Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 1639 ggr
Fia81
4

Ny Baby :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej,

Låt mig presentera en ny baby som snart är på väg hem 🎈

En liten glädjespridare 😃 ☀️

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

SweetBlossom
1

Vilket charmtroll 😊 Så söt 😍

Carerik
1

Visst är det en "Tommy, av Sandy Farber, han är jättehärlig , kul att se en lite ovanligare docka, ser fram emot fler foton.

zakkris
1

ojoj oj så vacker :O

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Fia81
2

Ja det stämmer Carerik 🙂 Jag älskar Sandy Farbers skulpturer och "Tommy" är ju bara helt underbar 😍. Tack SweetBlossom och Zakkris ❤️

[erika50]
1

Vilket litet charmtroll du köpt, hon ser jättehärlig ut, spännande att få se bilder🙂❤️

rebornmom
1

Vilken underbar liten en !

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Fia81
1

Tack erika50 och rebornmom ❤️ ❤️

loolan
1

Vilken riktig liten sötnos! Grattis 😃❤️

[-lollo-]
1

Jättesöt! 🙂

RebeccaDaisy
1

Ååå vilken liten sötnos du hittat! ♥️ Ser fram emot fler bilder när hon är hemma!

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

Fia81
3

Tack loolan, -lollo-, RebeccaDaisy :) Ja det går inte att komma ifrån att väntan på en ny baby är en väldigt rolig del av Reborn samlandet :) :) :) 💝

[sussi58]
1

Grattis! Det är ett riktigt charmtroll!

Fia81
2

Tack sussi58 :) Jag kan nu med glädje berätta att henne namn blir - Norea - som betyder "ögats ljus" :)

[sussi58]
2

Så vackert namn hon får.

Fia81
1

Tack sussi58 😘 Namnet Norea känns annorlunda och speciellt :)

Fia81
4

Detta är en bild på min dotter när hon var liten :) Norea påminner lite om henne :) Eller vad tycker ni?

Fia81
2

❤️

[erika50]
2

De var verkligen lika man kan tro din dotter stått modell för kittet! Norea var ett passande namn, vilken tur du har som hittat en så lika din dotter!

[Grodhopp]
1

Jag är inte någon reborn-fantast utan hamnade här pga nyfikenhet. Måste bara säga att jag trodde det var ett riktigt barn. Herregud vilket hantverk….

RebeccaDaisy
1

Så lika! Super häftigt! Super söta båda två!♥️

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

Carerik
1

Vad himla roligt att se att de faktiskt är lika varandra, din flicka kommer nog att tycka att det är roligt med en look Alike, undrar om det var en tillfällighet att du valde Norea ? Eller såg du likhet med din flicka direkt? Ibland kanske man väljer dockor undermedvetet, tror att de man gillar bäst måste ha ngn slags koppling som man inte alltid kommer på

[Grodhopp]
1

Jag tänker också på vad föregående skrivare säger, väljer man docka utifrån sina egna barn? Min mamma fyllde sitt behov av att bära på smått med sina katter när vi barn blev stora så jag kan verkligen förstå att man liksom skaffa ny bebis undermedvetet! Ta inte detta fel nu, jag är som sagt inte insatt, men det verkar vara en givande hobby.

Fia81
1

Tack alla för dom fina kommentarerna   Ja du Grodhopp :) Jag har samlat på reborns i några år, det är en rolig hobby där det finns så otroligt många olika skulpturer och artister att välja bland. Jag tycker det är riktigt avkopplande att vara ute på nätet och titta på nya kit och reborns till salu, ibland hittar men en som bara känns så rätt :). Min familj består av mig, min man, våra två barn 7 år och 4 år, 1 kanin, ett gäng fiskar, 1 hund (snart 2 :) Jag jobbar på en akutavdelning för stroke patienter på ett sjukhus :) Jag vet inte varför jag började med reborns, men jag köpte min absolut första på Tradera, en liten prematur… Till historien hör även att vi förlorade vårt första barn i en aggressiv preeklamsi, en liten flicka, så kanske är det så att även om jag har två underbara barn idag och är nöjd :) så kommer det alltid att saknas ett? Jag vet faktist inte :) Men det kanske var så det började… Och visst fastnar man för olika dockor, man har olika tycke och smak :) Men visst är det roligt om man hittar en docka som ser ut just som sina barn när dom var små, den tiden går ju så himla fort… Herregud min lilla plutt som jag visade på bilden här, har redan börjat skolan… Vart tog den tiden vägen ha ha  I mitt liv just nu är det en rolig hobby som får mig att koppla av från den stressiga vardagen, mina dockor ligger mest som prydnad, men jag tycker det är jätte roligt att byta kläder, handla bebis grejer och jag älskar att fota dessa små! Alla i min omgivning kanske inte kan förstå sig på min hobby men respekterar den och bebisarna är populära att hålla i när vi får besök! Hoppas du fick svar på allt du undrade Grodhopp :) Jag tror det var undermedvetet Carerik :) tittade på fotot på Moa på väggen igår, ser det från fotöljen och insåg att Norea och hon var väldigt lika :)

[Grodhopp]
0

Tack, det var ett väldigt bra svar. Förstår att de är poppis att hålla i när ni har gäster. Beklagar att ni förlorat ett barn, det måste självklart vara en saknad. Fortsätt njut av din hobby, själv ska jag gå och titta till mina små fiskyngel nu. Trevlig lördag!

Carerik
1

Tänker på vad du Fia berättade, det verkar som flera av oss Reborn samlare har förlorat ett barn, det tror jag spelar en stor roll, kanske läker vi det på detta viset och tar igen tid med barnet vi förlorat, Det låter som en psykologisk klyscha men det ligger nog lite sanning idet, för mig personligen i alla fall, när det gått lång tid förväntar sig många att man "glömt" men varken kroppen eller själen glömmer. Oavsett detta så kanske jag över analyserar , jobbar som special pedagog på förskola så det är lätt att tänka och tro för mkt ibland.

Fia81
0

Tack Grodhopp, önskar dig en trevlig helg också :) Jag tror också att det har ett samband Carerik :) Jag har två fantastiska barn och vill inte ha fler, men ändå kommer jag alltid att sakna ett barn…

[sussi58]
0

Det är väldigt likt :)

[GråHäxa]
0

Vilka sötnosar! Både din dotter och Norea. De är väldigt lika varandra. Beklagar verkligen din förlust 🌺

[Neji]1
0

Visa fler bilder :)

[Hejokej]
0

blev du nöjd?