Ta bort magnet?
Hej!
Jag behöver ett snabbt svar, är det möjligt att ta bort en magnet ur en docka? Hur gör man? Hoppas någon kan hjälpa mig!

Jag antar att det handlar om magneten som sätts innanför munnen, och det är ganska enkelt att ta bort en sådan, precis lika enkelt som att sätta dit den. Man kommer åt den genom öppningen underifrån i huvudet.
Tack för ditt snabba svar. Det låter ju inte så svårt. Var mest rädd att det innebar mycket jobb att ta loss huvudet från kroppen mm.

Det finns nog en del video på tuben om hur man sätter dit magneten. Man behöver så klart sätta på huvudet igen när man har tagit bort det, och det verkar vara vanligt att använda ett buntband för att fästa. Man kan använda snöre eller garn också om man kan någon lämplig knut.
Nja, jag kommer nog be någon som kan att hjälpa mig. Vågar inte ge mig på det själv. Men ville bara veta att det går att göra. (Visste ju inte om man använder någon sorts superlim som gör att det inte går att ta bort magneten.)
Du får vara försiktig när du petar bort magneten, ofta används superlim för magneten ska sitta fast ordentligt ,det kan vara lite pilligt och man får vara försiktig så man inte skadar vinylen, ofta går det bra . Innan du kommer åt den får du ta bort lite av stoppningen i huvudet på dockan för att komma åt den.
Föreslår att du sätter buntband i halsringen om det är så på din docka, det håller längst.
Tack för ditt svar!