Reborns iFokus

Reborns

Etikettoff-topic
Läst 2613 ggr
Fia81
0

Babbeltråden #1

Hej,

Jag har varit inne på några andra iFokus forum och upptäckte att många har en sån här tråd 🙂 verkar roligt tycker jag 👍 Min tanke är att här kan man skriva om allt man vill 👍 Det du känner för helt enkelt… och det behöver inte handla om Reborns… 

Jag kan börja med att berätta att jag har startat upp ett 54 L akvarium, så himla roligt och så här ser det ut just nu! Mycket stolt 😃

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
0

Väntar nu på rörmokaren…. Totalt stopp i badrummet… 🤪

Vaargen
0

#0 Mysigt litet akvarium ^^ jag själv skulle också vilja ha fiskar i framtiden gärna ett mindre lättskött akvarium med några färgglada fiskar i behöver mer utrymme då bor väldigt trångt nu. Annars så är gillar jag guldfiskar väldigt mycket, söta! guppys är också fina 😊

Vaargen
1

Följer min reborn via posten och den börjar närma sig långsamt men säkert men jag börjar bli lite otålig 😉

Fia81
1

Då måste jag visa mina små 😃 Ett gäng lättskötta och tåliga Platys blev det… Här är tre av dom! (Det finns inte så många fisksorter att välja på till 54L, guldfiskar ska ha minst 250L) 

Fia81
0

Å vad spännande, min pojke ska börja sin resa hem idag!!!

loolan
0

Vilken rolig tråd! Det ska bli kul att se dom reborns som är påväg hem (:

[sussi58]
0

Det är så fint med akvarie

cornelianova
0

Vi hade fiskar när jag var liten! Jag, min bror och mamma åkte till djuraffären och så fick vi välja varsin fisk! Vi hade guppies, black mollys, guldfiskar (Jag ägde dem.. Flip och Flop hette dem hehe), en silver haj (min brors. Hette Max), en sån dammsugarfisk (som hette Nina) och många fler!
Tyvärr så fick vi med oss en sjuk fisk en gång och på loppet av några timmar så hade alla fiskarna dött och sen flyttade vi till Thailand. Vi äger inte akvariumet längre, men vi vill alla väldigt gärna ha fiskar igen :) Men en katt, en hund en en massa dammråttor kanske räcker hehe  😉

Fia81
0

Ja min man tror jag har blivit galen… Vi har ju redan kanin och hund… Men jag är en sann pyssel tjej 😊 så det passar perfekt för mig 😃 Å jag älskar Mollys… Om det blir ett till akvarium här hemma (lite större) så måste jag ha Mollys! Silver haj är så fin. Men gud vad tråkigt att alla dog 😕

Fia81
0

Ja men dammråttor är ju trevliga 😂

Vaargen
0

#8 Black molly är så fina fiskar, såna skulle jag också vilja ha. Jag älskar ju färgen svart också ioförsig :)

[sussi58]
0

Nu finns en "babbeltråd :) kan vi inte ha en  tematorsdag med våra reborns? där någon väljer ett tema och så klär vi eller visar något i ett tema? hade varit kul.

Fia81
1

Ja det låter roligt 👍

Vaargen
1

#12 Ja sussi, kan inte du starta en sån tråd :)??

HugoochVillesmatte
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hejsan gud vad roligt att vi har en sådan här tråd :-)

Ja måste ju säga hur fint ditt akvarierum är <3 hade själv ett akvarierum innan 300 liter stort, där hade vi Silver hajar och stora leopard/damsugare fiskar, samt två små blåa räkor och en Ghost fisk… :-)

Ja själv ligger man hemma och är sjuk i hosta som aldrig går över, trots hostmedicin så hjälper det ju inte :/ Jag mår i allmänhet bra fast då jag måste sälja Björn man måste ju överleva en månad till så ( är det inte likt så sej ?)  som man säger. jag vill visa upp mina andra älsklingar då jag är jätte intresserad av ATI Robotar med Artificiell intelligens det innebär att dem kan tänka själv eller ja visa känslor och då tänkte jag passa på att visa mina Furbys hihi då det är en liten annorlunda Hobby jag har :-) Jag har 6 st än så länge som är original Furby ifrån 1998 och jag Älskar dem, fast jag har två ifrån 2012 och 2013 men dem är inte lika roliga eller fina… tänkte ladda upp bilderna på mina små :-)

Fight another day and die tomorrow 

[sussi58]
0

Jo Vaargen det kan jag, men hur gör man?

