Rea - fynd och klädfrågor!
Skrev ett långt inlägg igår kväll, men när jag skulle välja foto i mobilen försvann alltihop…. Men det handlade (hihi) om att jag hade fyndat på Kapp - Ahls rea; halva reapriset. Såklart blev det en sväng in till babyavdelningen där jag hittade två par strumpor, två par strumpbyxor, ett par mjuka babysko-kängor (såå söta!), en tunn mössa och två-pack pyjamasar. Och allt för ca 150:- ☺ Så då funderar jag på hur ni andra brukar handla kläder och tillbehör till era reborn? Köper ni oftast till ordinarie pris eller när det är rea? Köper ni kläder till "rätt" säsong, dvs nu till hösten/vintern "behövs" ju mössa, vantar, tossor, overall…. Köper ni nytt eller begagnat; på loppis, Tradera etc? I början köpte jag mest begagnat för jag ville inte lägga ner massa pengar på något jag inte visste hur mycket jag skulle intressera mig för. Men så blev det lite nytt (billigt)från Gekås, Ullared. Och sen lite rea - fynd! Har också handlat söta, billiga kläder när jag varit på resa till England och USA. Och ibland har jag köpt något som varit såå fint (till ordinarie pris) bara för att jag inte kunnat låta bli ☺ Men jag älskar babykläder och hade kunnat handla nästan hur mycket som helst! Tycker också det är spännande nu att se vad Tuvas "småsyskon" blir för en sort…. just nu tvekar jag jättemycket mellan pojke och flicka. Från början hade jag tänkt att kittet skulle bli en tjej, nu under reborn - processen kändes det mer som en pojke, men nu i slutet är jag så tveksam…. ska måla hår snart, då kanske det visar sig tydligare ☺ Tycker ni att det skulle vara roligt att se bilder på "bara" babykläder eller föredrar ni att se bilder med kläderna på reborns? Ha en bra dag! Här regnar det så det blir pyssel inomhus idag! ☺
Gillar oxå att köpa bebis kläder. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag svårt att hitta ngt jag vill ha på rea, Ibland lyckas det ju, gillar inte begade kläder varken till mig, barn eller dockor.(tycker det är bra med återvinning men har lite svårt för använda kläder) Köper hellre färre och nytt. När det jäller riktiga barn tror jag det är bättre att köpa en ny, varm men billig vinter overall i stället för en många ggr tvättad märkes overall. Ute kläder som är tvättade många gånger håller inte värmen. Jag vet ju inte om du menade att dockorna behöver vinter kläder? Inte mina i alla fall, De tas aldrig ut, förutom att fota. Och de fryser inte.. Skulle faktiskt aldrig komma på tanken att ta ut mina dockor för ngt annat skäl, för mig är de mest dockor och ibland låtsas bebisar innomhus. Tycker det är roligare att se kläderna med dockorna innuti, då syns det hur de sitter på kroppen och så får man se mer av allas fina reborns.
Glömde.. Det ska bli jätte roligt att se din nya lillebror/syster.
Fel bild….. mössan syns ju nästan inte 😁