Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 2121 ggr
rebornlover98
2016-01-15 12:44
3

bedragare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Är ny här Heter becca men kallas becciz. Först och ftänst vill jag varna er för någon som har kaniner9876@gmail.com som mejl adress jag hade dtämt träff med denne och betalat en. Större summa pengar men personen i fråga dök aldrig upp. Jag hade min kp med mig vi ringde men fick inget svar händelsen är nu polisanmäld men det känns ändå jobbigt. Sen vill jag pressentera min lilla tjej. Hon är serenity by laura lee eagels. Rebornad av silvana b. Är toppen nöjd med denna tös.

VildaVittra
2016-01-15 12:49
9

Det du nu gör är förtal, det är först om personen blir dömd som du får gå ut med information som kan härleda till person. Redigera bort mejladressen samt bilden om den inte är din egen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
2016-01-15 13:05
5

Förtal är straffbart.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Chimney
2016-01-15 13:10
11

Faktiskt så får man ge ut uppgifter om det finns skälig grund till att ett brott skett, och har polisanmälan gjort kan tex polisen även godkänt att uppgifter lagts ut för att förhindra personen till att bedra fler personer.

vallhund
2016-01-15 13:13
2

#3 Förtal är alltid straffbart. Det man kan göra är att påpeka att man själv blivit lurad o uppmana andra till att inte betala saker i förskott annat än via betaltjänster som Paypal eller liknande.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Chimney
2016-01-15 13:18
9

"Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att uppgiften var sann eller att det fanns skälig grund för den."

tottis1
2016-01-15 14:05
1

hoppas det ordnar sig för dig

du har en jättefin tjej

[lomille]
2016-01-15 14:10
3

Hoppas det ordnar sig och du får hjälp av Polis, det var bra att du anmälde, för tyvärr finns det fler som blitt lurade, det bästa råd betala genom Paypal om du ska betala innan du hämtar hem dockorna, eller innan de skickas, bra för både säljare och köpare, be annars säljaren om referenser, så du ser att de sålt bra dockor tidigare.

Carerik
2016-01-15 16:55
4

#5, har alldeles rätt, detta är en självupplevd händelse med kvitto på peng, vittne i form av kp, Hon anklagar INTE "kaninen" för något utan berättar sin version av händelsen. Hade hon anklagat henne för ngt kan det kanske vara förtal men alla vi har rätt till personlig åsikt. Alla privata peng transaktioner ska gå genom PP, för bådas skydd, om man träffar en säljare som ej vill gå med på detta så Spring….. Då är det ngt skumt. Det är så himla roligt att se alla som ej brukar vara inne på sidan komma med sina åsikter. Är ni ngn sorts I fokus jurister eller så? Är övertygad om att om Rebornlover skulle bli anmäld för förtal så finns det ej ngn åklagare i vårt långa land som skulle väcka åtal i detta fall. Skillnaden mellan yttrandefrihet och förtal är stor…..

VildaVittra
2016-01-15 17:07
4

#8 "Hon anklagar INTE "kaninen" för något"

Nehä? Så "bedragare" är ingen anklagelse då eller?

Nej, jag är inte jurist, utan en privatperson som är väldigt trött på internetpöblar som leker domare, jury och bödel på nätet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Carerik
2016-01-15 17:51
6

Rubriken är "bedragare, " det finns inget i text som rent ut säger att "Kaninen"är en bedragare, du får själv välja att läsa in det i det som är skrivet och det verkar du sannerligen göra. Även du som står över oss alla i vår strävan att vara domare, jury och pöbel måste läsa in "rebornlovers" frustration och hennes rätt till sina pengar. ( i Sverige har vi ej ngt jury system, det ser vi oftast bara i amerikanska filmer odyl)

VildaVittra
2016-01-15 17:57
4

#10 Var har jag skrivit någonstans om vad jag anser att TS känner? Tyder snarare inte mina tips till TS på att jag vill att denne ska få chansen att göra om och då göra rätt? 

