Blir så ARG!!!
Vad gör man med människor som inte betalar? Har "sålt" min Arianna, till en person här på sidan, hon skulle ha betalat henne idag ( sa att hon inte hade pengar före) det är så tidsödande att börja om och sälja. Hur F-N kan man köpa ngt om man inte har pengarna. Är det bara jag här som har upplevt detta? Det skulle vara bra att veta då kan alla vi kanske "blocka"den köparen på ngt vis. Det rör sig om en del pengar också. Personen svarar ej på mail och det har framkommit att samma sak gjordes mot en av våra dockartister. ( det kan jag tycka är värre) Min mail fungerar som den ska så det kan det inte skyllas på. Tycker Det Är Super Tråkigt att en del inte skäms för att bete sig så här ?
Har man gjort upp ett datum för betalning ska man betala då är man osäker på vilket datum man kan betala kan man ju ange ett ungefär, hon jag köpte Jolie av så sa jag att jag betalar den 18e eller den 19e för jag ville vara korrekt. Ja det är tråkigt, men ni kanske kan försöka tala er till en annan dag för betalning? har hon hoppat av intresset helt och hållet? sånt händer ju och det kan man inte göra något åt men det är tråkigt för den som säljer ja absolut :/
Jag struntar fullständigt i om folk förlorar intresset ett avtal är ett avtal, man är skyldig att meddela sig. Jag kommer att ta det här vidare för det är regelvidrigt tycker att alla här på sidan har rätt att veta vem det är så de på alla sätt kan undvika personen det måste du väl hålla med om eller hur ?
#2 Om ni har skrivit ett avtal är det en annan sak men jag snackar bara om regler i allmänhet visst är det drygt och jag förstår att du är arg! men om ni inte har skrivit ett avtal så tror jag inte det är olagligt att inte längre vara intresserad även om det är oschyst. fast jag vet inte! är inte så påläst om lagar/regler, jag tycker också hon ska meddela sig som lovat att köpa din docka.
man får inte hänga ut folk öppet på iFokus enligt reglerna, men alla som undrar vem det är som verkar luras så kan du mejla/skriva privat till dem som vill veta med namnet på den som ej betalade/lurades!
Hoppas söta Arianna får ett seriöst hem snart 😕
Man kan skriva saker på ett sätt som gör att alla vet men ingen hängs ut.
Ja det kan du ju göra eller så kan du skriva personens namn privat till dem!
har varit med om samma på tradera. Jag skulle aldrig boka upp en docka innan jag hade pengarna då jag vet att mycket kan hända, men de kanske bara är jag som har djur att tänka på i första hand och bil som ibland strular. Då skulle jag aldrig kunna boka upp en docka för hunden ellr bilen kan få utgifter ja inte tänkt på. Så alla som bokar upp, ni ska nog tänka en gång extra så den som säljer inte råkar ut för samma sak som #0 har gjort
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Många gånger med en viss person på detta forum :/
Jag vet, det finns privata varningar om vissa, men NU tror jag bara att en situation gjorde att det blev lite fel, NoHard Feelings, Allt ÄR OK! Men tror att det är bäst för både köpare och säljare att betala direkt, men man vill ju vara vänlig och vänta.
#6 Det gick bra för TS dock
Det har hänt oss två gånger på Tradera, där man varit med och budat och vunnit budet men sedan hoppat av, så när objektet kommit ut igen, så blir det samma sak fast i ett annat namn, detta är inget man önskar, det är nu längesen jag sålt dockor
på tradera, det känns inte så säkert längre.
Väldigt vändning väldigt tråkigt när sådant händer! Hoppas att det löser sig
#11 det har redan löst sig
#12 ja jag såg det (: