är hela världen om man inte skulle göra det :) (Jag som är van vid resin också vet att det enkelt går att ta bort fläckarna med bara såpa och vatten, om det skulle bli fläckar av kläderna)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

Tål färgen verkligen att man använder vatten? Känns som att gör man det många gånger kommer det försvinna till slut. Resin, håller du på med japanska dockor by any chance?

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Vatten är ingenfara :) Färgen sitter fast :D

Haha japp det gör jag :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Crucio
0

Hur många japanska har du? Lägg upp bilder. :P

Sajtvärd på Skrivlust

Swadika
0

Jag har tre st ^^ Men för att inte sno hela din tråd länkar jag istället till en tråd där det tas upp

Länken

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns