Reborns iFokus

Reborns

Etikettoff-topic
Läst 1028 ggr
Fia81
3

Besviken!!!!

Nej vad besviken jag är!!! Det är många personer som har engagerat sig i fototävlingen och ni väljer att bara ta bort den och låsa trådarna… "Ja vi sopar allt under mattan"… Jag vill inte vara med i någon mer tävling här! Så känns det nu :(

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Rita-S
10

Men vad är detta med att ta upp allt i en öppen tråd i stället för att PMa sajtvärden? Sånt som detta är med på att dra ned stämningen på sajten, jag ser det inte som frästande att gå med här även om jag funderade på att bli medlem  här efter alla sådana trådar på senaste tiden. Gör jag nåt fel här inne känns det som att jag omedelbart kommer se det på en öppen tråd i stället för pm.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Carerik
2

Håller med, tokigt att en person som stör sig på tävlingen ska få lov att förstöra för oss andra, konstigt att alla "fel"på tävlingen dyker upp helt plötsligt. Hur det nu gått till vet vi ej men vi måste förutsätta att Medarbetare är opartiska och inte låter sig styras av medlemmar.

Carerik
1

#1 viktigt med öppen dialog när det är ämnen som alla här berörs av. Inte sopa under mattan……

rebornmom
4

Om ni undrar varför tävlingen lades ner var det för att det blev allt för mycket bråk omkring den. Privat och öppet. 1. Till slut vinnande rösten följde ej reglerna personen som skapade tävlingen satt, men hamnade av misstag med - vill inte hoppa på någon! Troligtvis var det bara ett missförstånd från båda sidor? 2. Personen som skapade tävligen är ej med i detta forum längre och jag kan inte stå för hennes tävling. Därför valde jag att låsa tävlingstråden. Ber så hemskt mycket om ursäkt för allt som hänt kring denna tävling till er alla. Vill ni inte ha fler tävlingar är det absolut inget tvång. Men jag tror att alla hade kul. Därför tror jag att för oss som vill fortsätta ha tävlingar är det viktigt att vi lär oss av våra misstag, är noggrannare nästa gång om det nu skall finnas tävlingsregler om vad bilden ska vara på och framförallt gå vidare. Jag tror vi alla vill slippa bråk, självklart får man diskutera öppet, bara vi är hövliga mot varandra. :)

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Fia81
2

Jag vill ta det öppet… Alla trådar ang detta är låsta och Jag är jätte besviken… Det är inte du Rita-S som har lagt ner åtskilliga timmar för att få fram den perfekta bilden till tävlingen! Jag tycker alla har rätt att uttrycka sin åsikt öppet… Och nej Rita-S detta inlägg är inte skapat för att ragga nya medlemmar till reborns iFokus… Vi kan ju börja med att försöka behålla dom medlemmar vi har… Jag börjar också tröttna nu… Tack för förklaringen Rebornmom. Och Tack Carerik!

rebornmom
1

Jag har kontaktat personen som startade tävlingen, men får inga svar. 

Sedan har jag fått veta att personen har gått ur. 

Jag blev ombedd av personen som startade tävlingen att låsa tråden där frågan först togs upp i öppenhet ang. tävlingen pga personen kände sig uthängd. 

Jag vet inte om jag tolkar detta fel, men har fått höra att antingen ska vi låta det vara eller ta bort tävlingen. 

Efter allt kände jag att det bästa var att låsa tävlingstråden, och inte utse någon speciell vinnare då jag varken startat tävlingen eller fått kontakt med personen som faktist startade tävlingen annat än att läst hennes kommentar där hon ville att jag skulle låsa en tråd för att hon kände sig uthängd.

~ Hannah-Anastasia ~

Fia81
1

Ja det är inte helt enkelt detta, tyvärr och jag förstår dig också rebornmom. Ni känner alla mig, jag är absolut ingen konfliktskapare, jag blev bara väldigt besviken!

rebornmom
1

Jag förstår absolut att du blev besviken! Jag är också väldigt besviken, att saker fick bli som det blev.

Tycker att vi ska försöka gå vidare i detta och fortsätta dela med oss av vår hobby.

~ Hannah-Anastasia ~

cornelianova
1

vill typ lämna iFokus nu.
Riktigt trött på allt som har hänt den senaste tiden

Carerik
3

Det finns både besvikelse på tävlingen men den största besvikelsen är att Vaargen blev uthängd och hånad av en konfliktskapare, det finns människor som råkar i konflikt med andra och ej förstår att de är orsaken, har sett det här och på en annan reborn grupp, skyller man på andra behöver man inte ta ansvar för det obehag man skapar. Tycker en Medarbetare ska ta kontakt med denna person och avkräva en ursäkt till Vaargen, man kan inte vräka ur sig elakheter utan konsekvens, eller hur? Tror det lugnar ner sig då. Det kan inte vara lätt för dig Rebornmom, men du har ingen del i detta och har försökt lösa detta på ett bra sätt, Nu väntar vi alla på en ursäkt till Vaargen så kanske vi kan gå vidare….

SweetBlossom
3

Rebornmom, och alla andra. Det hände lite mycket i den senaste tävlingen. Min bild kom te.x först inte med, men det löste Vaargen😊 Så nu kanske vi skall gå vidare och se fram emot en ny tävling senare i sommar. Det är så roligt med alla fina bilder som läggs upp 😃 Rebornmom eller någon annan kommer säkert på lite roliga saker 😉

Lena650
0

Det finns ingen som är felfri o alla kan vi väl missa något ibland. Nu tycker jag att vi går vidare, men vi kan väl sända en kram till Vaargen ändå från oss alla som vill det.

[GråHäxa]
4

Det var mycket tråkigheter här i dag. Har läst inläggen under dagen men tycker det är så bökigt att skriva från mobilen, så fick vänta tills jag kom hem.

Jag tycker att man måste komma ihåg att Vaargen är en privat person som valt att ta av sin fritid för att vara Medarbetare här på forumet. Hon är inte en anställd som får lön för det hon gör. Jag tycker att det är väldigt fint att hon lagt ned så mycket tid här på iFokus utan att kräva något tillbaka. Med det sagt så är det självklart att alla kan missa någon grej någon gång. Det borde inte behöva bli en sådan stor sak utav det, vi är alla människor och människor kan göra fel, vill man göra rätt för sig så är de det som är det viktiga. Och jag tror ABSOLUT inte att Vaargen menat annat än väl här på forumet. Tycker att det är mycket tråkigt att det känns som att hon har blivit utknuffad. Det förtjänade hon inte. Sen var det väldigt tråkigt att fototävlingen blev ned stängd och jag menar inte det som en attack på någon. 

Jag tycker att eftersom ingen tog upp något eller klagade på något förens precis i slutet så borde tävlingen fått fortsätta. Den bild som hade flest röster hade ju ändå precis, flest röster och borde därför vunnit.  Men som sagt jag menar inte att attackera någon för att den blev ned stängd, jag förstår att det har varit komplicerat. 

Jag hoppas verkligen inte att alla lämnar sidan efter det här utan att vi istället kan lösa det och gå vidare.