Vad spelar Sveriges rättssystem för någon roll angående att folk leker domare, jury och bödel på nätet? Har vi väldigt många bödlar eller i rättssystemet? 

Jag tror nog du missade läsa "Bedragare" i rubriken och nu försöker skylla ifrån dig på andra, för det går nämligen inte att tolka det på något annat sätt än att TS avser "Kaninen".

Carerik
2016-01-15 18:55
4

Som sagt det är ju fritt att tolka texten hur man vill…. Men i texten står det inte att "kaninen är en bedragare, utan det är din tolkning, Oavsett vad som vi väljer att läsa in i texten så hittar varken du eller jag något avsnitt där det uttryckligen står att "kaninen"är en bedragare. Vad menar du att TS ska göra? Be om ursäkt? Vadå göra om och göra rätt? Skulle jag vara TS skulle jag verkligen vara förbannad, tror inte ens du skulle tycka att denna situation var ok. Det är alltid lätt o sitta o mästra över vad andra ska tycka o göra i sådana här situationer. Tycker att du är den första att utse dig som domare, jury och pöbel genom att direkt slå ner på TS text. Är man i en situation där man känner sig lurad så vill man nog inte har åsikter om sitt sätt att uttrycka sig…. "Kaninen" kan ju oxå ge oss sin version av vad som händer. Det som är sant och går att bevisa är att TS har betalt för en vara hon ej fått, att hon uttrycker sin frustration över detta är fullt förståeligt. Hennes text är i detta avseende Ej lagvidrig. Skaffa en rolig hobby så har du annat att göra än lusläsa andras inlägg och försöka hitta ngt brottsligt i dem.

Carerik
2016-01-15 18:56
2

Säger tack för mig i denna tråd och hoppas det löser sig för TS.

VildaVittra
2016-01-15 19:06
3

#12 Det går som sagt inte att tolka texten på något annat sätt. 

"Vad menar du att TS ska göra? Be om ursäkt? Vadå göra om och göra rätt?"

Läs #1.  Och det är inte att "slå ner på" att ge TS tips om att inte begå lagbrott. 

"Det som är sant och går att bevisa är att TS har betalt för en vara hon ej fått, "

Hur vet du att det är sant? På samma sätt nätanvändare "visste" att det var sant när de hjälpte folk att letar reda på personer med skyddad identitet genom att den som sökte ljög, exempelvis "Hon stal min hund" fastän det var att hon flydde för sitt liv?

Var lite kritisk till sanningshalten i vad folk skriver på nätet.

Carerik
2016-01-16 00:53
1

Som sagt, Tack för det fria ordet!

Aleya
2016-05-31 16:39
3

#0 Tycker det är konstigt att ni två har liknande adresser. Så jag hoppas ingen går på detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lizelda
2016-05-31 16:44
0

Vilka då?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aleya
2016-05-31 16:52
0

#17 ts och den sk bedragaren.

Medarbetare för Julen

cornelianova
2016-05-31 18:19
2

håller med #16

Cocobella
2016-06-01 11:44
0

Vaddå lika adresser? Var ser ni det?

Aleya
2016-06-01 11:59
0

#20 kolla i de senaste som ts skrev(inlägg via dennes sida). Då ser du att början är samma men att det är andra siffror men samma domän. Det tycker jag är skumt.

Medarbetare för Julen

Lizelda
2016-06-01 12:01
0

#21 Samma + 44

Cocobella
2016-06-01 14:28
2

Ahh såg nu. Helt klart konstigt. Och i andra inlägg i andras trådar så har personen två andra emailadresser..

[sus57]
2016-06-01 16:49
0

Skumt!

Lena650
2016-06-01 16:57
2

Varför rota i gammal skit sedan Januari månad. Finns det inget trevligare att prata om?

Lizelda
2016-06-01 18:20
4

#25 Att varna om skumma grejer ser jag inte som att rota i gammal skit dock.

Aleya
2016-06-01 20:04
3

#25 det är väl skumt att lägga upp en massa adresser och anklaga folk när man själv inte ha rent mjöl i påsen.

Medarbetare för Julen