Hur visar / förvarar ni era dockor?
Jag skulle vilja ha tips på hur man kan ha sina dockor! Jag har sett att många har sängar och vagnar till sina dockor. Det är fint, men tar ganska mycket plats tycker jag. Mina dockor sitter just nu i bokhyllan. Även om jag tycker det ser trevligt ut hade det varit kul med något annat sätt att ha dockorna, men jag kommer inte på något. Har funderat på vägghängd korg av något slag (finns det ens?), hängande vagga eller vanlig vagga (om det finns en smal modell). Någon som har fler tips?
En av mina dockor ligger i en liten mangelkorg som varit min mors. Den har har jag hängt med band i taket i mitt dockrum. Flera av mina dockor sitter o ligger på gästsängen. Har minskat ner på barnsängarna o har endast en spjälsäng. Där ligger 5 st på rad.
Ett tag hade vi de små dockorna i en bokhylla med vitrin dörrar(glas) vi ordnade
fint på hyllan med kudde och filt som dockan låg på, man kunde ändra dockan i olika lägen, ögongodis att se på,😃 bra när dockan är dyr och ganska så damfritt, bakom glaset.
Vore kul att få se dina dockor också:)
Kanske en babysitter? Det finns hängande korgar att köpa på blocket :)
Som Loolan säger- på blocket finns det ofta, kolla Leander vaggorna, enkla, fina och går att hänga i taket.
Tack för era svar! Jag har lite funderingar på att skaffa en vagga av märket Troll. Någon som har en sådan?
#6 Kommer du visa dina dockor? vore intressant att se dem!
Jag har mina antingen sittande på sängen, i soffan eller bokhyllan.
Men håller ögonen öppna efter en fin babykorg 🙂
Haku, kanske kommer det någon bild framöver. Faktum är att jag vill vara lite anonym här på forumet (även om jag har fyllt i min presentation), och visar jag dockorna kommer några här inne veta vem jag är… Men ska grunna på om jag kan ta någon bild som inte röjer dockornas identitet.
Jag har två babysitters och en korg med vaggstativ, så lite olika vart de sitter. Dockor som skall säljas förvaras i sina lådor i min walk-in-closet. Men nu ska sovrummet renoveras och då är tanken att jag ska ha en takhängd hängmatta att sätta dockorna i. Googla på "bebis hängmatta" det finns flera väldigt fina. Men jag har nog tänkt sy min själv för att få de mått jag vill ha. Skickar med en bild på min korg :)
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
Vilken fin korg. Och tack för idén om hängmattor! Det ska jag absolut titta närmare på.
Jag har en soffa i mitt rum där dom ligger, men jag ska möblera om så då blir det hyllor