Living Dead Dolls
När jag har fullbordat min Reborn samling och min Disney samling så ska jag börja med dessa :) Gör en tråd och disneydockorna :)
~ Hannah-Anastasia ~
Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus
Har en men den är nerpackad ha ha
Nej men åh! Min stora samlingspassion(som tyärr är ett förskräckligt dyrt samlande!) Kan jag få vara så på att fråga dig vem det är du har undangömd #2?
Bifogar en bild på en del av min samling, de är ju så underbara.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#3 Jag vet inte vad hon heter och så, köpte henne via auktion, ska leta upp henne. 
Åh, snälla gör det. Annars hur ser hon ut (fanatisk som man är har man de flesta i huvudet :P
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Det där är ingen Living Dead Doll, som jag tror rådstarten syftade på, däremot en otroligt charmig docka =)
http://www.livingdeaddolls.com/lddsite.html
Vad jag förstod så var det de här dockorna som menades, men jag kan ha missuppfatttat.
Jag vet att de inte är det, men de är en liknade version 
(Jag är trådstartaren
)
Yes dem där dyra sakerna, men även så finns de som sagt andra versioner, allså aööt som är dött i rena ord i modell 
Hade jag haft pengar hade jag köpt detta setet:
Ah, jag ser. Jag är en sådan där som egentligen aldrig varit intesserad av dockor och samlarintresset fastnade för enbart LDDs. Många av dem är tyvärr sjukt dyra, men de är så välgjorda och detaljerade att det känns värt det. Har man tur kan man däremot hitta dem billigare då och då, men det beror eftersom varje docka har olika värderingar.
Men om du ä intresserad av the bind boxed dolls så kan jag rekommendera nedanstående länk. Den med bara en kostade 45 + frakt vilket är ett okej pris om man jämför ebay och sedan fraktkostnad.
Största risken är ju att man inte får den man vill ha, (har själv inte vågat köpa dem av rädslan att inte få den jag vill ha och ruiera oss här hemma tills jag hittar den
)
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=living%20dead%20dolls&catid=-1
Oj vad jag visst kunde mala på om dem, men har man börjat samla kunde man visst bli lite smått besatt.
För jag får nog skuldmedvetet erkänna att jag inte ens vet vad reborns är, jag såg bara rubriken i uppdaterade inlägg och blev överlycklig över att någon annan än hört talas om dem=))
Tackar för tipset 
Berätta gärna vem du fick om du köper en, och om du fick regular eller variant. Är det Eggzorcist, Dawn eller Jingles så blir jag avundsjuk som bara den. 
Hade förövrigt Dawn (och Toxic Molly, men de fick säljas när vi hade kass ekonomi. Dawn är en fantastisk docka, även om Toxic Molly är snäppet finare i mina ögon, men em kan motstå en zombie 
Det dröjer nog innan jag köper, ha en hobby just nu som kostar skjortan ha ha så de få bli när den perioden är i paus 
Hua så grymt goa! 

Dessa dockor är ju bara för underbara på alla sätt och vis men jag skulle aldrig våga sova med såna här i mitt hem men samtidigt så skulle jag vilja ha hela bunten! ;) Undra om man ska börja samla för att sen låsa in dom i förrådet! :P Thihi!
// Nathalie
Men nej!, Många samlare låter dem ju stanna kvar i kistorna. Enda gången jag kände mig riktigt kluven till att öppna var när jag fick vantarna på Resurrection Lottie (kostsam historia det där
) men de är så otroligt detaljerade så inte går de att gömma undan.
Fast det är rätt många som ifrågasätter hur tusan vi kan sova med dem sådär, för att de är tokfina. Och majoriteteten har ju faktiskt inte det mest ondskefulla utseendet. Rekommenderar att exempelvis kika upp Rain från serie 11, otroligt vacker docka.

#17 Jag skulle ha svårt att sova bara jag visste att det låg en massa läskiga dockor i KISTOR i mitt hem! ;) Men som sagt dom är super vackra och jag skulle faktiskt vilja ha allihopa! Kanske får bli när jag vuxit ifrån min rädsla för läskiga dockor?! ;)
Finns det nån speciell sida man kan gå in på för att se flera bilder på de olika dockorna? :)
// Nathalie
fina living dead dolls ni har allihopa och jag har inte riktigt living dead dolls men ungefär en tror jag…. http://reborns.ifokus.se/discussions/54679f838e0e740fde00252a-ainsley-fodelsedags-flicka?discussions-1
BLÄÄh ha ha ha ha… inte Alls min smak! Brrr skulle inte kunna sova gott med någon av dessa i mitt sovrum ha ha.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Är man dock rädd, så är de väl kanske en ide att inte köpa dom.. Jag tycker dom är vansinnigt charmiga, och en rolig samlar hobby! :)
/ Caroline
http://wonderland-lady.blogspot.com/
Jättefina !