Hjälp, Schenker `?
Jag väntar på min docka som jag beställde från tradera, men den har fortfarande inte kommit lämnades in hos schenker fredags den 24:e april om man söker på kolli-numret så står det att den är påväg till sortering men inget mer har skett sen dess. Detta skrev schenker "Hej,
Du får kontakta din avsändare som har lämnat in detta . Vet inte om hon var hos fel ombud och försökta lämna in.
Om den är inlämnad i fredags så sent så hämtar vi tidigast på måndagen ."
Nu kommer min fråga, hur kan man lämna in till fel ombud och hur kan jag då fått kolli,numret? har också mejlat schenker igen. Men jag är helt förvirrad nu.
Jag kan inte riktigt svara på din fråga, men har tyvärr läst och hört många som haft problem med schenker :/
/Christine
Paketet kanske ligger kvar hos ombudet? Be säljaren gå dit!
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Jag är ombud för schenker och det låter väldigt märkligt om det är lämnat fel, det borde i princip vara omöjligt eftersom ett paket som ska skickas med schenker ej får att registrera på något annat än just schenker.
Jag personligen uppfattar inte att det är mycket problem med schenker, snarare DHL. Oftas fungerar det helt problemfritt om den som lämnar in också för det felfritt, vilket många gånger dock brister då man förlitar sig att ombudet ska ordna, vilket inte är våran uppgift mer än informera och skicka vidare i princip.
Ombuden skickar iväg paketen minst 1-2 gånger i veckan om det gått rätt till.
Jag har aldrig haft problem med schenker när jag skickat paket, dock har det vissa gånger tagit lite längre tid. Kolla dagligen uppdateringen på paketet så hoppas jag det kommer iväg snart
Schenker hämtar inte på lö-sö.
När avsändaren bokar frakten tilldelas godset ett kollinummer viket du bör ha fått ett mail om (om avsändaren känner din mailadress och skrivit in den vid in bokning.
Detta kollinummer användes sedan unbde hela frakten
Inlämnat 24.e ? Hämtas 27e apr. dvs 2 transportdagar idag onsd!
Schenker är billiga, men tar lite längre tid på sig.. Du bör ha din vara på to-fr.
ar anlitat Schenker i många år, hittills aldrig några problem.
Streckodn läses hos inlämningsombudet och sedan vid varje sortering samt när godset avlämnas hos mottagarombudet.
Alllt detta kan du avläsa i godsspårnngen på nätet..
(Jobbar inte på Schenker!)
Det tar jättelång tid, du har det nog tidigast tors.
Jag brukar aldrig lämna in vid helg när jag skickar med Schenker, för då tar det extra lång tid, det står hela tiden att paketet är under sortering, hämtas hos oss vårt ombud måndag vid 17.00 , vi har två ombud vi använder båda skickar måndag 17.00 om man lämnat paketet Lö/sö.
Då brukar det vara framme Torsdag em, så har i alla fall våra paket kommit fram.
Ska det upp till övre Norrland tar det ett extra dygn ibland två.
har du tur idag onsdag, beroende på vart ifrån dit paket kommer kan det vara framme idag em.
Hoppas du snart har dit paket hemma!
men det var mest denna kommentar som hon från schenker skrev som jag undrade över "Du får kontakta din avsändare som har lämnat in detta . Vet inte om hon var hos fel ombud och försökta lämna in."
vad händer om hon som sålt till mig lämnat till fel ombud, och vad räknas som fel ombud? jag har skrivit till säljaren men hon svarar segt hoppas jag får svar snart.
nytt meddelande från schenker "Hej,
Jag kan bara se en notering om byte av ombud och ibland så är det så att avsändaren väljer vilket ombud det ska lämnas in till när dom bokar,
men går dom sedan till ett annat ombud så kan det ombudet inte registrera in paketet.
Kontakta din avsändare .
"
Vad kan ha hänt? hoppas hon som säljer svarar snart..
Vad dem krånglade!! :) nu säger dem att paketet kommer imorgon, får hoppas det blir så nu då ;)
Håller tummarna, det kommer i morgon!👍
Hoppas, hoppas du får paket idag, vet hur det är att vänta, jag som bor i norra delar av landet gillar inte Shenker så mkt, ibland är det värt att betala för posten. Om du får det, mys med din nya bebbe o ha en jättemysig valborg.
🥵👍 Hoppas den kom idag!