Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1004 ggr
[Cookies1994]
0

Silikonbebis?

Kanske ska köpa en silikonbebis men det är ju en del pengar, så jag undrar för er som vet lite om silikondockor här är mina frågor.

1. Vad för nappar kan dem ta? har för mig att vinyl kunde skada?

2. Kan man verkligen bada dem utan att riskera någon skada?(tänker på helkropps)

3. Om man pudrar dem, vad ska man då använda? och finns det någon anledning till att pudra?

4. Vad annan för vård krävs för att en silikon ska hålla sig i bra skick? 

5. Finns det något annat viktigt att tänka på? nämn det! 🙂

Lena650
0

Min silikon docka har olika nappar, har inte sett att det skadat henne. Puder använder jag barn puder, men man kan även använda florsocker. jag badar inte min docka så mycket, hon kostade en hel del o man  vet ju inte hur länge den håller. Har dockan hår, så får man vara försiktig när man borstar eller kammar for deras hår är ju inte limmat på insidan.

[Cookies1994]
0

Tack för svar #1

Fler får gärna svara :)

[erika50]
0

Min dotters silikon baby Montana Leo, är 30 eccoflex, lite fastare en de 20,eller lägre.

Vanessa har badat honom flera gånger de ca 2,5 år som hon haft Leo, han är lika fin ännu. Han kan ta alla sorters nappar, fast för nyfödda, då han är just bara ca 2-4 veckor gammal. Håret är ännu fint, men som Lena skrev får man behandla det varsamt. Tvättar inte det så ofta.

Leo talkas ibland med barnpuder, inte jämt, mer för känslan och att det doftar gott,baby. 

Han är som ny ännu, hon är supernöjd med sin Leo.

Munnen har inte tagit skada av napparna.

[Cookies1994]
0

Vad för barnpuder rekommenderar ni?:)

Lena650
0

Jag har Natusan baby puder, köpt på Lidl. Men det finns fler sorter som är bra.

cornelianova
0

Hej!

Jag har hört att man absolut inte ska använda latex nappar då det finns ett ämne i latex som gör att sillikonens livstid minskar och därmed smular sig…

Jag har själv inte en sillikon bebis, men jag skulle definitivt rekommendera att inte använda latex grejer för säkerhetsskull! ❤️