Kartonger?
Kanske en konstig fråga men ni som har sålt större dockor, vart får ni tag i kartonger att skicka dom i? Jag har problem att hitta passande. De som finns på schenker/posten är alldeles för små och en flyttkartong är för stor. Har tidigare återanvänt kartongerna jag fått hem dockorna i men nu har jag inte köpt fler så har inga kvar.
Jag har köpt flyttkartonger på IKEA….skär ner lådan så den inte blir så hög. 🙂
Om jag får slut på kartonger tar jag något jag har hemma, som tex en större skridsko- kartong. Ny och fräsch fick bara hitta en ny plats åt skridskorna istället 😉 Annars skulle jag nog köpa mindre, ihop vikbara förvaringslådor i papp på Ikea, rusta mm finns i olika storlekar och modeller 👍
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Rusta och biltema.
Jag har kört på flyttkartonger, tror att dom vi har hemma är från K-Rauta eller Jula. Det finns i alla fall i flera olika storlekar. Har även gjort så som -lollo- skriver när de varit lite för höga :)
Jag gör som dem ovanstående! Ibland får man klippa till den lite så de passar bättre! Plockar av det lådor jag har hemma! Jag har också hört om att man kan fråga på affärer och posten om de har några kartonger som de inte behöver! Detta har jag inte själv provat dock! Men kan ju kanske vara en idé! Men jag har också beställt kartonger från fyndiq, dem har många olika storlekar! Dem har också bubbelplast, packpapper med mera! Sen slår jag alltid in paketet i papper och snöre så det ser fint ut! :) En tips när man skickar större dockor kan också vara att de reser bättre sittande i sin låda! Då brukar en mindre låda också passa bra! Fortfarande inrullad i filt och bubbelplast och omringad av sina tillbehör. Har gjort så med flera toddlers och tycker nog faktiskt att det brukar bli bättre att få till på ett säkert sätt! Lycka till!
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
Tack för tipsen! Har ingen bil så att åka till Ikea, rusta eller liknande är för långt. Men får leta lite mer på vinden :)