Reborns iFokus

Reborns

Etikettköp-och-sälj
Läst 6868 ggr
[GråHäxa]
5

(S) Reborn säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Hope skall säljas och jag lägger upp henne här ett par dagar sedan hamnar hon på Tradera.

Denna reborn flicka kan enkelt ändras till pojke, det är bara att klä den i pojkiga kläder så du bestämmer könet på dockan. Om du vill ha dockan som en pojke låt mig veta det så anpassar jag vad som kommer med i paketet.

Hope föddes 2015-03-18 Och är rebornad utav mig så hon är sprillans ny!

Hon är ca 50 cm lång och har stl 50-56 i kläder

Hon väger ca 2,1 kg (vikten kan dock justeras efter dina önskemål)

Hon har rootat blont hår som är lite åt det rödlätt hållet. 

Rootade ögonfransar och rootade ögonbryn.

Kittet är beställt från England och skulptörens namn är tyvärr okänt. Kittet skall enligt dem som sålde det heta "Riley" men det är möjligt att det finns ett annat kittnamn som jag inte känner till.

Jag har öppnat hennes näsborrar och satt svart filttyg bakom för att ge ett naturlig djup.

Jag har satt in 2 magneter i henne, en så att hon kan ha magnetnapp och en för att hon skall kunna ha håraccessoarer  (Vill du EJ ha magneter så kan jag plocka bort dem)

Priset kan diskuteras men jag kommer ta ett ganska lågt pris för henne.

Skicka PM eller skriv här om det är något ni undrar eller om ni är intresserade.

[GråHäxa]
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Fler bilder

Tjeja
2

Vad tydliga och fina bilder du lagt upp! 👍Det är precis så jag vill kunna se när jag ska köpa en reborn. Helkropp och detaljbilder! Du har fått med allt! Känns seriöst och ärligt då!

Söt bebis och fint målad/rebornad!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[GråHäxa]
2

Tack så mycket #2Tjeja! Roligt att höra ^^Jag vill att man skall veta vad det är man köper :-)

[GråHäxa]
2

Jag kan ju tillägga vad som kommer med dockan också.

* Ett klädesplagg som hon reser i, det kan vara något av det på bilderna eller något liknande.

*Födelsecertifikat

*Skötsel råd

Samt det som syns på bilden nedan, vilket är en pyjamas, 2 st blöjor, nalle, babyborste, magnetnapp, strumpor och 2 st hårrosetter.

Allting är nytt och oanvänt!

loolan
1

många fina bilder :)  hon är så söt hoppas hon hittar en bra mamma

[GråHäxa]
0

Tack 5#loolan :-) Det hoppas jag med!

[erika50]
1

Hon är söt fina bilder hoppas hon hittar sin mamma snart!🙂

cornelianova
1

Hade jag haft råd säger jag bara! Vilken ära att få ha en av dina! Känner på mig att du kommer bli stor inom reborn världen!! :)

[GråHäxa]
0

Awh vilka värmande ord! Vad glad jag blir :-) Du är själv jätteduktig Cornelianova, och du kommer garanterat gå långt! Skulle gärna äga någon av dina med :) Ser fram emot att se mer av din skulptering ^^

Tjeja
1

GråHäxa den dockan är vinyl va? Har du rebornat någon silikondocka någon gång?

[GråHäxa]
2

#10 Ja dockan är i vinyl. Nej jag har inte vågat mig på silikon ännu men jag planerar att testa det. Får se när jag har råd med färg och kitt dock 🙂

reborn_MOM96
0

Finns hope kvar? Och vad kostar hon?

[GråHäxa]
2

Hon finns kvar :) Jag hade tänkt mig ca 1500 kr för henne och då bjuder jag på frakten.

Vaargen
0

#13 Kan du skriva privat till mig här på iFokus?:)

[GråHäxa]
0

#13 Du har PM :-)

Carerik
1

Du är faktiskt en naturbegåvning, tycker att bilder på huden är extremt bra, det ser ut som du hållit på mkt länge, en del har öga för detaljer direkt, det är så kul att se och att skriva ärligt vad man tycker, ibland så vill man nog vara lite snäll fast resultatet har en del att önska, så ärligt och rakt, håller med Cornelianova, tror också du kommer att gå långt i detta. ,Lycka till med försäljningen!

[GråHäxa]
0

Det värmer så otroligt mycket att få höra det här Carerik! (och ni andra som skrivit med) Jag var så osäker på min förmåga, speciellt när det nu gällde en docka som skall säljas. Jag kritiserad mig själv väldigt hårt under skapandes gång, vilket tog bort lite av det roliga i det. Men nu känns det mycket bättre när jag har börjat på mitt nya kit. Det är tack vare era kommentarer så det skall ni alla ha ett STORT tack för! Känner mig mycket mer hoppfull nu :-D

cornelianova
1

Visade min mamma nyss och berättade att det var din tredje (till hennes enorma förvåning) Hon blev även chockad av priset på en så fin docka (Kan säga så här att min mamma är vääldigt ärlig!)

[GråHäxa]
0

Är det sant?! jag kan knappt beskriva hur glad jag blir :-D Jag som precis tänkte fråga om ni tycker att jag satt ett för högt pris. Jag hade nämligen tänkt att sätta ett ännu lägre pris egentligen. Men efter alla fina kommentarer så bestämmde jag mig för att lägga på några hundralappar. Som jag sagt tidigare så tycker jag att du Cornelianova med gott samvete kan höja priserna på dina dockor med. Din verk är värda bra mer en vad du säljer för. Det var faktiskt en bild som du lagt upp på din rootning som fick mig att innse att jag behövde "step up" min egen rootning :-)

Fia81
1

Du kan vara riktigt stolt :) Du har talangen som krävs för att kunna gå riktigt långt :) ska bli roligt att följa dig! Lycka till med försäljningen, hon är jätte fin :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

loolan
1

Jag håller med alla andra, du gör så fina dockor och jag beundrar verkligen att du kan få dom så fina när du inte rebornat så länge.  :)

cornelianova
1

Awwhh Tack så mycket! Håller på med min första micro rotade just nu hehe! En kvadratcentimeter tog 1 h! Det är svårt men superfint resultat!
Har man bara tålamodet så! :) Jätte kul att du tycker det! Väntar tre kit varav ett är en custom, en är till mig och en ska säljas :)

Carerik
1

Tro på sig själv är alltid svårast, bit ihpo när de negativa tankarna kommer och försök tränga bort dem, vi som ej har förmågan att skapa fina dockor tycker att både CorneliaNova och GråHäxa ska sträcka på ryggen, ska bli så kul att se fortsättningen för er båda.

[GråHäxa]
0

Tack så otroligt mycket allihopa ❤️ Man blir ju riktigt rörd av dessa fina ord🌺

Det skall bli roligt att se resultatet  Cornelianova! Det kommer säkert bli jättefint🙂 Jag har provat att micro roota lite på en test docka och  oj vilken tid det tar! Men fint blir det om man bara har tålamodet.

Återigen 1000 tack för alla fina kommentarer och allt stöd! ❤️

cornelianova
1

Asså jag måste bara veta hur du får till mottlingen så himla bra?? Jag försöker och försöker men det blir bara blobbar med färg eller thinner eller nåt annat! Arghhh blir så frustrerad hehehe!!

Tjeja
1

Jag tycker gott att du kan lägga på 100 kr till på den där fina dockan. Även om hennes skulptering inte är i min smak tycker jag att du har målat fantastiskt fint. Uppskattar alldeles särskillt att du varit försiktig med färgerna och inte lagt så mycket rött i hudvecken som väldigt många artister verkar gilla att göra. Det ser mer smutsigt ut då än ens i närheten av naturligt. I dina bilder ser dockan ut att ha en väldigt naturlig hudlyster inte bara i ansiktet utan på händer och fötter också.

Jag skulle gärna ha en full body silikondocka från dig!

[GråHäxa]
0

#25 Jag använder först en sminksvamp som jag plockat hål i med pincett sedan använder jag en naturlig tvättsvamp. 

