Reborns iFokus

Reborns

Etikett: köp-och-sälj
Läst 5009 ggr
[angelica88]
0

söker en verklighetstrogen reborn.

Hej, har fortfarande inte hittat den där perfekta rebornen som jag letar efter. 

jag vill att den ska se så verklig ut som möjligt. skicka gärna bild och pris på det ni har. deta blir min första reborn så jag tänkte börja med en billig :D

Tjeja
1

Jag har inte heller hittat min "prefekta" reborn än. Men så mycket inser jag i alla fall.. att inga riktiga reborn som ser verklighetstrogna ut är speciellt billiga. Så vad menar du med billig för dig? Vad har du för prisram?

En riktigt riktigt verklighetstrogen reborn i både utseende, känsla, anatomi osv kan lätt gå på uppåt 40 000.

Dem man hittar för 1-3000 kr är fina dockor och kan se verkliga ut jämfört med andra dockor, men någon verklighetstrogen bebis att hålla i … det är det nog inte riktigt om det är det du vill ha?

Men är du nöjd med att dockan ser verklighetstrogen ut på bild så kan kanske det lägre priset räcka om du har tur. :)

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
1

Um.. såg nu också i din tidigare tråd att du avfärdade den silicondockan som Happy visar som inte tillräckligt verklighetstrogen..

Ska du har finare än den får du räkna med att punga ut runt 60 000 och det är nog inte någon här på forumet som har en sådan till salu för något budgetpris.

Du kanske behöver komma ner på jorden lite med vad du söker och börjar med att tänka på hur mycket pengar du har att spendera och sedan ta reda på vad det finns för det priset..?

Haku
2

Finns nog inga direkt "Billiga" bra reborns, men det finns verkligen fina rebornbebisar för upp till 3000 kronor dem kan se hur verkliga ut som helst beror på kit & rebornartist osv sen är det ju en smaksak. 

#2 Jag ser inte att hon avfärdat silicondockan någonstans, vart menar du det? jag har tittat i den tidigare tråden. Tänk på att hon är ny och letar efter reborndockor du har ganska "hård" ton nu mot en nybörjare :)

[Happy!]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ina Orgus, Little Dragonfly nursury, är duktig. Hennes reborns tycker jag är fantastiska… går för ca 10.000. Annars kan du kanske satsa på en enklare och billigare begagnad reborn med fina drag, fin målning och träna på att fixa till den med tex mico-rooting… dvs,"rusta upp en enklare docka"…. Intressant att förstå hantverket, min respekt för konstverkandet har ökat drastiskt… Det är verkligen en konst! 🌈 😍

Här bild på Serenity by Laura Lee Eagles rebornad av Ina Orgus, gick på ebay igår för 10.000kr ;

[Happy!]
1

Ps, uppfattar inte att du dissat mig, angelica88, 🙂

Det ska ju säga "klick" när du ser din bebis ❤️

Rätt vad det är så händer det, häng på ebay! 

Sök lite olika kriterier typ ; "mono rooted mohair reborn" osv… De har ju mer realism i håret… tex

Haku
1

#4 man kan köpa dockor som är i perfekt skick direkt från rebornartisten för drygt 3000+ Anna Pz har gjort fina dockor och säljer för runt dem priserna, dem andra rebornartisterna jag haft kontakt med har haft liknande priser men det går upp emot 3000-5000 för en vinyldocka så som det ser ut verkar vara vanligaste prisklassen. Silikondockor är mycket dyrare. Man kan köpa fina dockor för under 3000 på tradera eller köpa begagnat här på iFokus.

Tjeja
0

Ja jag kanske var onödigt hård. (Ber om ursäkt till TS!) 🌺

Jag uppfattade bara  Happys inlägg med bild som en fin presentation och direkt efter skrev ts att hon vill ha en verkligare docka.. och i denna tråd att hon vill ha den billigt. Därav min reaktion.

Tycker man inte att en fin silikondocka ser verklig ut nog då lär ju inte mycket annat duga heller tänker jag. Och billigt…? tja det beror ju helt på vad man har får preferenser.

Förslaget att själv försöka rusta upp en begagnad reborn tycker jag är ett  smart förslag. Eftersom man lär sig förstå hantverket och arbetet bakom mer då, samtidigt som man ju faktiskt kan göra sin docka exakt så som man själv vill ha den! 

Det där sedan att det ska "klicka" är jag helt med på! men det är en annan sak egentligen.. en smaksak mera. Jag kan många gånger tycka att endel vinyldockor ser mer verklighetstrogna ut än många silikoner, men då inser jag också att känslan förstås är annorlunda på en silikon. Eftersom silikon verkligen kan kännas som naturlig hud har jag svårt att tänka mig att en docka i vinyl kan kännas lika verklig som en välgjord helkroppssilikonbebis.

Haku
1

Min åsikt är att silikondockor inte alls måste se finare ut än vinyldockorna, flera gånger har jag faktiskt föredragit dem av vinyl. Men det där är en smaksak också :)

Haku
0

#7 Jag skulle aldrig kunna rusta upp en reborndocka vet inte om TS kan göra det men jag har ingen talang alls gällande att fixa saker så det skulle aldrig gå för mig. Om man köper här via iFokus eller tradera kan man få fina begagnade reborndockor som inte är i behov av någon upprustning heller :)

reborns are awesoume
1

Hej! Jag känner inte till nån verklig reborn men ett nursery med en otroligt duktig artist. "Dreams of tiny angels" heter det och artisten bor i spanien.

_Lilly_
2
Fia81
1

Jag har ju haft både reborns och silikon bebisar i olika prisklasser. Jag tycker personligen att reborns ser mer verkliga ut än silikon. Skulpturens detaljer framhävs mer i vinyl och målningen är oftast mer detaljerad. MEN silikon känns verkligare i famnen. Och visst priset avspeglar oftast dockan, du får vad du betalar för :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[angelica88]
0

jag uppfattade det inte som att någon erbjud mig någon reborn trodde mest att det var ett exempel. den som visades på bilden nedan var ju otroligt fin likaså den bilden HAPPY visade :D

Fia81
0

Jag letar ofta utomlands för att hitta det jag söker, marknaden är inte så stor i Sverige. Mitt tips är att du tittar på Ebay :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Haku
0

#13 Det var så jag uppfattade det också du sa ju aldrig något ens och happy visade ju bara sin reborn :)

cornelianova
0

Jag har två till salu.. Den billigaste kostar däremot 1800:- och 2000 om hon ska rotas..

Haku
0

#13 jag tror #11 säljer den dockan, hon skrev inte så mycket utan la bara in bilden men har sett att hon skrivit om att den är till salu förut.

Silvana B
1

Jag har en Serenity till som jag ska reborna. Denna är såld.

GullMay
3

Jag har några som jag vill bli av med!

_Lilly_
0

Jo jag har tänkt sälja den, var kanske lite otydlig när jag inte skrev det! Förlåt… 😉