Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 552 ggr
innanhimlenfallerner
0

Fixa ögonfransar?

Hej! Jag undrar hur man fixar ögonfransar som hänger över ögonen och hur man "får upp dem" igen. Tack för er tid! :)

~Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination circles the world.~ Albert Einstein.

Tjeja
0

Vad menar du med "får upp dem" igen? *Försöker förstå*

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

innanhimlenfallerner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min toddler Oliver har haft lite problem med ögonfransarna. Som jag sa hänger de ner över ögonen. Det är inte så farligt, men jag vill få dem högre upp. Alltså att de "pekar upp" och inte hänger:) Här är en bild:

~Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination circles the world.~ Albert Einstein.

Tjeja
0

aah ok!

Vet inte hur rebornartister brukar göra. men jag hade provat att locka med en ögonfranstång. Samma sort som jag själv använder för att "böja upp" mina egna fransar. 🙂

innanhimlenfallerner
0

Tack! (Förlåt för sent svar) det ska jag prova! :)

[lomille]
0

De ser ut att vara rotade så försök med ögonfranstång försiktigt!

innanhimlenfallerner
0

Tack för tips! De är rootade.

cookies1994
0

fråga hon som skapade honom, jag tror hon finns med här på iFokus forumet? :)

[GråHäxa]
0

Det går inte att ändra riktningen som de är rotade på. Men du kan testa att blöta ned en babytandborste och borsta dem försiktigt uppåt mot ögonbrynen eller vad man skall säga. Låt dem torka mot vinylen, det kommer sjunka ned en bit när de är torra, men för hoppnings vis inte hela vägen.

Värme borde kunna fungera med. Vet dock inte hur en ögonfranstång fungerar men var jätte jätte försiktig om du använder något som kan bränna vinylen.

innanhimlenfallerner
0

Tack för svar. Ska prova det också :)

Tjeja
0

Ögonfranstång bränner inget den hjälper en bara att komma åt och "vika/klämma" så att säga. Däremot finns ju en risk att man drar ut stråna från rotningen om man inte är försiktig utan drar i stråna när man "viker/klämmer" dem.

Det med att blöta och borsta kanske är snällare om man har svårt att komma åt utan att dra i stråna.

[GråHäxa]
1

#10 Men vad dum jag är, ni menar ju en helt vanlig ögonfransböjare haha 😂Jag kallar det "böjare"  istället för tång när jag hörde tång tänkte jag på plattång med värme, och trodde det var någon ny grej till fransarna som jag missat. Behöver nog sova här haha 🤪 Ja en ögonfranstång borde ju gå bra att använda så länge man är väldigt försiktig så att man inte drar ut stråna.