Ibland blir jag trött...
Ni vet alla att lilla Sweetie fick flytta till England… Köparen hörde av sig ca 1 vecka efter att hon fått hem henne. Hon var inte helt nöjd och ville skicka tillbaka dockan. Jag förklarade snällt att jag inte accepterar returer. NU har hon anmält detta till PayPal och mitt konto är låst!!! Hon hävdar till dom att bilderna inte överensstämmer med verkligheten. Jag väntar nu på PayPal´s beslut. Enligt PayPal har man rätt att upphäva köpet om varan markant skiljer sig från vad man får hem…. Jag tror hon har ångrat sig och försöker utnyttja systemet. Jag gav henne bilder på Sweetie i alla möjliga ljus innan köp… Bilden till vänster är tagen av köparen och den till höger av mig och artisten. Vad tror ni blir PayPal´s beslut? Behöver lite stöttning 😕

"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Usch vad dåligt stil! Det skiljer i stort sett ingenting mellan bilderna! Den enda skillnad jag ser är att dem är tagna i olika ljus! Paypal har fått båda dessa bilder? Isådanafall tror jag absolut inte att du behöver oroa dig! Vad uppger köparen vara det som skiljer bilderna från verkligheten? Jag vet iallafall att du alltid är mycket noga och alltid skickar fint paketerat och väl överensstämmande! Stor kram till dig! Hoppas det löser sig snabbt! ♥️
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
Jag hoppas de löser sig för dig. Ser heller ingen skillnad mer än olika ljus, bilden hon tagit är lite gråare ton medan dina har lite oragare ton. Men man ser helt klart och tydligt att det är samma docka och allt.
Sånt är tråkigt!
Har varit missnöjd jag med, men då har jag sålt den istället, för är den inte skadad eller dåligt målad anser jag inte att man kan klaga, jag hade bara föreställt mig lite annorlunda hudtoner osv, kanske hade din köpare de med och sen sett sin chans.
Kram
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Tack
Ja jag tror hon försöker att utnyttja systemet. Hennes anledning till PayPal är att - dockan är "blåare" i verkligheten än på bilderna. Anledning = Färg Skillnad (Gravt). Men hallå det är ju ingen smurf hon har fått hem… Jag försöker alltid ge en rättvis bild till mina köpare genom bilder i olika ljus. Hennes anledning känns inte "markant" så jag hoppas verkligen PayPal fattar rätt beslut. Sweetie är inte blå!
Hoppas det löser sig, men med Paypal är det så tyvärr är köparen inte nöjd med köpet då dockan kommer fram, så har de rätt att skicka tillbaka och köpet går tillbaka, trots att man skriver att ingen ångerrätt, jag tar inte returer, så har köparen alltid rätt, så har jag lärt av paypal, jag tar aldrig ut pengarna fråns köpare verifierat att de godtagit köpet när dockan kommit fram..
Om man läser i Pay-pals föreskrifter så står det finstillt, jag hoppas att du slipper undan för har man mycket bra bilder tydliga som du har kan det ändå lyckas och du får rätt🙂 Man får förtydliga i annons att köpare ska se noga på bilder innan de köper.
Jag hoppas det blir till din fördel ,känns tryggt då man själv säljer genom paypal
och tydliga bilder. Det har du tagit och man ser bra hur hon ser ut.
Jag håller tummarna att det blir till din fördel.
Sweetie är fantastiskt söt men jag kan förstå lite vad hon menar. Speciellt på hennes bilder kan man se en blå ton över pannan och runt munnen. Kanske har hon inte uppfattat den på bilderna för den syns inte lika mycket i ljuset. Dock tycker jag precis som zakkris att man säljer varan vidare istället för skickar tillbaka om det inte är något uppenbart fel på den.
Fy vad tråkigt! Det är ju absolut ingen stor skillnad på bilderna, bara ljuset. Hoppas att du får Paypal på din sida men har tyvärr hört att de ofta ställer sig på köparens sida :(
Sweetie är ju en jättefin docka, köparen hade lätt kunnat sälja henne vidare utan några problem. Hörde om en tjej som hade köpt en docka på Ebay och sedan ångrat sig utan någon egentlig förklaring. När dockan kom tillbax till säljaren så hade buntbanden blivit utbytta. Det visade sig sedan att den som köpt dockan och ändrat sig var en person som ville börja reborna själv och behövde en docka att studera. Som himla fult gjort 😕 Hoppas verkligen det löser sig för dig!
Tack för era tankar. Ja men visst har Sweetie blå undertoner i målningen. Men sen ser ju en dockas målning alltid olika ut beroende på ljuset. Det är därför jag tar olika bilder.
Så här skriver PayPal:
Vad innebär att objektet skiljer sig markant från beskrivningen?
