HÅR ?
Hur tänker ni om hår? Tycker överlag att många reborns har för mkt hår. Att det föds små trollungar med en tova av mörkt hår vet jag ju men att ha en reborn med långa blonda lockar stör mig, har lite vårt att hitta nya bebisar pga min hår fixering, vill gärna veta hur ni andra tänker om det. Toddlers kan ha mer hår men det ska inte se ut som de lånat mormors peruk eller hur?
he he "mormors peruk". jag tycker att det bror lite på vilken bebis det är. Men man vill ju inte att det ska se jätte onaturligt ut.
Beror på… Har sett små toddlers med hår ner till knäna och det tycker jag inte om… Tycker heller inte att det klär bebisar…. Bebisar (typ från minsta kittet upp till 22") ska har kort microrotat hår…. Därefter lite längre och lite tjockare… Har sett många Bonnies med korkskruvar o.s.v, men min Bonnie har kort, tunt hår…
jag har känt lite tvärtom att jag önskade att det var lite mer hår på dockornas huvud så man kan pyssla lite med det, men det ska ändå se naturligt ut inte se ut som en peruk.
Toddlers får gärna ha lite mer hår.
De små tycker jag inte ska ha för mycket hår det ser så onaturligt ut, inga riktiga nyfödda har långt hår vad jag vet,
googla på bilder på nyfödd så kan ni se lite bilder på nyfödda och deras hår det varierar mycket men många bebisar har faktiskt mer hår än man kan tro =)
Ja det där med hår kan verkligen vara olika. Jag föddes med ganska mycket hår och kunde ha en liten toffs som nyfödd :) Men håret skall ju absolut inte vara långt på de små. På toddlers tycker jag att det är roligt om man kan göra lite frisyrer, men det skall ju inte gå till midjan eller så.