Alla är vi olika!

Idag & igår Rocka sockorna loss för allas olikheter,det passar oss precis !
Vi tycker fler ska följa och göra som vi!!!
Igår fotade jag en hel förskola, 86 barna fötter i olika strumpor, personal förstås 16 stycken, av alla barnen på fsk var det endast tre st som ej hade uppmärksammat detta, så då får man steppa in och fixa så de barnen bytte med varandra, en del tycker sånt här är fånigt men vi har " lika behandlingsplaner" på nästan alla jobb, vi har FN: s barn och människorätts konventioner, och vi måste även uppmärksamma detta i vår vardag, Lika / olika är bäst!, om vi pumpar in det i barnens medvetande så kanske de kan påverka och göra skillnad även bland ibland inskränkta vuxna. Just att olika / lika kan vara många olika saker så måste vi alla få den rätten att känna självförtroende och självkänsla. Super viktigt men svårt att jobba för…
Roligt med fler bilder av rocka sockorna..jag/vi brinner för allas olikheter
såg på facebook alla fina olika sockor från förskolor och skolor mfl… härligt
jag är själv förskollärare..men "pensionerad" sen 2 år….det går inte en dag utan jag längtar tillbaka till min förskola och alla barnen!
Heja Vanessa…fin bild på alla dina reborns fötter…bara Leo som inte kom med!
Det verkar vara flera förskolärare som håller på med reborn dockor, undrar varför ?
Vilken fin tråd :) Nora har tyvärr bara vita strumpor….
#4 jag jobbar inte ännu men planerar att utbilda mig till förskollärare 😉
Jag har alltid gillat dockor samlat olika sen jag var liten, nu på våren kommer jag på mig att tänka när jag fick ta ut dockvagnen..det var verkligen härligt!
jag älskade att leka med barnen,genom lek lär man sig mycket….och lek kan vara läkande i många fall som med våra reborn är så nära en baby eller toddler, som kan skänka många tröst och ett lugn att ta upp i famn byta på etc.
Som förskollärare får man vara öppen för mycket vi har en bredd i vår utbildning
att se olikheter och många av oss gillade kanske dockor som små…..🙂
Vad gulliga bilder för ett bra syfte :) Jag hade också tänkt att bli förskolepedagog. Läste på lärarutbildningen men tvingades avbryta pga hälsoskäl. Hade min praktik på en förskola och jag hade älskat att jobba med barn. Jag tror att anledningen att så många jobbar/jobbat med barn och också har reborns är för att vi älskar barn, heltenkelt :-)
Villket härligt initiativ :) Hela familjen här hemma hade olika strumpor :) Fick tänka till vid tvätten senare när jag först bara hittade omaka par i tvättkorgen Ha Ha :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Tack för all support!❤️ Säger vi….Linus45 och jag ,Linus45 har svårt att skriva
men läser hur bra som helst, symboler är oxå bra!
Va bra att veta, är dålig på att använda symboler, nu ska jag försöka att sätta in lite sånt, symboler som förstärkning är ju jättebra, precis som att använda tecken till stöd
Måste skriva igen, har man en svårighet eller funktionshinder definierar det inte den du är som person men det kan hjälpa andra att göra det lättare om man vet om det, så bra av Linus45 att vilja berätta hur vi kan underlätta för henne.
Hon skriver ofta här med de symboler som finns, kan läsa allt som står men bra om det förstärks med symbol.🙂