Jag tycker att det blir bäst när jag testar mig fram med flera olika färglager med mottlingen, också gör jag färgen lite starkare mellan varje lager så att jag ser när mottlingen börjar infinna sig. Då hinner jag också sluta innan det blir för mycket. Är svampen för blöt av förtunningen eller om man trycker för hårt så har jag märkt att färgen flyter ut. Jag kanske inte är så bra på att förklara men jag hoppas du förstår hur jag menar 🙂

#26 Tack så jättemycket 🙂 Jag kanske skall testa att höja priset lite när jag lägger upp den på Tradera. Hoppas bara att det finns någon som vill och kan köpa den. Det är verkligen roligt att få höra i detalj vad ni tycker om dockan. Jag hade faktiskt problem med hudvecken först och frågade om råd här på iFokus. Jag tyckte precis som du säger att vecken såg lite smutsiga ut och pudriga på något sätt. Så jag fick rådet att göra färgen tunnare och  måla i många många lager. Så jag gjorde färgen jättetunn nu för att försöka få till det bättre. Så det är jätteroligt att du gillar det 😊

Jag är så sugen på att testa att måla silikon, sitter och funderar på att beställa ett litet kit med färger och en test bit att måla på. Det vekar vara väldigt svårt!

Tjeja
1

Förlåt Blev fel i #26! Menade inte ynka hundra kr till, jag menade du kan gott lägga till Tusen kronor till på priset! . 🤓

[GråHäxa]
0

#28 Oj tror du det :-D Jag hade ursprungligen tänkt att ta ca 1000-1200. Det hade ju varit fantastiskt om jag kunde få så mycket för den! :-D

Tjeja
1

Nu vet inte jag hur betalvilliga svenskar är när det gäller reborns egentligen men den där är ny, jättefin och 2500 för henne hade varit ett bra pris det med!

Prova sälj henne på e-bay istället på auktion från 2500 sek och uppåt får du se..

[GråHäxa]
0

Nej man vet ju inte det förstås. Får se hur jag gör, Ebay är ju en större marknad helt klart. Tycker dock att det verkar vara lite hysteriskt på Ebay vad det gäller att sälja dockor där man ej vet skulptören. Känns som att många blir anklgade för att sälja kopior när man läser runt på utländska forum. Visst finns det många kopior men ofta vet man ju faktiskt inte. Mitt kitt är beställt via Ebay från England mer än så vet jag inte. Efter detta kommer jag bara köpa kända kitt så att ja kan garantera att det inte är någon kopia. Då kan jag nog våga mig ut på Ebay :-)

Vaargen
1

om jag köpte en reborn skulle jag bara köpa av kända kit, jag lägger ju ut en bra slant då vill man också vara säker på vad det är, iallafall jag :)

[GråHäxa]
0

Jo det är klart att många känner så. Därför kan jag ju inte ta hur högt betalt som helst heller. Kittet skulle enligt dem som sålde det heta Riley och jag har ej hittat något kitt som det skulle kunna vara kopierat utav. Men jag vet ju inte till 100%

Tjeja
2

Det är ifs redan medräknat i min tanke just det att kittet inte är garanterat "äkta" och du inte är någon känd rebornmålare heller som jag tänker det priset.

Dvs en fin okänd docka målad av dig okänd konstnär… dvs en så fin handmålad docka är värd mer än 1500:- oavsett vem som gjort den. 

Men det är förstås bara mitt personliga resonemang, jag har inte själv handlat eller sålt reborndockor på ebay, men av det jag ser och läser där och själv funderar på att köpa där så finns rent ut av fult skulpterade och målade dockor där som fortfarande köps av folk till betydligt högre pris än 1500 sek. :)

[GråHäxa]
0

Ja folk resonerar nog olika kring det här med kitt namn, konstnär osv :-) Jag lägger nog upp den med utropspris 2000 och köp nu 2500. Så får jag hoppas att någon nappar annars får ja sänka priset helt enkelt :-)

Carerik
2

Testa, du har inget att förlora, lycka Till!

[GråHäxa]
0

Ja precis Carerik. Tack :-)

[GråHäxa]
1

Hope finns nu på Tradera ifall någon skulle vara intresserad 🙂

http://www.tradera.com/item/290806/229991954/ny-reborn-baby