Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 1545 ggr
[GråHäxa]
4

Kaite-Marie by Ann Timmerman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej!

Har inte varit så aktiv här den senaste tiden. Har haft fullt upp blandanat med den här killen som precis har blivit klar och nu är redo att åka till sin mamma.

Det är min första custom beställning och den störst dockan jag gjort hittills. En pojke av kitet Kaite-Marie av Ann Timmerman. 

Det ösregnar här så inget vidare ljus att fota i men det får duga 🙂

[sussi58]
1

Så fin han är!

[erika50]
1

Han är jättesöt, jättefint målad👍 Hoppas vi ses på söndag.

Carerik
1

Han är riktigt fin, gillar mkt hur du placerat ögonen, det ser verkligen ut som han tittar rakt på mig. Vad kul att du gjort en Custom, det måste kännas lite pressande men samtidigt blir det en jätte bra orsak att utmana sig själv, det har dugjort med bravur.

loolan
1

Vilken fin kille! Du är så duktig på det du gör :)

[GråHäxa]
0

Tack så hjärtligt för de fina kommentarerna ❤️

#3 Ja det var verkligen en utmaning måste jag säga. Jag borde angivit en längre tillverkningsperiod än 2 månader, jag har nästan rebornat ihjäl mig här så nu blir det faktiskt skönt att göra något annat i några veckor 😃

#2 Tyvärr är jag inte helt 100 på att jag kommer kunna komma på söndag, har varit väldigt krasslig här de senaste dagarna 😕 Men jag hoppas att ni får det riktigt trevligt ni som kommer!

RebeccaDaisy
0

Ååå så fin han är! Du är riktigt duktig! 😘

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[sussi58]
0

Hoppas du blir bra till på söndag!!

rebornmom
0

Underbar liten kille! Du är duktig du!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Fia81
0

Vilken mysig kille, du är duktig 👍

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[GråHäxa]
0

Tack så mycket allihopa för fina kommentarer ❤️

#7 Jag hoppas det också, får se hur jag känner mig när helgen kommer 🙂

relicia
1

Kanske en dum fråga, men vad händer på söndag? 😉

Tjeja
1

Såå fin! Du målar ju fantastiskt bra! Gillar hur du får dockorna att se friska och fina ut men ändå naturligt levande. Har du mikrorotat håret också? vågar man tigga om hårbotten bild av ren nyfikenhet? ;)

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[GråHäxa]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 På söndag är det rebornträff på Gekås 🙂

#12 Tack så hemskt mycket! vad roligt att du tycker det 🙂 Håret är rotat med 1-4 hårstrån åt gången så inte den absolut minsta rotningen. Använder det minsta nålarna iaf och sätter huvudet i ugnen efter rotningen så att hålen drar i hop sig, det förbättrar resultatet en del. Dockan är redan iväg skickad så jag kan tyvärr inte ta några fler bilder. Detta är väll det närmsta hårbotten som jag hann ta innan han far i väg 🙂

Kakan87
0

Åh, vad söt! :)

[GråHäxa]
0

Tack så mycket Kakan87 🙂

ILOVEHORSE
0

vilken söt liten pojke🙂 hur lång är han?

[GråHäxa]
0

Tack så mycket, han är 29 inch så ca 73,5 cm 🙂

Tjeja
0

Oj en stor kille då t o m!

Ja synd att du han skicka innan man fick se närmare på håret och hårbotten! Svårt att se på den bilden när man inte ser detaljer. 

Men vilket jobb att rota så mycket hår! även om du tar 3-4 strån åt gången! Vilket tålamod du har GråHäxa! Imponerad!

GullMay
0

Så fin!

[GråHäxa]
0

Tack så mycket GullMay :)

Ja Tjeja den här killen var en stor en :) Ja det var lite dumt att jag inte han ta ordentliga närbilder, var rätt stressad då jag ville få iväg honom innan helgen.

Tack :) Ja det var ganska slitigt faktiskt att rota en toodler det var många, många , många långa dagar :)

Tjeja
1

#20 Ja jag förstår verkligen att det tagit lång tid med rotningen! Sånt oerhört jobb med enformigt pillrande som ska vara exakt rätt och hållbart. Stickas i så enormt många gånger för att det ska bilda en riktig kalufs och inte "bara" tunt nyföddsfjun. ( vilket jag är övertygad om tar enormt med tid bara det ändå. )