Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1761 ggr
Carerik
2

Sälja- hur gör andra?

Undrar bara hur ni gör när ni säljer era dockor på Tradera, flera gånger ser man samma namn som vill ha andra bilder än de som finns, det är väl ok första gångerna men sen ser man att samma person återkommer med samma förfrågan, det känns så dumt att fotaoch skicka bilder till någon man vet aldrig kommer att köpa något. De flesta som håller på med dockor vet ju ungefärligt värde på dom så det borde ej bli ngt probllem för personen att bestämma sig för att köpa eller avstå. Det rör sig om en del pengar men det är få av oss som säljer jättedyra dockor. Problemet är att det finns flera som vill ha men ej har pengar och de fortsätter att gå till "Köp Nu" på Tradera och har naturligtvis inga pengar just nu, tycker det är tråkigt att det är lite svårt att lita på en del köpare, Nu har jag fått skriva av mig lite men problemet med "de som vill men inte har" fortsätter .

[GråHäxa]
0

Jag mins inte hur det var på tradera men på ebay så finns det en funktion som "tvingar" personen att betala. Alltså när man trycker på köp nu så slussas man vidare till betaltjänsten och betalar man inte där så finns annosen kvar. Finns det inte en sådan funktion på tradera så borde dom fixa en kan man tycka. Skall själv försöka sälja min första docka på Tradera snart och det känns ganska osäkert och lite nervöst faktiskt.

Carerik
0

För det mesta är det ok, tror ej tradera har samma som Ebay, ska kolla. Det finns en hel del som håller på med reborns som har lite problem av något slag och därför blir det mer kompliserat. Här på sidan har man ett hum om vilka man ska undvika att beblanda sig med,. På Tradera är det nya namn man inte har ngn koll på, men som sagt ibland går det smidigt.

Fia81
0

Jag brukar använda mig av direkt betalning på Ebay. På Tradera blir det en chansning… Men ja ibland blir man trött och "galen" på dessa personer… så är det någon jag VET inte kommer köpa men begär bilder mm skriver jag att dockan redan är packad!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

zakkris
0

Har varit med om samma sak. Det är tråkigt, samma med detta eviga prutande på redan snuskigt billiga dockor. Men det är nått man kanske får ta med försäljning eller nått vet inte.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[erika50]
0

Har oxå varit med om samma sak så tråkigt när man lagt ner arbete på att sända många kort och sen hoppar köparen av när allt är klart, tråkigt för andra som oxå budat men inte lagt högsta budet.

Jag ska försöka igen och ev endast använda Klarna/pay pal att betala med. Klarna kan köparen dela upp betalningen med, då slipper jag det problemet. Köparen har rätt att ångra köpet innan de betalar, de får se varan de köpt innan betalning sker.

Det gör också att dockan jag sålt kan komma tillbaka, men det är bättre med en mellanhand som Klarna för köparen, jag behöver inte sköta problemet med betalning eller återbetalning för köpare  som inte  är nöjd, bra för båda parter.

Jag ska oxå försöka sälja via Ebay lite bättre en tradera, ser det när min man köper och säljer där.

Carerik
0

Tror också det är bättre att sälja på Ebay när man vill ha en lite högre summa, det tar en högre avgift men det är ok.

RebeccaDaisy
0

Jag gör som några av er andra , chansar! Men jag har haft tur och hitintills har alla betalat även om det tagit lite längre tid för vissa. Men jag har just nu en docka som är packad och klar att åka, skulle åkt för snart tre veckor sen men betalningen har fortfarande inte kommit. Varje gång vi har pratat har hon en ny ursäkt och jag kan ju inte veta om det är sant eller inte. Så just nu är jag lite små sur, men hoppas att hon hör av sig under kvällen, annars känns det som att jag ska lägga ut en ny annons.

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

[GråHäxa]
0

För er som säljer på Ebay så finns det en lista med problem kunder och liknande. Jag kan tyvärr inte länka då jag skriver från mob. Men ni hittar den på rebornsdolls.com.au i delen som heter "The Cry Baby". Sen är det den översta kategorin som ligger lite för sig själv. Det verkar vara många som har problem med personer som inte betalar på Ebay också tyvärr. Men det är nog bättre än Tradera iaf.

Carerik
0

Samtidigt vill man ju vara snäll och låta köparen få lite tid på sig….. De skulle kännas bäst att få pengarna swischade, då kan man skicka paket direkt och utan krångligheter, hoppas verkligen man kan lita på den som vill köpa en docka om en månad eller så, det tar lite energi att fota och lägga ut på nytt.

Fia81
0

Jag sålde en docka på Tradera till en kvinna som skulle betala inom 3 veckor… Hela tiden nya ursäkter… Efter 2 mån och ingen betalning avbröt jag affären… Om jag inte känner personen vill jag "idag" ha en deposition för att hålla dockan.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Carerik
0

Det var en jättebra ide, självklart ska man ta ut en Deposit, hade jag tänkt på det kunde det nog räddat en o annan affär, så tack Fia, ska hädanefter göra så.

[GråHäxa]
0

Ja det var en väldigt bra ide Fia81! Så skall man självklart göra :)