Sånt gör mig sur.
Jag kollade runt på youtube och såg en video om en valp som pga ägaren inte stängt dörren ordentligt kommit åt en silikondocka och tuggat på den, som alla som har haft hund vet så biter valpar på saker och ting även vuxna hundar kan ha svårt att skilja mellan en docka och en leksak. Men flera av kommentarerna var att dem tyckte hunden var dum och skulle omplaceras, en annan skrev att hon skulle slå sin hund om den bitit hennes reborndocka. Jag blev helt paff när jag läste detta, allvarligt talat så hoppas jag inte att folk prioriterar sina dockor över sina levande djur. Vad känner ni när ni hör om sånt här? :/
#1 Jag håller med dig, jag har inget youtube konto så kunde inte svara dem men förstår inte hur man ens kan tänka så att en hund förtjänar att bli slagen för den har bitit på en docka.. eller att en hund ska omplaceras för att den bitit på en docka? det är inte dens fel.. det är helt och hållet ägaren som måste ansvara för sina föremål oavsett vad det handlar om.
#2 En hund förtjänar aldrig att bli slagen visserligen men är sinnessjukt enligt mig :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Nä verkligen inte. Ingen hund ska behöva bli slagen finns ingen anledning för det överhuvudtaget.
Jag tycker inte att man vare sig slår eller skäller på hunden. Har den bitit sönder så är det ägaren som varit oaktsam .
Fruktansvärt tycker jag. Självklart är det människans uppgift att se till att valpen inte kommer åt dockan. Och om då olyckan är framme så finns det INGET som berättigar misshandel eller skällande. Ta ansvar för dina handlingar säger jag!
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Jag såg också denna video, och jag tycker att hunden bara gjorde ett misstag. Man ska inte slå hunden bara för det. Alla gör misstag, och dockan kände inte när den blev tuggad på, men om du slår hunden så känner den det.
#7 Hunden gjorde inget misstag, hundar biter på saker som ligger framme speciellt valpar den enda som gjorde ett misstag varhon som hade fram dockan på ett sånt sätt så hunden kunde komma åt dockan för hunden vet inte skillnaden på vad som är en leksak eller vad som är en dyr docka. Att folk i kommentarfältet säger saker som att hunden borde omplaceras och någon skriver att hon hade slagit sin hund om den gjorde så är högst olämpligt.
Har också sett den videon och jag håller med. Har man en valp och lägger sin silikon på golvet så får man skylla sig själv.
Inte kan den lilla valpen ha vetat att silikonen var dyr. Det var säkert jätteskönt för hans lilla valptänder att tugga i. Och att säga att hunden ska omplaceras och slås?!
Nä usch, det var bara hemskt. Valpen kan inte hjälpa det, det är 100% ägarens fel att lämna en silikondocka och en valp ensamma med en låda för dörren.
Får mig att tänka på när min hund var valp och tuggade på allt. Det kan ibland vara påfrestande att ha en valp, men det ursäktar inte att man är dum mot den. Men visst skulle man bli ledsen om man råkat glömma en docka framme och valpen får tag på den! Men jag håller med, man ska vara snäll mot djur och komma ihåg att det är vi som är ägarna som ska ta ansvar för vad våra hundar gör. Glömmer vi att plocka undan något och hunden får tag i det så var det ju vårt eget fel!
#7 Hunden gjorde inget misstag, är hundägaren som gjorde misstag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 I detta fallet hade ägaren inte glömt dockan utan bara inte satt upp den, för att hon inte tänkte på att något skulle kunna hända.. Hon hade skyddat dörren med en tom papperslåda så hunden inte skulle komma in. Ägaren har gjort 100% fel och får skylla sig själv i detta fallet 🙂
Ja det låter så :)
Har även jag sett detta, då jag följer henne på instagram. Hon har försvarat sin hund. Han är inte gammal inte ens ett år gammal, När jag köpte min första reborn så ville min hund med bita på den. Men jag hanterar mina reborns som mina bebisar, så nu gör även hon de. Hon ser dem inte som dockor utan som mattes bebisar. Så nu kan jag ha dem i deras bilstol på golvet där rörs de inte, katten ligger bara och vaktar de är de enda. Men jag skulle inte våga lämna i soffan exempelvis.
En silikon skulle jag inte klara av att ha i närheten av djuren ens. Vet att jag hade en mekanisk silikondocka när jag var liten, en som pappa hade köpt år mig, denna blev sönderbiten av våra valpar. Tror de gillar de typen av material med dessutom.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Ägaren har INTE straffat hunden!!!
#16 det är väl ingen som sagt det? Det var en person i kommentarsfältet på den videon som sa att hon skulle slå sin hund om den gjorde så någon annan skrev att hunden borde omplaceras jag vet att ägaren tog sitt ansvar och sa att det var hennes fel inte hundens men några som kommenterade verkar ha noll koll på hundar och vad som är ok!