Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 619 ggr
Huygens
0

Polis räddade instängd

En sjuksköterska på plats intygade att det var en äkta baby. Polisen slog därför in rutan för att rädda den övergivna.

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/police-smashed-car-window-rescue-6546174

Tarotstollan
1

Om dockan låg som de visar i bilden med filten så tycker jag poliserna gjorde helt rätt att bryta sig in i bilen. Det ser verkligen ut som någon har försökt att dölja att en baby ligger i bilen, å andra sidan så skall väl en sådan liten baby sitta/ligga i en barnstol av säkerhetsskäl.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Huygens
0

Ja, bättre det säkra före det osäkra.

Tjeja
2

Man behöver ju inte lämna bilen med en reborn kvarliggandes på sätet!

Poängen med dessa dockor är ju just att dem ska se verkliga ut. Så jag tycker också att polisen gjorde rätt och att flickorna har lite sig själva att skylla.

Att bebisen "inte rör sig" är inget som helst bevis för att det är en docka. En blickstilla bebis är en bebis som inte alls mår bra! Dessutom såg den ut som en blek missfärgad bebis. Ännu större anledning för polisen att agera!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

zakkris
0

jag har lämnat en reborn en gång, när ja skulle visa den för min mamma som va nere på semester hos oss. Men då var jag väldigt noga med att filten skulle ligga över så att det såg ut som att jag bara hade lagt filten där när de inte är nån bebis, allt för att det inte skulle väcka uppmärksamhet. Dessutom skyndade jag mig med så inget skulle hända

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln