Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 842 ggr
[erika50]
0

Hope älskar att gunga!

Här kommer lite bilder ifrån mitt nursey (Vanessas) med Hope i fokus!

Lovisa ville vara med först!

Nu är jag vaken!

Så glad att jag fick komma upp!

ny body på!

Hope poserar glatt!

tittut, här är jag!

Hope (Harper ifrån Marina Blue Nursery)

Det är så mysigt att sväva omkring så här!

Hm..här var det lite bilar"godis..och inte lördag ännu!

Lovisa och min hund Wille, godisråttor båda två

Leo gillar oxå att gunga skönt så här!

Mittenskittens464
1

Vilka mysiga bilder! 😍

RebeccaDaisy
1

Super härliga bilder! Man blir väldigt glad av dem! Du har så mycket fina tillbehör till dina reborns Vanessa! 😍

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[erika50]
1

Ja, RebeccaDaisy mitt nursery rum är snart fullt, jag tycker det är roligt att köpa saker till mina reborns och silikon Leo.

När jag ledsnar på en del saker skänker jag till röda korset eller Ria så andra får mina saker. jag känner då att jag hjälpt någon annan oxå då.

Mina reborns är ju som mina barn jag inte kan få, men jag vet att de är dockor

men de skänker mig ändå glädje att pyssla med.🙂😉

[erika50]
2

Ja nu är det jag Erika50 som skriver, det är bra konstigt, så fort jag hjälper Vanessa med att lägga ut bilder här ifrån hennes lilla samling, kommer det konstiga påståenden till min hemsida lolmilledockor.

Jag har sagt till Vanessa att vi kan nog inte lägga ut bilder längre för det gör

en så ledsen att allt börjar igen. trodde i min enfald att allt skulle lugnat ner sig.

Vanessa tycker det är roligt att vara delaktig i att bidra med sina upplevelser med dockorna och foton på dem och med hjälpen utav mig att få ut dem här.

Jag Erika är ingen samlare av reborn dockor , det är min dotter Vanessa.

Jag tycker det är spännande att följa allas samlande därav mitt alias här på reborn i fokus. jag tycker också det är spännande att se andra Artisters utveckling av sitt målande.

Vanessa kan faktiskt  prata och är inte dum  ihuvudet, läser också mycket bra med förståelse trots sitt handikapp.

Jag är en så kallad hobby Artist som rebornar kit till dockor, som jag verkligen tycker om att göra.

Jag vet att Vanessa skulle önska att samla på många reborns men tyvärr har hon inte inkomst till detta, utan får spara varenda krona till de hon köper.

Just nu är hon jättenöjd med den lilla samling hon har. Tråkigt bara att det blir så här så fort vi /Vanessa är aktiv med bilder här på reborn i fokus

kommer det konstiga tråkiga kommentarer till min hemsida, som inte hör hemma där, jag kan idag redigera dem via min e:post så de kommer inte upp där.

det här skriver jag för DU som skickat till min hemsida ska förstå!!

Jag är helt säker på att du finns på detta forum, för det händer varje gång vi lagt ut bilder här, sist var det ifrån träffen i Ullared och nu sen vi lag ut igår och idag.

jag förstår inte vad du retar dig på hos mig, mest på att jag hjälper min dotter som du tror jag hittar på, men nu är det inte så.

Vanessa är en levande person som finns och är en samlare av reborn dockor.

Hon vill också kunna delta på denna sida reborn i fokus med vår hjälp, antingen min man eller jag, när hon sitter vid vår dator!

Tack för att du orkade läsa till punkt!

[sussi58]
1

Verkligen så söta allihop ❤️❤️❤️

Carerik
3

Jättefina och glada bilder som alltid, tycker som Lovisa att man kan äta lite godis på torsdagar, det är ju nästan lördag….. Tycker det är stor skillnad på Lovisa sen hon fick ny kropp, hon ser verkligen ut som en riktig "lillflicka". Hoppas verkligen att de fula påhoppen slutar! Det är ju inte ni som ska sluta lägga ut era bilder, det är ju nät trollet som ska stoppas och det går ju faktiskt att ta reda på från vilken IP adress mailen kommer ifrån. förstår att det måste vara mkt obehagligt att få sådant men försök att vara starka och strunta i det.

[Menma]
0

#4 Det är ja som kommenterat på din blogg, och jag har inte gjort några påhopp. Jag frågade en fråga, min fråga var om det var du som hade intresse för reborns eller vanessa för här på forumet skriver du om vanessa när du lägger upp inläggen, 😮

Jag har inget emot vanessa, jag vet inte ens om att hon har ett funktionshinder, jag vet inte vem du är heller mer än att jag vart nyfiken på din blogg o sett dina bilder på iFokus.. 

tänker själv avsluta mitt konto här nu.. jag har aldrig menat nått illa men tänker inte kommentera mer😮 eftersom det inte blir så bra.. m

#6 Man kan kolla upp IP-adress man får inte hänga ut folk via ip-adress öppet vilket kan anmälas eftersom det inte är lagligt 🙂

Fia81
0

Jag vill bara säga att jag tycker bilderna är jätte fina Vanessa 😃 Hope är såååå go 🎂

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Candycotton1]
0

Glömde säga en sista sak, jag har inte menat att såra någon med mina frrågor, jag är väldigt nyfiken av mig.. och ställer ofta frågor, men ska inte göra det mer det lovar jag! har inte förstått hur dem tolkats. men har aldirg skrivit något elakt, utan bara vart nyfiken jag tycker det är jättefina dockor erika50 har jag har själv 6 dockor hemma.. ❤️

förra konto: menma

Rosa Muffins
0

Jättefina bilder och man blir glad av att se Hopes leende 😃

[jahahej]
0

Jag ber om ursäkt om du har funnit mina kommentar som påhopp,

jag var bara nyfiken o blir lätt lite framfusig då, har flera handikapp som gör att jag tänker lite för snabbt o publicerar innan jag tänkt klart.

Ja har följt din blogg länge och på iFokus fast utan konto, och jag har tyckt om allt du lagt upp alla bilder alltså!!

Jag lovar jag har inte menat något dumt Gråter

Ja vet att jag bytt konton lite mycket nu men ja blev stressad osv.. ska inte hänga mer på reborns, eller kommentera din blogg.

Det är jag som var på candycotton1 & menma, dem konton har ja haft innan.

Ja har heller inget emot vanessa, jag är glad över hennes hobby ja har själv 6 reborndockor.. o har samlat i 7 år cirka..

Hoppas du förstår mig!!:(

[erika50]
0

Ursäkta frågan men är ni tre stycken här från iFokus som skriver till mig på hemsidan, jag har blockerat alla konstiga frågor mm så de kommer aldrig upp på

min hemsida, jag ser oxå avsändare med olika e:post adresser, jag väljer då att blockera de mest jobbiga frågorna och svarar på dem jag tycker är okey, det kan man gå ut och läsa på min hemsida.

Tack för ni klev fram och var ärliga men det finns fler, tyvärr.

[erika50]
0

Jag beslutar härmed att inte ta upp detta något mera här på reborn i fokus.

Som sagt jag blockerar alla konstiga saker som skrivs till min hemsida

och svarar på dem som är okey. Sedan kan ni inte göra flera inlägg på den sidan , då jag blockerat er, om ni inte byter E:post adr lika ofta som alias här på i fockus.

Det kan jag inte ändra på, jag anmäler ingen utan tar bara bort de dumma och sårande kommentarerna, de kommer aldrig ut på hemsidan.

Jag kanske inte heller ska kommentera och vara här ute då jag ej samlar på reborn

jag bara målar dem. Det är väl sådant folk retar sig på.

Med egen hemsida är man offentlig och jag får ta det som kommer upp där och sortera ut det bra kommentarerna så ingen annan blir sårad genom min sida.

Tråkigt att det förekommer, men så är det med att vara offentlig på nätet.

Bästa hade varit om detta varit en sluten sida för oss som varit delaktiga länge här

och bidragit med mycket bra saker, för det är inte bara jag som råkat ut för det här, det vet jag.

Nu sätter jag punkt för inlägget och att det alltid händer när jag tillsammans med min dotter lägger ut bilder här på reborn i fokus.

Nu sa Vanessa själv, att det gör inget mamma , jag har i alla fall min samling

och jag behöver inte lägga ut fler bilder på dem, hon är väldigt förnuftig och vill inte att jag ska behöva bli arg och ledsen.

Så nu kommer vi resten av hösten bara titta in då och då, på alla er andras härligt fina reborns och bilder.❤️

DET GÅR NU BRA ATT LÅSA DEN HÄR TRÅDEN!

RebeccaDaisy
2

Tycker att det här är otroligt tråkigt! Att så många blir så provocerade av en hobby som vi är en grupp som tycker om att samla, måla, fota, visa upp och dela med personer med samma intresse. Jag hoppas också att det kan bli bättre och att dessa personer tröttnar! Då jag själv brottas varje dag med att öppna min privata mail och ibland sms för vad som kan tänkas stå där, så jag vet precis vad ni går igenom! Jag vill också skicka en stor kram till både dig och Vanessa! ♥️

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[erika50]
1

❤️Tack Rebecca, vi hoppas också att det ska bli bättre.

[GråHäxa]
0

Åh vilka fina bilder, dom är ju så söta både dockor och hund 🙂 Får jag fråga vart Hopes pyjamas på bild nummer 2 kommer från? Den var så väldigt fint!

Hoppas verkligen att ni skall slippa massa jobbiga människor och konstiga frågor  i fortsättningen 🌺

Carerik
3

Snälla Vanessa o Erika, sluta absolut inte att lägga ut fina bilder, jag tror att det är en o samma person som skriver konstigheter på bloggen . Kanske allt detta får henne att sluta och att hon tyvärr inte kan välkomnas till detta forum. Oavsett funktionshinder som personen är väl medveten om kan man inte "stalka"andra människor, det är faktiskt ett lagbrott och kan polis anmälas. Alla har rätt att öppna sin mail utan att bli upprörd. Så igen, tänk efter ,innan ni avslutar här., jag tror att alla vi här skulle sakna er mkt. Kramisar!

[erika50]
0

Tack för stöd och uppmuntran❤️

Hopes Pyamas är ifrån Lindex, men inte från i år,minns inte när Vanessa köpte den.

Lena650
0

Vill bara säga att ni har jättefina bilder o jag tycker det är skönt att jag inte är inblandad i detta. Jag har haft samma alias i flera år, har inte fått några negativa påhopp eller så. Men jag har blivit lite förvirrad av att de är så många som byter namn. Jag kommer att ligga lite lågt framöver då jag även har min miniatyrtillverkning i gång o det är fullt jobb ända till Jul. Önskar er alla en härlig höst med era fina dockor.🐱

Rita-S
3

Jag tror dessa nya nick som skapas och sen avslutas inom timmar är en och samma person. Ta inte åt er, ta det inte personligt, någon av er här inne, utan fortsätt att posta era finfina mysbilder och skit fullkomligt i kommentarer som inte är trevliga. Låt det ramla av som vatten på gåsen helt enkelt. 

Låt mig dela en liten historia med er alla. Jag ber om ursäkt att den är på engelska och hoppas ni hänger med ändå.

"Buddha was well known for his ability to respond to evil with good.  There was a man who knew about his reputation and he traveled miles and miles and miles to test Buddha.  When he arrived and stood before Buddha, he verbally abused him constantly, he insulted him, he challenged him, he did everything he could to offend Buddha.  Buddha was unmoved, he simply turned to the man and said, “May I ask you a question?” The man responded with “Well, what?”  Buddha said, “If someone offers you a gift and you decline to accept it to whom then does it belong?”  The man said, “Then it belongs to the person who offered it”  Buddha smiled, “That is correct.  So if I decline to accept your abuse does it not then still belong to you?”  The man was speechless and walked away. 

This is a great strategy on how to deal with rejection.  Don’t let someone else’s view destroy the way you feel about yourself. That doesn’t mean not to listen but don’t just accept their view either.  We all have a right about our own perceptions and your perception of yourself is very important."

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

cornelianova
2

Man blir så glad av Hope!

Låser erat inlägg som ni ville!

Ni ska veta att ni är varmt välkomna alltid! Både Vanessa och Erika!

Inlägget är låst för nya kommentarer