Är det någon skilnad?
Är det någon skillnad på dessa reborns? För annars är ju den billigare smartare att köpa.
http://www.ebay.com/itm/18-Handmade-Lovely-Life-Like-Baby-Dolls-Silicone-Reborn-Baby-Newborn-Toys-Gift-/221825501450?hash=item33a5d4890a OCH http://www.ebay.com/itm/18-Handmade-Lovely-Life-Like-Baby-Dolls-Silicone-Reborn-Baby-Newborn-Toys-Gift-/161793400992?hash=item25aba360a0
Titta gärna in här ---> Min blogg
Leder inte både länkarna till samma "annons"? Ser ut så iallafall. c:
~ Rheen.
För det första så tror jag att kitet är en kopia på det riktiga vilket är väldigt trist för skulptören…..Sedan så är den nog verken hand målad eller rotad och kvalitén är nog inte den bästa heller. Det finns dessutom många fler som ser exakt lika dana ut så ja det är ganska stor skillnad :)
Det är garanterat en Coco-Malu kopia på båda länkarna. Ett riktigt Coco-Malu kit kostar runt 1000 kr bara kitet i sig, alltså omålat. Jag har en Coco-Malu som jag har rebornat och den på bilden ser ut att sakna vissa detaljer om jag jämför med den jag har. Förmodligen har de försvunnit när de gjutit av ett utav de riktiga kiten.
Avråder starkt från att stötta den formen av verksamhet då det skadar både skulptören och samlare.
exakt samma docka, men köp inte dem.. Det är bluff! 😉
#7 På artistens hemsida eller på Ebay är nog vanligast att man köper en reborn men jag har köpt på reborns iFokus av andra medlemmar :). En reborn kostar kanske mällan två till tio tusen men om man vill ha en i silicone så kan den kosta kanske mällan femton och tjugo tusen och en silicone med full kropp kostar oftast väldigt mycket. Den dyraste jag sätt kostade nästan 60 tusen….. Men såklart finns det billigare på kanske 20 till 30 tusen beroend på hur verklig man vill ha :) hoppas du fick svar på dina frågor!.
Kan jag hjälpa till?
Det var super svårt för mig i början att hitta vad som var en riktig reborn jämnfört med vad som bara var en bluff, om du förstår mig…
Säg till om du vill ha lite hjälp med detta! Jag ställer gärna upp :)
#7 Jag kan tipsa om Anna Pz hon säljer oftast för typ 2500-3500 helt nya dockor, har köpt flertal för mellan 3000-3200 det är vinyldockor jättefina av henne, finns även andra rebornartister som säljer reborndockor för den prisklassen beroende på vad för docka du vill ha :) om du köper begagnat på tradera så kan du hitta för billigare priser mellan 1000 till 2000 är vanligt på tradera men priserna varierar :) det finns mycket fina dockor som säljs begagnat men då ska man vara noga med att få bilder och information innan köp. Silikondockor är mycket dyrare än vinyl och måste inte vara finare eller mer verkliga men deras pris brukar ligga på mellan 8000 och kan gå ända upp till över 30 tusen ibland mer ibland mindre beror på dockan som sagt, åter igen begagnat är billigare även hos silikondockorna. Här är en länk till tradera på lite dockor som är till salu nu: http://www.tradera.com/search?categoryId=2908&q=reborn&expanded=1&queryScope=AllWordsAnyOrder
#11 skriv till mig också så kan jag ge dig alla tips jag har :) om du vill ha lite extra hjälp
Har pmat dig 😉
#14 Va? Ja precis jag kan ge dig hjälp om du skriver till mig privat..