Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 849 ggr
Fia81
0

Ändring i samlingen!

Jag har valt att skicka tillbaka lilla Cornelia till hennes artist. Jag var inte helt nöjd med hennes målning. Jag upptäckte att endast hennes huvud och hår var målat med Genesis heat set paints, armarna, benen och magplattan var målade med air dry paints. Det gillar inte jag!

Men den goda nyheten är att en annan tjej nu är på väg hem 🎁 men det blir en överraskning 😉

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Cookies1994]
0

Vad gillar du inte, air dry paints eller?

kul med ny docka🙂

Fia81
0

Nej jag gillar faktiskt inte air dry paints 🙂 Och att artisten har blandat känns inte heller bra. Detta var inget artisten upplyste om innan köp.

[Cookies1994]
0

#2 Jaha! okej då förstår jag, vad är skillnaden mellan gensis och air dry paints? har hört att dem flesta artister föredrar genesis, så är nyfiken :)

Fia81
0

#3 Air dry paints lufttorkas och Genesis heat set paints torkas i ugn och "bränns" in i vinylen. Men det är självklart en smaksak och jag pratar bara utifrån vad jag tycker 🙂

[Cookies1994]
0

#4 Kan inte air dry paints lättare försvinna bort då?:O

RebeccaDaisy
2

Tråkigt med Cornelia! Men Garttis till din nya bebis, alltid lika spännande med väntan! Ser fram emot massor med bilder när nykomlingen är hemma! 🎈 #5 Nej, dem försvinner inte lättare bort. Båda typerna av färg härdar och blir bestående, air dry är vattenbaserad och härdar därför i luften, Genesis är oljebaserad och behöver därför härdas i ugn. Jag har fått det förklarat som så att i de vattenbaserade färgerna avdunstar vattnet i färgen och färgen härdar i luften. De oljebaserade färgerna behöver värmen för att oljan ska avdunsta och färgen härda, därför härdas de i ugn. Jag har själv rebornat med båda typerna av färg. Idag använder jag vattenbaserad färg, då jag får en allergisk reaktion mot oljan i Genesis färgerna. Nu ska jag inte kapa din tråd mer Fia :)

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[Cookies1994]
0

#6 Oki då vet jag! :)

[erika50]
1

🙂 Tack Rebecca för att du förklarade så bra för alla, skillnaden med färgerna.

Jag har oxå rebornat med båda men tål inte Genesis under arbetsgång.

Fia81
1

Ja det var kanon Rebecca :) Tack :)

cornelianova
1

Det är ju jättebra att det finns andra färger för dem som inte tål genesis. Jag har alltid målat med Genesis så jag stannar där. Är ni allergiska även när färgen härdat? Kan vara bra att veta isåfall! ❤️

Jätte synd med Cornelia, men grattis till din nya baby!! 🌺

Fia81
0

Tack Cornelianova :)

RebeccaDaisy
0

Så gulliga ni är! :) Jag får ingen reaktion när färgen har härdat, därför jag tror att det är just oljan som jag reagerar på. Så jag har flera i min egen samling som är målade med Genesis :)

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[Cookies1994]
0

Jag har ingen koll på olika färger fick lite bättre insikt nu, men det är bra att det finns olika så man kan välja vad som passar :)

Rosa Muffins
0

Det måste kännas tråkigt att behöva skicka tillbaka en bebis som man väntat på. Men det är ju så att man vill känna sig nöjd med de bebisar man har 🙂

Ska bli spännande att få se din nya bebis

[erika50]
0

Jag tål Vanessas med Genes. men arbetar jag med dessa färger, får jag som eksem på mina händer om jag inte använder handskar,+ huvudvärk varför vet jag inte?

Men har googlat och hittat fler som har haft precis samma problem.

Jag kan oxå känna av silikon, som kliar vid beröring,  Jag är bröst-opererad, och mina första silikonbröst att lägga i Bh, var för bedrövliga,blev som irritation på huden, Så silikon av olika slag kan oxå orsaka reaktioner kan vara bra att veta.

Hör inte hemma i denna tråden, förlåt Fia.

Lycka till med nästa Baby!👍 Ser fram emot bilder!

Fia81
1

Jag tycker det är bra information erika50🙂 och tack alla, det ska bli roligt att få visa min Elyse.