Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 649 ggr
Anonym
0

Kända kit hos rebornartister.

Vad tycker ni ? tycker ni rebornartister ska ha kända kit eller att dem kan köpa något namnlöst kit typ från ebay? 

Då tänker jag på rebornartister som tar 3000 eller mer för sina vinyldockor, skulle du köpa en docka från ett okänt kit för det priset om det var av en rebornartist eller skulle du vilja ha från ett känt kit? 🙂

Tjeja
1

Ingen aning… för mig skulle det nog handla mest om materialet i sig och hur dockan verkligen ser ut i nära detaljbilder mm så man får en bättre uppfattning än man annars får i almännt söta fotobilder på nedbäddade bebisar. För de bilderna döljer ju baraallt o säger inget om dockan i verkligheten. En duktig artist behöver inte dölja sina missar i enkla bilder utan kan med gott självförtroende visa upp dockan i minsta detalj utan att skämmas. Eller.. så tänker jag i alla fall. Tydliga oredigerade bilder på nära håll och på alla detaljer det är avgörande för mig! Jag kommer inte att köpa en docka jag inte kunnat inspektera ordentligt först! Vill ju helst se i verkligheten och känna innan t o m.. men det är ju svårt online tvärs över kontinenterna.. så då blir bilderna ännu viktigare. För mig är ett kännt namn sällan något jag tar som någon garanti för något om jag inte har egen erfarenhet av artisten o dennes alster.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[erika50]
0

På Ebay finns både namnlösa kit och kit med namn från konstnärer

Jag tror att vi som jobbar med att måla kit köper namngivna kit från konstnärer

och de kostar allt ifrån några hundra kronor upp till flera tusen beroende på hur många kit som gjorts av konstnären mm.

Jag vet också av erfarenhet att ibland har "kund" velat köpa en billig rebornad docka då kan man hitta billigare kit utan namngiven konstnär.

Tyvärr är de ofta ett sämre kit och svagare vinyl att jobba med.

Kräv alltid bra tagna bilder på det du vill se innan du köper dockan, utan kläder

öron händer fötter armar ben mm, rotningen av hår för det kan ibland inte heller se bra ut.

jag tror alla vi som rebornar här försöker lägga upp så bra bilder så köparen får en uppfattning om hur dockan ser ut.

cornelianova
0

Jag köper helst namngivna kit, men om min kund har en tight budget eller vill ha ett no name kit så målar jag dem. Jag började även på namnlösa kit eftersom dem är billigare

Fia81
1

Om jag ska betala en högre summa för en reborn, bör kitet vara känt!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"