Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 2068 ggr
Mathilda-reborn
1

Väntar tillökning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen köpt en reborn till! Har tittat efter en till under flera år, men har haft svårt att hitta någon jag verkligen gillar (och när jag väl gjort det så har ekonomin inte varit så tillåtande)… Hade egentligen tänkt mig en "tvilling" till den som jag redan har - men så blev det inte. Det blev en storasyster istället! Hon är en Katie-Marie av Ann Timmermann och gjord av Ida Marias Nursery. Längd 77 cm (enligt säljaren, 74 cm enligt en annan uppgift - men om jag uppfattat det rätt så beror differensen på att den ena har mätt "rakt" från topp till tå och att den andra har "följt" de något böjda benen). Vikt cirka 4800 gram. Hela armar och ben. Hon har ingen magnet, utan tar "tillklippt" napp (hur man nu ska göra det?). Har troligtvis redan bestämt vad hon ska heta, men väntar med att bestämma säkert tills hon har kommit hem. Så fort jag har fått betalningsuppgifter så ska hon betalas och sen hoppas jag på att hon blir skickad omgående så att hon är hemma innan jul! :-) Nu blir det till att handla lite kläder så att jag har något att ta på henne - frågan är bara vilken storlek jag ska satsa på - 74 eller 80…? En bild jag lånat av säljaren bifogas - fler kommer givetvis när hon har kommit hem! :-) Ska bli så spännande! :-D

Mittenskittens464
1

Vad kul att få hem en ny liten 👍🏼 Förstår att det är spännande!

Mathilda-reborn
0

Nu är hon betald också! Skickas troligen på måndag eller tisdag, så har jag riktig tur så är hon hemma innan helgen nästa vecka :-D Fick också veta att skostorlek är 18-19 och att hon har 86 i klänningar i alla fall. Jag tror att jag chansar på att köpa byxor och body/tröja/kofta i cl 80.

RebeccaDaisy
1

Grattis till din stora tjej! 😍

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

tottis1
1

grattis jättesöt tjej

Fia81
1

Grattis, hon är fin 😍 Spännande att vänta nu 🎈

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[sus57]
1

Grattis till henne!😊

[GråHäxa]
0

Grattis 🎈Jättefin tjej verkligen! Det skall bli roligt att se mer utav henne 🙂

Med tillklippt napp menas helt enkelt att du klipper till den så att den passar i munnen. De brukar oftast vara den bredare lite runda delen längst ut på nappen som man klipper bort :)

Mathilda-reborn
0

Tack, det ska bli så roligt! :-)

Tack!
Ja, det tycker jag också. Föll för henne direkt när jag såg henne - bara att hoppas på att hon motsvarar mina förväntningar ^^

Tack! :-)

Tack!
Det ska ni få göra. Har till och med letat fram en "riktig" kamera så att det ska bli bättre bilder än de jag tar med telefonens kamera.

Okej, tack! Misstänkte att det var så, men var inte riktigt säker.
Ska få någon napp med henne, så jag kan kolla på den/dem hur det är gjort.

Mathilda-reborn
0

Fick besked tidigare att hon ska vara inlämnad för sin resa hit!
Förhoppningsvis är hon framme på tisdag eller onsdag :-D

Var iväg och handlade de sista julklapparna till familjen idag - passade på att handla lite till "storasyster" också då.

Blev en klänning till jul och en till nyår (/fest), några "basplagg" (tröjor, byxor, strumpor, pyjamas), en kofta och klämmor samt snoddar (frotté så att det inte sliter) till håret. Hoppas nu bara att kläderna passar (körde på storlek 80 cl samt 16/18 i strumpor) - annars så får jag ju byta, men vill ju kunna få på henne några nya och fina kläder när hon kommer hem.

