Reborns iFokus

Reborns

Etikett: våra-reborns
Läst 2204 ggr
[rebornsmother]
0

Faktist så kommer jag få :)

Jo, min mormor har lovat mig att hon ska köpa en silicone baby åt mig fast att hon först ska spara och att jag också ska spara och inte köpa något tills nästa gång vi träffas för hon kommer från Polen och vi kan inte träffas jämt men iallafall så är jag så glad bättre mormor finns inte tror jag och ja, hon vet att dom är dyra så jag kommer få vänta ett långt tag men jag kan se allt framför mig och liksom åååååh längtar som en tok men kanske kan fråga henne om bilder på henne/honom om ni vill se den nån gång? :)

Aleya
2

Det var en OTROLIGT snäll mormor. Hur ska du då göra för att spara?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
0

Inte köpa något sa hon alltså inte ens tänka på att köpa något typ :)

loolan
1

Vad kul.

[rebornsmother]
0

:)

[erika50]
1

👍Bra med snäll mormor,hoppas du kan hjälpa till att spara nu!

[rebornsmother]
0

Japp lovar :)

Carerik
6

Hoppas du kan hålla dig från att köpa onödiga saker och visa din jättesnälla mormor att du också tar ditt ansvar och försöker göra ditt bästa för att spara pengar. Hon blir nog glad om hon ser resultat.

[rebornsmother]
0

Ja carerik jag ska ta mitt ansvar nu :)

[rebornsmother]
1

mormor gör det för att hon älskar mig! <3

Carerik
3

Självklart!

[rebornsmother]
0

Jo hörni vet ni vad mormor sa mera att jag kommer att få vara med att välja honom eller henne :)

[GråHäxa]
1

Vad roligt för dig :)

[rebornsmother]
0

Tror jag redan valt :) en liten en :D

Vaargen
0

vilken?:)

[rebornsmother]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En billig unpainted och hon är premie :)

Vaargen
0

#15 det där är bara kittet så den är inte bara omålad utan inte ens ihopsatt som jag uppfattar det :)

[rebornsmother]
0

Oj jaha då kanske den där andra vore något :)

Carerik
2

Det är ett omålat kit , det medföljer material för att färdigställa dvs måla, kommer mest troligt i delar, det kostar : 2975 kr + frakt, den vet jag ej vad den kostar, är det från USA kan det ju kosta nästan 1000 kr till, så då kan du räkna på kostnad och hur mkt jobb du vill lägga ner själv, tänk på att den är ganska liten.

[rebornsmother]
0

Eller jag har ingen anning :/

[rebornsmother]
0

Jag får nog lugna mig lite :)

Vaargen
1

kolla på ebay/tradera reborn artister efter dockor?

[rebornsmother]
0

Ja det ska jag göra :)

[GråHäxa]
3

Tänk på att silikon dockorna är väldigt dyra så står det 2000 kr är det antagligen inte en färdig docka. Jag tog en titt på Ebay nu och det fanns en del som kosta runt 13.000 kr på köp nu funktionen

[rebornsmother]
0

Är det samma med denna baby

[GråHäxa]
1

Den tycks vara en färdig docka men är den i silikon?

Carerik
3

Tycker att du kan titta mer på E-bay , där finns det oftast dockor från andra europeiska länder och frakten därifrån är inte så dyr. På E-bay ser du direkt vad det kostar i svenska pengar, det står också fraktkostnad och om säljaren skickar till Sverige. Du kan också se vad det kostar att ta in en docka från USA, både frakt, moms och tull + dockans pris. 1 US dollar är 8,46kr. Beställ Inget om du inte är helt säker på kostnaden och vad du får för pengarna.

Aleya
1

Jag tycker du ska lugna dig lite. Ännu har du inte pengarna till en docka. Och om din mormor kanske är pensionär och då kommer det ta tid att spara. Det är inte som att pengarna finns imorgon.

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
0

Ja gråhäxa det är en silikon :) Okej carerik :) Min mormor jobbar så det blir inte så lång väntan endå men du har rätt :)

Aleya
1

#28 dock måste ju din mormor ändå ha utgifter. Jag skulle tippa på MINST 6 månader innan du ens kan börja tänka på att skicka efter dockan. så fokusera på andra saker.

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
0

Ok ja jag ska

[rebornsmother]
0

Kanske ska satsa på små först som inte var så jätte dyra :)

Aleya
2

#31 jag tycker att du inte ska köpa något. Du sa det till din mormor så håll nu det.

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
0

Nä ska inte utan bara förberedder till den dagen jag ska verkligen köpa en så jag bara kollar

[erika50]
4

Oj oj, jag tycker att du ska fokusera på annat så länge så du inte tar fel beslut.

Låt din mormor hjälpa dig att ta beslut när det är dax att köpa silikon dockan.

I morgon ska det bli fint vårväder, försök komma ut och göra lita andra saker

och inte bara leta silikondockor.

Det tar lång tid att spara och du lovade din mormor att ställa upp på det.

Det kan låta hårt och tråkigt men har man inte pengarna så måste man spara, och tänk så du inte köper fel docka bara för att du vill ha NU.

Omålade silikon kit finns ju men det kostar att få dem målade och inte ger de samma känsla som de silikonbebisar som är färdiga om du har dem omålade.

Hoppas du kommer ut på lite annat kul så du får annat att tänka på!

Ha en fortsatt bra helg!

[rebornsmother]
1

Tack :) aa tror jag ska fokusera på annat :)