silicone baby...hjälp?
såg en silicone baby på alibaba och den var så fin och bra men vet ej om dom talar sanning att det är en silicone baby? :/
här är länken…
http://www.alibaba.com/product-detail/Baby-reborn-full-silicone-silicone-reborn_60136900455.html
Reborndolls
Det ser ju ut som en silikon, men samtidigt står det ju reborn o vinyl. Jag blir inte riktigt klok på det.
OMFG nej köp inte den!
Dem har gjutit av Nod av Donna Rubert. Extremt olagligt och extremt nonchalant
Trodde du var rebornmom så lika signatur ni har.
Här kommer lite info om Baby Care modell, som används i undervisning, men som kan beställas via SOMSO MS 58/B som går att reborna med Sonja air dry paints.
Materialet är silikon liknande Goggla på SOMSO MS 58/B. ( Tyskland om jag minns rätt). Kostar några 100 Euro. Den länk du länkat tror jag är en docka i undervisning också. Tror materialet är samma som i SOMSO MS 58/B men som är lagligt!
Oj ska inte köpa den men ska byta namn också :)
Reborndolls
Oj kunde inte byta namn men ni kan komma ihåg jag har s imellan rebornsmom
Reborndolls
Materalet kan vara lagligt men inte avgjutningen. Om det är "Nod av D R " är det definitivt en olaglig handling, då handlar det om kopior från Kina och vi ska nog undvika det om vi vill behålla ngt värde på våra dockor. Såg lite skumma saker på Ebay nyligen men då var avsändaren från Ryssland, ofta ngn som har få köp och inte som säljare, går ut med en del "för bra för att vara sant dockor", naturligtvis finns det etablerade från R- land men har ej sett ngra från Kina än.
Okej :)
Reborndolls