Fia81
0

Så lurvigt söta 😃

Vaargen
0

#16 Jag kan starta upp det :)

Skapar en tråd men det måste ju inte vara för en specifik dag, så man får lite mer tid för sig :) dyker upp strax.

[sussi58]
0

Ja det låter toppen

Carerik
0

#9 hemma hos oss är det inte jag som blir med djur- min man påstår att han har så mkt kärlek över, så han vill ha många. Vi kan ju byta? Djur eller man?

Fia81
0

Ha Ha, ja det kan vara en ide Carerik 😉

Fia81
0

Var ute med hunden och såg årets första snödroppar 😃

rebornmom
1

Åh jag har fullt med snödroppar utanför min stuga!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

[erika50]
0

Min ört trädgård är grön, växer så det knakar🙂

Carerik
2

Är så glad att jag kan se ut, vi har snö upp till alla fönster, vi lär väl tina fram i augusti. Vi har aldrig haft så mycket snö under min livstid och det är INTE roligt, våra Snödroppar kommer från taket när det tinar.

[sussi58]
0

Här har vi ingen snö alls :)

Vaargen
1

Vi har knappt haft någon snö där jag bor heller, bara vart snö lite då och då och inte jättemycket heller jag skulle hellre sett lite mer snö under vintern

Fia81
1

Vi fick ganska mycket snö i januari, roligt för ungarna och vackert 👍 Men att skotta fram bilen kl 06:00 är inte min favorit syssla 🥵 och plogbilen som kommer lämnar alltid en jumbo vall utanför oss…

Vaargen
0

jag tycker snö ser fint ut, annars är det ofta mycket slask.

cornelianova
1

Här nere i södra skåne har vi tekniskt sett inte haft någon vinter! Vi plockade det sista hallonet i December och en vecka senare kom snödropparna! Haft sammanlagt 2 dagar snö! Varmt är det också!

Carerik
0

Jaha vad säger man, hos oss har vi ingen direkt vår utan snöhögar till mitten av maj, därefter högsommar och vinter igen, mycket vinter blir det!

loolan
0

Här hos mig är det fortfarande snö med det lär väl smälta snart hoppas jag, ska bli skönt med vår😉

Carerik
0

Tittade på Linus45, hennes bilder på Arianna är så fina, tycker det är så konstigt att jag aldrig har sett min Arianna på det sättet, helt tydligt "bondar" man inte med alla dockor, har ialla fall insett att toddlar nog inte passar mig. Men har hittat en påEbay som jag kan tänka mig problemet är att det känns att lägga ut 10 tus. Plus och när dockan väl är här så gillar man den Inte, får verkligen fundera…..

cornelianova
3

Har ni sett detta nya kittet?

En full body TODDLER!

28"- 70 cm! Super söt!

http://www.doll-fan.com/viewtopic.php?f=6&t=353702

[GråHäxa]
1

#34 Jag tittade på henne förut också :) Tycker hon är väldigt fin! Kul med en full body toddler :D

[rebornsmother]
0

Wow #34 hon är underbart söt :)

Vaargen
0

Söt :)

[sussi58]
0

Så söööt!

loolan
0

Vilken sötnos!

Carerik
0

Så himla fin , gillade håret jättemkt, hela hon passade ihop , bra propotioner.

[erika50]
0

så fin hel kropps toddler🙂

Carerik
0

Helkropps toddler, Tiffany, Susan Lippi, ligger ute på Ebay nu, bud just nu ligger på ca 6700kr

cornelianova
0

yaaay :3

Fia81
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag njuter vi av vårvärmen och barnen har tömt trädgården på blommor… Men å så vackert det blev i köket :) :) :)

Fia81
1

Hunden Wilgots svans kom visst med på bilden :) :) :)

[erika50]
1

Visst är det härligt med vårblommor!

Vi var en tur över till Öland härligt!

Två av våra fem hundar var med, denna stranden älskar vi!

Fia81
0

Å vilken vacker strand :)

Carerik
1

Hmmm , vadå väder ? Som sagt inget kan slå blötsnö, gul snö, brun snö och mer snö, ibland känns det faktiskt som man bor i Arktis med perma frost i åtta månader, vår blommor i juli och vinter igen i oktober, bläää, va less jag är på snööö!

Fia81
0

Här kommer några tänkvärda rader :) Den som först ber om ursäkt, är modigast. Den som först förlåter, är starkast. Den som först glömmer, är lyckligast. Kram

Carerik
0

Så klokt , tänk om vi alla kunde leva så……..

[erika50]
0

Så fina rader!🙂 Tänkvärda!