"Kludd nappar"
Väntar ju på en custom reborn och ska göra valet mellan att ha magnet i honom(magnetnapp) eller att ta utan magnet i men då kommer det bli så att jag får klippa av en napp och använda häftmassa(kludd) om jag vill ha på napp, kan det skada färgen på läpparna om man har kludd eller är det lugnt? vet att jag kan fråga rebornartisten men vill ha fler synvinklar, tack för svar :)
Kludd verkar inte skada mer än vad magneter gör, har aldrig märkt ngt men använder ej napp så mkt.
#1 Ok då vet jag🙂
Jag använder kludd till min reborn och det har inte skadat alls. Dock bara det vita kluddet och inte det blåa, eftersom det vita inte är lika kladdigt :)
Jag använder också häftmassa till mina reborns nappar och har aldrig märkt att det skadar färgen. Dock kan häftmassan vara lite lurig och få bort ibland men det brukar alltid lösa sig ☺️
jag fick välja magnet eller pigg napp. jag valde pigg :)
Jag har gjort ett litet hål i alla mina och sen har jag skurit bort gummit på napparna och där finns ett litet hål som jag limmat fast en liten tunn spik i.
Jag har fått höra att läpparna kan spricka av piggnappar, men det kanske inte stämmer?
Jag tycker magnet är bäst :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Det är inte alltid jag limmar magneterna, ibland fäster jag dom med kludd och en bit kirurgtejp över :) Då är det lätt att byta napp om man vill. Men är det en väldigt stark magnet på insidan, fungerar bara lim.
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Valde att ha magnetnapp:)
Har nyligen köpt min första reborn och till den medföljde en magnetnapp. Någon som vet var man kan köpa sådana nappar?
#7 Jag har piggnappar til mina och dom har aldrig spruckit
Använder du rätt material till pigg-nappar som ex buntband, håller vinylen, men spik odyl kan skada vinyl och det spricker.
Magneter får man limma själv på nappen finns ofta i hobby affärer, Claes Ohlsson har också bra magneter.
Viktigt att man sätter ex kirurg tejp ( som Fia sa) eller liknande annars kan magneten skada målningen.
Annars kan man oxo klippa en bit filt, och limma på nappen, och lämna en liten öppning för att stoppa magneten i.
Jag har haft piggnappar i så många år och det har gått bra.