Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 749 ggr
[Happy!]
0

Restaurerar lilla Svea :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Håller just nu på att restaurera lilla Svea som hunnit ha 2 ägare innan mig och som dessutom hunnit resa från USA till Australien och från Australien till Sverige.

Hon är en mjuk docka som inbjuder till kramar och det märks att hon fått många klädbyten. Personligen gillar jag det känslan, att hon varit omtyckt och ompysslad.

Dock har detta inneburit att både fransar, ögonbryn och huvudhår glesnat något och färgen på armar och ben är delvis avskavd.

Tänker bit för bit öva mig så jag kan restaurera henne långsamt och försiktigt. Igår lärde jag mig roota fransar och bryn. Fransarna gjorde jag med lite av hennes nackhår och ögonbrynen fixade jag med fibrer från ett ljusare mohairgarn från garnbutiken på gatan…

Någon som vet, förutom ebay, en svensk återförsäljare för mohair och rootnålar …samt färg för silikon-reborn?

Bilder på Svea efter fixet;

Haku
0

vad tråkigt att hennes huvudhår,fransar och ögonbryn glesnat och att färg var avskavd, hon kostade ju mycket sa du förut då hade iallafall jag velat ha en docka i toppskick. Ska bli kul att se fler bilder när du fixat med henne lite :) annars ser hon ju gullig ut.

[Happy!]
0

Jag är jättenöjd med Svea och i det skick hon kom :D Jag ville ha en Joanna Gomes, och fick en av de 20 som finns :D Man kan inte förvänta sig att hon ska vara i toppskick när hon bytt ägare och prissänkts med 25.000kr på ett halvår… Jag tycker dessutom det är kul att lära mig lite och få tex håret som jag vill :) Mitt nöje ;) Här ska handlas reborn supplies :P

Haku
0

#2 Ja huvudsaken är ju att du är nöjd :)

Men finns fina silikondockor som kan köpas nya för mindre än 15.000, men om det är ett limited editon kit kan jag förstå om du ville ha det. Jag tycker 15.000 Är mycket även om det prissänkts om hudfärg och hår skavts bort men om du gillar och pyssla med det osv så är det ju bra :)

Tjeja
0

Oj så fin hon är ändå! T o m i närbild på detaljer ser hon väldigt äkta och nästan levande ut!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

loolan
0

Vilken söt tjej! :)

[Happy!]
0

De nya silikondockorna för 15.000, som massproduceras, är inte samma sak för mig.

Haku
0

#6 Dem flesta kit "massproduceras" det är bara några som är limited edition.

[Happy!]
0

Japp ;) I know…