schenker? helg tider?
Skickar schenker paket på helgerna?
Igår skickades min reborn iväg kl: 14:24 och det står att den är påväg till sortering.
Själva frakten går även under helgerna men dom levererar försändelserna till adressaten/utlämningsstället endast på vardagarna. Jag får ofta leveranser med både Schenker, DHL och Postnord men aldrig under helgerna.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Som Kattöga säger, helgerna är det ej leverans, ibland tycker man det tar så länge att få paketet och det beror på helgerna, du får nog ditt paket på ons-tors beroende var i landet du bor. Sorteringen är alltid i Borås. Schenker är billigt men segt att vänta på. Det tar lika länge att få paket från Tyskland med DHL som att få paker i Sverige med Shenker. Hoppas det går fort för dig så väntan ej blir så lång och tråkig.
Fick paket en gång med schenker förut det tog lååång tid! men det paketet som skickades med posten kom fram ganska fort. Jag tänker bara skicka via posten när jag skickar paket i framtiden det är smidigt att lämna in hos närmaste mataffär. Får se när i veckan jag får mitt paket med min reborndocka det så här skriver schenker: Ditt paket levereras vanligen mellan 2-4 arbetsdagar efter att paketet är skickat från avsändaren. Lite beroende på inlämningstid och var i landet paketet skickas ifrån kan det ibland ta 1-2 dagar extra.
mitt paket har inte ens kommit fram till sorteringen ännu :p
Jag väntar också på schenker paket, det tar typ 2 evigheter :S
#5 Ja, jag väntade i 3 veckor när jag beställde min första reborndocka som skickades med schenker.. och ändå så lovar dem att det inte ska ta längre än högst 6 dagar.
#6 Oj det var ju extremt segt! På den tiden kan man ju till och med hinna få grejer från Kina!
Med Parcelforce kan man också få vänta i evigheter… Jag följde en docka från England med dom, hon besökte både Frankrike och Tyskland innan hon kom hem… Det tog veckor…
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Hm.. jag skrev ett inlägg här..men vart tog det vägen??
#9 så har det hänt för mig också, kommentarerna bara försvinner🤔
konstigt att kommentarer försvinner :o
Har fortfarande inte kommit längre, fastän det är måndag. Mitt paket alltså.. har mejlat schenker och dem trodde det skulle vara framme på onsdag det hoppas jag verkligen.
#10 lollan visst är det 🤔