Sitter och har lite koll på Blocket, Tradera samt "Köp och sälj"-grupper på facebook nu, för att förhoppningsvis hitta lite fina kläder billigt så att hon också får en "garderob" med lite ombyte. Behöver även försöka hitta någon lämplig leksak, ett par finskor och några fina nappar… Det hade varit betydligt billigare och mycket enklare att köpa en docka i samma storlek som den jag redan har, men detta är förvisso roligare - och vem har sagt att det ska vara enkelt *hihi* ;-P

Carerik
1

Grattis, hon är så fin, tycker att du gör rätt i att välja lite större storlek, det är inte fint när kläderna sitter som klistrat på dockor eller barn.

Mathilda-reborn
1

Tack! :-)

Jag håller med dig, finare när det är lite för stort. Vill bara inte att det ska vara för stort - gillar inte när man ser tygkroppen exempelvis.

Min mamma är bara bäst!
Idag när hon var och handlade på Maxi köpte hon en massa kläder i storlek 80 ^^

Flera par byxor, en body, en kofta, en jacka, mössa och vantar. Måste ha kostat "hur mycket som helst".  Nu har min lilla stora tjej i alla fall gott om baskläder och ihop med det jag köpte igår och på Tradera idag lär det inte behövas något mer i klädväg (men det lär det så klart bli ändå efterhand ;-P).

Mathilda-reborn
0

Nu fick jag precis ett SMS om att hon har kommit fram. Tyvärr har paketet inte kommit till närmaste utlämningsställe så jag har ingen möjlighet att hämta ut det idag. IMORGON DÄREMOT! Åh, vad jag längtar! :-D

RebeccaDaisy
1

Så irriterande när posten rör till det så där! Men då blir det spännande imorgon! 😃

[GråHäxa]
0

Spännande imorgon då ^^ Vad gulligt av din mamma att köpa massa kläder 🙂

Mathilda-reborn
0

Var tvungen att jobba över idag så nu hoppas jag innerligt att bussen inte blir försenad - i så fall hinner jag inte hämta henne idag… :-/ Är den i tid har jag cirka tio minuter på mig innan utlämningsstället stänger - vilket jag borde hinna eftersom hållplatsen är väldigt när. Bussen brukar dock kunna vara lite si och så när det kommer till att hålla tiden, så vi får se. Blir i alla fall VÄLDIGT besviken om jag inte hinner! Skulle lämna tillbaka ett par klädesplagg under lunchen idag - slutade med att jag bytte dem mot några andra istället. Är man knäpp eller!? ^^ Nu verkar bussen vara på G - fungerar kanske trots allt idag! :-D

Fia81
0

Håller tummarna 😃

Mathilda-reborn
0

Yes! Det var min buss! Lite drygt tio minuters resa nu då - hoppas att inte alltför många ska gå på/av :-) #13 Ja, det är väldigt irriterande. Speciellt när man måste förlita sig på kollektivtrafiken för att komma dit, man jobbar och det här stället stänger redan klockan 18:00 (mot klockan 21:00 på mitt vanliga ställe). Åh, vad jag vill hinna!! #14 Ja, det var jättesnällt av henne! :-) Maxis kläder fungerar ju bra som baskläder, även om jag föredrar Newbie annars.

Mathilda-reborn
0

FY SJUTTON VAD JAG ÄR BESVIKEN!! 😕

Stressade för att hinna med bussen (vilket jag gjorde) och komma till utlämningsstället innan stängning (vilket jag också gjorde) för att där få besked om att DHLs system har kraschat och att inga paketutlämningar (från DHL) kan ske idag.

DHL hoppas att det ska vara fixat tills imorgon. 

- Det gör jag också!! 😡
Vill ha hem min lilla prinsessa NU ju!!

tottis1
0

så tråkigt jag hämtade ut paket från Dhl idag jag hade tur

Fia81
0

Nej fy vad frustrerande!!!

[GråHäxa]
0

Nämen ush vad typiskt 😕

Mathilda-reborn
0

Nu är hon äntligen hemma!

Hon är mycket större än vad jag hade förväntat mig, eller inte egentligen för jag vet ju hur stort 80 (77) cm är - men ändå.

Bilder kommer om en stund, när jag har lyckats få över dem till datorn.

