Reborns iFokus

Reborns

Etikettbildtrådar
Läst 864 ggr
[-lollo-]
0

Ersättningsdockan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom äntligen ersättningsdockan från England. Den förra tappade ju lite färg. Denna stackars dockan låg helt "naken" i lådan i bubbelplast. Kroppen var aningen större och därför tyckte jag det passade som en pojke istället. 🙂 Hans armar är mer rörliga men tycker det är för mycket tyg på låren.

[-lollo-]
0

Den nya, Liam är till vänster och den gamla, Poppy är till höger.

[-lollo-]
0

Här är alla 3, från vänster Liam, Poppy och Penny.  3 olika storlekar i verkligheten men ska vara samma storlek när jag beställde dom på ebay.

[-lollo-]
0

Hur ska "huden" vara? Den ser fläckig ut…känns ganska mjölig…inte som Penny som knappt är målad…hon är slät och mjuk, men ganska vit.

Jag har inte så mycket att jämföra med.

[-lollo-]
0

Liam har mer färg både på läpparna och runt näsan än vad Poppy har…

[-lollo-]
0

Det börjar bli trångt i spjälsängen… 😉

RebeccaDaisy
1

Dem är söta tillsammans! ♥️

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

Fia81
1

Oj trillingar 😃 söta ❤️

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[GråHäxa]
0

Dom är jättesöta tillsammans 🙂

Om dockan känns mjölig så skulle jag gissa på att det är matt varnish som inte har blivit ordentligt bakad.

Jag gjorde det misstaget på mina 2 första dockor. Matt varnish till skillnad från den vanliga färgen behöver vara inne i ugnen längre för att torka ordentligt. Om den är inne för kort tid kan det resultera i att dockan får vita fläckar och känns mjölig. 

Jag löste det genom att plocka isär dockorna och låta delarna vara inne i ugnen i 11 min och sedan vända på delarna så att det torkar ordentligt på alla sidor. (rekommenderar att du tar ut ögonen om du gör det) 

Dock så får vinylen en viss textur av matt varnish, så man får vara noga med att den är applicerade i jämna lager.

Du kan ju också tvätta bort den, men det finns ju en risk att en del av färgen följer med av.

Hoppas du får ordning på det iaf!

[-lollo-]
0

#8 Tack så hjärtligt GråHäxa! 🙂

Jag har mycket att lära och jag är så tacksam för alla tips och råd!

Får se om jag kan hitta nån i min närhet som har en fint rebornad docka så jag kan jämföra.