Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 968 ggr
Rebornmamma
7

Vi tänker inte Acceptera Detta

Jag och min sambo tittade runt här på Reborn sidan och helt plötsligt läser vi ett inlägg som handlar om oss. där vi blir kallade för Oseriösa köpare.

först och främst så vill vi säga att vi Ångrade oss efter att Molly hade konstiga vita fläckar över hela Ansiktet och molly hade även konstiga märken som såg ut som blåmärken.  vi kontaktade Artisten och skickade bilder vilket vi fick svar av och hon sa först att det kunde vara matt mediet som hade släppt och att vi kunde pröva att tvätta henne med svamp, tvål och vatten.

Jag gjorde detta eftersom jag gjort det förut på andra av våra dockor.

efter att ha torkat molly efter att ha bara använt ljummet vatten

så förblev det vita och dom konstiga blåmärkena förblev också

Efter att ha väntat på att molly ska komma hem i ungefär 3 MÅNADER blev vi besvikna  över att molly såg ut som hon gjorde.

Artisten skriver ett nästan panikslaget mail om att vi snarast möjligt måste skicka tillbaka molly till henne då hon själv hade pratat med mer erfarna Artister och att dom hade sagt att hon förmodligen måste baka henne mer  då det kan hända att färgerna lossnar.

Jag och min sambo som redan kände oss lurade tog beslutet att skicka tillbaka henne.

efter att vi gjort det började vi känna att  bandet som jag och han brukar få mellan våra dockor fanns inte hos molly från den dag vi fick hem henne pga av det fel som vi upptäckte.

så vi kontaktade artisten och sa hur vi kände var på artisten började bete sig oprofessionellt och sa att hon inte bara kunde ge tillbaka pengarna så där Och att hon Skulle FÖRSÖKA fixa henne…. vilket vi tog som att hon inte visste om hon äns kunde fixa molly eller inte.

då tillslut sa vi att vi ville gärna ha tillbaka pengarma och att hon kunde sälja molly vidare.

Artisten svarade Att det var vi som får sälja henne vidare eftersom att hon skulle försöka fixa molly varpå molly då inte skulle vara defekt längre.

men vi kände att eftersom molly var defekt när hon kom till oss kunde vi be om pengarna tillbaka.

Molly kostade 1800kr vi fick 1650 då artisten drog av 150 för det hon kallade "Onödiga fraktkostnader"

När artisten får tillbaka molly hem har hon mage att säga att det är vårat fel och undrar vad vi gjort med henne.

Det ända vi gjorde med molly var att MYCKET försiktigt tvätta henne med ljummet vatten och byta kläder på henne sen fick hon åka tillbaka i lådan igen

Jag grät väldigt mycket då jag och min sambo upptäckte alla märken och vita fläckar på henne.

Detta är hela sanningen och vi är ABSOLUT INTE Oseriösa mvh terese och Daniel

cornelianova
3

[erika50]
1

Vilken tråkig historia,både för er som köpare och Artisten i fråga, när man köper helt nya saker även våra dockor gäller köplagen och man har rätt att skicka tillbaka dockan om man inte är nöjd, jag väntar alltid 2 veckor efter såld ny docka med pengarna kvar på kontot, i fall man ångrat sig eller varan inte var som den utlovats.

Jag tycker det är tur att ni ändå fick tillbaka nästan hela summan ni köpte dockan för, kanske man kunnat delat fraktkostnaden vilket jag tror Artisten menade här.

Tråkigt att det kom upp här på reborn iFokus officiellt så hängs ju båda parter ut.

Nu vet alla som är här inne hur läget är och ni båda har lämnat förklaring det tycker jag är bra.

Det är viktigt när man köper en docka att be att få så nära bilder på ansikte

mm, många bilder  på armar ben fötter händer.

Tjeja
2

#2 Erika jag undrar om det inte var en custom beställning… svårt att fota i förväg då..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[erika50]
0

#3 ja ,men gör man custom, vilket jag själv gjort, tar man foton under hela reborningen så den som beställt dockan kan vara med och se hur den blir och när dockan är klar tar man nya bilder och skickar till den som beställt så de får se den färdiga produkten  , man vill ju att de ska vara nöjda med beställningen.