Ett objekt skiljer sig markant från beskrivningen om det är materiellt annorlunda jämfört med den senaste beskrivningen som du fick av betalningsmottagaren innan du betalade för objektet. Här är några exempel:
- Du har fått ett helt annat objekt. Exempelvis om du har köpt en bok och fått en dvd eller en tom låda.
- Objektets skick stämmer inte med beskrivningen. Exempelvis om objektet beskrivs som nytt och det visar sig vara begagnat.
- Objektet har annonserats som äkta men visar sig vara oäkta.
- Objektet saknar viktiga delar eller egenskaper som inte tagits upp i beskrivningen.
- Du har köpt tre objekt från betalningsmottagaren men bara fått två.
- Objektet har skadats under leveransen
- Ett objekt är inte klassat som ”skiljer sig markant från beskrivningen” om det inte väsentligt skiljer sig från betalningsmottagarens beskrivning. Här är några exempel:
- Defekten i objektet beskrevs korrekt i betalningsmottagarens beskrivning.
- Objektet har beskrivits korrekt, men du vill inte ha det när du fått det.
- Objektet har beskrivits korrekt, men det uppfyller inte dina förväntningar.
- Objektet har mindre repor och beskrevs som i använt skick.
Hon borde definitivt klassas som att inte skilja sig markant från beskrivningen, tycker jag.
Fy vilken historia Gråhäxa, nej detta är verkligen inte kul😕 Tack för stöttningen 🙂
Så¨otroligt trist allt sammans, jag var själv intresserad av henne när du sålde henne, men hade inte råd, så hon borde vara glad at få en så välgjord bebis
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Tack Zakkris, Ja hon är faktiskt en mycket fin och välmålad tjej 🙂 Jag tror det mer handlar om köparen i detta fall.
Jag ställde frågan om köp/säljskydd till Paypal´s kundservice och fick svar nu!
Vi har sett över ditt PayPal-konto och som köpare har man endast skydd via oss om varan inte blir leverad eller om den skiljer sig markant från hur den blivit beskriven.
Trist när det blir så 😏 hoppas att det löser sig för dig, kram.
Vilka dumheter! Självklart har hon ångrat sig. Jag tror som texten ovanför säger: Strunta i detta du ska ej behöva göra någonting. Det är ändå trist när någon drar i gång sådana här saker, mkt energi i onödan. Är man osäker som köpare på färger ligger det i köparens intresse att be om fler bilder, man glömmer lätt köparens ansvar.
Fy vad tröttsamt. Men man ser ju dom blå tonerna på Fia81 kort också. Tror verkligen du får rätt annars skulle det vara väldigt konstigt.
Mvh 😊
Jag tror köparen har ångrat sig och dockan uppfyllde inte hennes förväntningar, det är så tråkigt att hon inte såg ordentligt på bilderna.
Hon borde hört utav sig till dig och bett om fler bilder,innan köpet.
Jag hoppas och tror du får rätt i slut ändan ändå.
Tack alla 🙂 Jag tror också det är så erika50.
Vad tråkigt, jag hoppas att det löser sig till det bästa.
Precis som de andra så tror jag att köparen ångrat sig och försöker på detta sätt få rätt. Men det är ju löjligt att påstå att dockan skiljer sig från beskrivningen, det enda som skiljer bilderna åt är ljuset.
usch! Dina paket är ljuvliga och "dockorna " med Kram vännen
JAG VANN 🥳 PayPal dömde till min fördel och fallet är nu avslutat 😃 Helt underbart!!!
Så skönt!🙂
Åh vad skönt att höra! Grattis! 🥳 Där steg mitt förtroende för PayPal!
Grattis!!!!!
Grattis så roligt att höra för så bra och tydliga bilder måste bara vinna!
Tack alla 😃❤️
Grattis, skönt att det löste sig!
Vad skönt att det löste sig till din fördel när det (iallafall från vår sida) kändes som ett solklart fall! 😊
Toppen bra! Helt rätt att du fick rätt! 😃
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
Härligt 😊
Skönt att du fick rätt! Kan inte se att det skulle varit rätt med något annat beslut! Köparens bilder skilde sig i ljussättning, men inte dockan. Tror hon försökte utnyttja systemet helt enkelt.
Skönt att Paypal gör rättvisa bedömningar! Vet inte om jag skulle våga sälja på e-bay annars.
Tror även att köparen skulle behöva reklamera eller köpa en annan bättre kamera också så hon kan få bättre ljusupptagning i sina gråtrista blider. Eller skaffa sig ett fotoredigeringsprogram där hon kan ändra ljussättningen i bilderna.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Förstod att du skulle "få"rätt, en annan bedömning skulle nog bara skadat Ebays anseende, det finns alltid de som vill göra saker o ting mer komplicerade, förstår ej att hon orkat bråka när hon borde ha anat utgången. Så skönt att det är över för din del.