Känner mig i alla fall VÄLDIGT glad! :-D

RebeccaDaisy
0

Ååå äntligen! Spännande med bilder! 😍

tottis1
0

så nyfiken

Carerik
0

Väntar med spänning…

Mathilda-reborn
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 16
Förhandsgranskning av bild 2 av 16
Förhandsgranskning av bild 3 av 16
Förhandsgranskning av bild 4 av 16
Förhandsgranskning av bild 5 av 16
Förhandsgranskning av bild 6 av 16
Förhandsgranskning av bild 7 av 16
Förhandsgranskning av bild 8 av 16
Förhandsgranskning av bild 9 av 16
Förhandsgranskning av bild 10 av 16
Förhandsgranskning av bild 11 av 16
Förhandsgranskning av bild 12 av 16
Förhandsgranskning av bild 13 av 16
Förhandsgranskning av bild 14 av 16
Förhandsgranskning av bild 15 av 16
Förhandsgranskning av bild 16 av 16

Datorn kunde inte hitta telefonen, så jag får testa att lägga in dem direkt från telefonen istället. Sidan brukar dock krascha när jag gör för mycket från telefonen, så vi får se hur det går!

Bilderna är tagna med telefonen, så de är ganska mörka och suddiga.

Ska se om jag kan få bättre bilder imorgon!

[GråHäxa]
0

Vad roligt att se alla bilder! Mycket fint fick du med också, älskar newbie kläder ^^

Jättefin tjej 😍 vad skönt att du äntligen fick hem henne. Vad skall hon heta?

tottis1
0

så söt och så mycket kläder du fick med henne grattis till denna fina tjej

Carerik
0

Bara så söt, fina kläde oxå, ska bli kul att se lite tydligare bilder på henne.

loolan
0

Grattis! Vad mycket fint du fick med till henne och så söt hon är!❤️

RebeccaDaisy
0

Så roligt att du äntligen fått hem henne! Tycker också det ska bli roligt att få se fler bilder! ♥️

tottis1
0

vilket gulligt kort du fick  till nya mamman så sött❤️

Mittenskittens464
0

Vad härligt att hon äntligen fick komma hem! Välkommen du lilla ❤️

Fia81
0

Vad roligt att hon äntligen är hemma, Grattis igen 🎈Många fina kläder/saker du fick med 🙂

rebornmom
0

Så kul att hon är hemma! Grattis ❤️

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Mathilda-reborn
0

Tack alla! Hon är fantastisk :-) Hade tänkt fotografera henne igår eller idag, men blev inringd av mitt extrajobb så det har tyvärr inte blivit av. IMORGON däremot så ska jag fixa det, har sagt ifrån att jag inte kan jobba då - måste få ha åtminstone en dag ledigt nu inför jul.

Mathilda-reborn
0

Har gjort en ny tråd med bilder på lilla prinsessan Abigail Grace (lillebror Edward Maurice fick också vara med på en bild ;-p).

Mathilda-reborn
0

Ja, där kom med rätt mycket saker till henne. Jag älskar också Newbie, är mitt favoritmärke bland barnkläder. Tycker att både färgerna och modellerna på kläderna (generellt) är helt underbara.

Hon heter Abigail Grace, kallar henne för Abbie.

Mathilda-reborn
0

Tack!
Jag är faktiskt rätt förälskad i henne :-)

Mathilda-reborn
0

Det finns nu! :-)

Mathilda-reborn
0

Tack, hon är så ljuvlig! <3

Mathilda-reborn
0

Ja, det känns helt fantastiskt! :-D
Finns nya bilder i en egen tråd!

Mathilda-reborn
0

Ja, det var verkligen jättegulligt :-)

Mathilda-reborn
0

Ja, det känns helt fantastiskt att äntligen ha henne hemma! :-)

Mathilda-reborn
0

Tack!
Ja, det fick jag verkligen :-)

Mathilda-reborn
0

Ja det är vansinnigt roligt! :-D
Tack :-)