Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 939 ggr
mimbus
3

Trollunge med egentillverkat "hår"!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min nya lilla krabat kom med endast målat  hår, så nu har jag lekt lite. Om man tar ett steg bort från idén att reborn-dockor ska se så verkliga ut som möjligt och i stället satsar på att göra dem "dockigare"på ett personligt vis  kan det bli så här. Så här är en bild på min lille figur i nyvirkad luva med lite fuskhår längs kanten… Tycker nog att han blev en liten trollunge! (Naturligtvis sitter inget  fast i själva dockan, utan tas bara av som en helt vanlig mössa.)

Tjeja
2

gosh så sött!

Skulle sätta en sån mössa på en riktig bebis skulle vara urgulligt med juh! hi hi

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

mimbus
0

Tack, vad roligt att höra!

loolan
0

så söt!

mimbus
0

Tack!

RebeccaDaisy
0

Söt! ♥️

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

mimbus
0

Tack!

Carerik
0

Såklart jättesöt!

Mittenskittens464
0

Gose, vad söt han blev!

mimbus
0

Tack, vad snälla ni är! Var rädd att ni skulle tycka att han ser konstig ut…

[sussi58]
0

Jättesöt trollunge!

[erika50]
0

❤️Ser ut som en liten Alf, jättesöt!

[GråHäxa]
1

Hur gulligt som helst! Jag tycker det ser ut som något ur John Bauers värld, liten fantasy varelse :)

mimbus
0

Vad kul att du tycker det! Först störde det mig lite att håret är grått, för jag tyckte att det borde vara mörkbrunt, men nu tycker jag nästan att det blev en lite häftig färgkombination.

Tjeja
0

#12 Ja faktiskt håller med! Något sådant jag också kommer att tänka på. Kombo av john bauerfigur o rumpnisse ur ronjarövardotterfilmen när en får hennes mössa över sig. Hi hi ♡

mimbus
0

Så roligt att höra era tankar kring min lite udda reborn-frisyr!

Ni tycker även den grå färgen är okej, alltså? Det var dessvärre svårt att få tag i fuskfårpäls i brunt…

Tjeja
2

Jag ser det mer som en söt och rolig lite annorlunda mössa som ger en "hår-look" snarare än att det ser ut som dockans eget hår. Och då spelar färgen i sig ingen roll. Dockan ser inte mindre verklig ut för att den har en sötrolig lite ovanlig och mycket snygg mössa på sig. Jag tycker "håret" redan från början ser ut mer som en hårig pälskant än "bäbisens frisyr". För övrigt tycker jag att färgen som sådan är fin i kontrast till mössan och huden. Kanske skulle det sett mer ut som riktigt hår med brunt men vet inte om jag skulle tycka det var lika fint faktiskt. Jag gillar färgerna som dem är nu. Känns verkligen som söt trollunge med det "håret" som är nu. Men det är min smak. Andra kan ju tycka annat jue. Söt är "ungen" oavsett i sin mössa i alla fall. ♡

[GråHäxa]
1

#14  Ja som en söt liten rumpnisse hihi :)

Jag tycker jag absolut att du kan ha färgen så mimbus! De behöver ju inte alltid se ut exakt som en människobebis, det kan vara urgulligt ändå :) Jag håller på att re-reborna en utav mina dockor och den skall bli en älva/alv och kommer att ha vitt hår och spetsiga öron (om jag nu får till dem rätt) :)

Emo
0

Trevlig idé. Fint resultat.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carerik
1

Håller med # 17, tycker det kan få vara en reborn trollunge eller så, toksöt i alla fulla fall ändå.