Reborns iFokus

Reborns

Etikett: våra-reborns
Läst 873 ggr
reborn20
0

gå ut med reborn dockor

hej. jag tycker det är väldigt kul att gå ut med min savannah i vagnen. men även väldigt jobbigt och pinsamt. hur gör man om någon kommer fram? vad ska man säga ?  ska man bara gå?

älvornas dal
0

Det har jag alltid undrat över :) D.v.s. om ni går ut med dem och hur ni gör sedan om någon vill se" bebisen". Kan tänka mig att många är oförstående (det ser man även här inne på en del kommentarer.)Jag äger inte någon reborn men brukar kika in här för jag tycker att era dockor/bebisar ser så fina och verkliga ut.

[GråHäxa]
0

Om du inte vill säga att det är en docka så kan du kanske säga att du precis har fått henne att somna och inte vill väcka henne?

Eller om hon inte är uppenbart synlig i vagnen så kan du säga att du bara provkör vagnen för att du fundera på att köpa den.

reborn20
0

#2 bra ide med att hon sover. har nämligen en sovande.  har dockkit lucy by tina kewy

änglahår
0

min dotter tar med dem ibland i vagn ofta en sovande ingen har någonsin frågat då.

Har vi toddlen med då ler man, eller frågar om man får hålla och känna på henne, ännu har ingen kommenterat något dumt etc.🙂

reborn20
0

ok har fått en elakt kommentar en gång så därför är jag lite orolig .

[GråHäxa]
2

Du kan ju ha napp och mössa på dockan när du tar ut henne,  så att man inte ser henne så tydligt. Då kanske det är svårare för omgivningen att avgöra om det är en riktig bebis eller ej. 

Elaka kommentarer säger oftast mer om den som ger dom en den som de är avsedda för :P  Men förstår självklart att man vill undvika såna scenario :)

Carerik
4

Ska jag vara riktigt ärlig…. Förstår ej varför man ska gå ut med en docka i vagn. De behöver ju inte frisk luft eller så… Det skulle kännas jätte konstigt att träffa en vuxen kvinna med en docka i vagn. Har man dockan som substitut för en riktig bebis och gör saker med den som man gör med ett riktigt barn. -Då kanske det är dags att hitta en annan lösning eller annat intresse, En reborn är ju som alla vet fortfarande en docka och kan aldrig bli något annat än en vara man kan sälja och köpa. Tror att man ska vara lite försiktig och verkligen tänka efter varför man vill behandla dockan som ett riktigt barn….

Rebornlady
2

Nu har jag ju Bradford dockor men jag tar med dom ut och folk säjer ofta att det är en söt bäbis jag har men då säjer jag helt enkelt att det är en docka.

Lena650
4

Jag går ut med mina ibland, men bara dem som ser riktigt verkliga ut. Folk tror de är mina barnbarn. En lång promenad är bla. bra motion, även bra att ha något att hålla sej i. Är 70 år så antingen barnvagn eller rollator kan gå på ett ut. Men annars är det dockor för mej. Har barnbarn på 4 mån. o barnbarnsbarn på 1 mån.

Swadika
5

Jag har tagit ut mina reborns några gånger, oftast har det varit för att filma till min blogg. 

Om folk bara går förbi och kollar i vagnen och säger "söt" eller något så säger jag inget, bara tackar. Om någon kommer och stannar för att prata, frågar om det är en riktig bebis och så brukar jag säga att jag är ute för att kolla folks reaktioner. Har också visitkort till min blogg som jag delar ut till de som frågar. Har inte upplevt något dåligt bemötande. 

Om du vill ta ut din reborn så gör det, och strunta i folks dåliga kommentarer :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

änglahår
4

Min dotter har ett handikapp, har ej rullator men precis som Lena650 skriver

är det bra att hålla sig i…..😉hon vet också att de är dockor, men älskar att dra ut med barnvagn ibland (kommer aldrig att kunna få egna barn) hon mår bra av att pyssla med dessa dockor till och från. Hon ser  dem  inte som barn. Roll spel är alltid roligt och man kan komma långt i ett samtal om livet  , hur det kunnat varit utan handikapp,

om vad som är bra nu, hur man värdesätter  livet ,både med och utan dockor och handikapp.

Dumma kommentarer kommer, om hur man ser ut, att man stammar mm, inte att jag samlar dockor .

Det finns många påstående om att ha dessa dockor.

Man bör också skaffa sig egna erfarenheter utifrån vad man en samlar på; ex dockor.

Det bästa är,  det är du som bestämmer, hur ditt förhållande är till din samling  och vad du gör med den och att du inte far illa, utan mår bra utav din hobby.

Det är tråkigt att du fått dåliga kommentarer, men jag tycker du kan försöka igen.

tottis1
2

jag går ut med mina varje dag ,tränar mina hundar att kunna  gå ordentligt vid sidan  om vagnen. känns bättre med en docka i än en tom vagn kommer det mer snö ska dom få dra pulka

tottis1
3

#7 så länge man har glädje och mår bra,  kanske ger en lite tröst så ser jag inget fel i hur man behandlar sin docka.  Alla gör som dom vill