Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 904 ggr
Elsa
1

Tips och råd!

Har kaaaanske lyckats övertala sambon nu att få köpa mig en liten en ;) han säger att jag får "göra vad jag vill" haha!

Behöver tips, ska jag köpa en färdig? ett kit? från Ebay, tradera, här på iFokus? Har noll koll! Är väldigt pysslig av mig så skulle säkert kunna göra en, har tidigare gjort om en gammal "baby born", för typ två år sen. men hon blev så liten :p Ge mig lite tips på vad ni tycker jag ska göra! Är student och arbetslös så begränsad budget..

Vaargen
2

Jag tycker att du från första början bestämmer själv om du ville skaffa dig en reborn.

Kolla på Tradera och blocket efter reborns till salu där kan dem vara lite billigare då dem är begagnade, fråga efter vilket kit dockan du är intresserad är utav fråga även om vikt och längd och vem som skapat dockan, andra bra frågor kan vara om håret är rotat osv (om dockan har hår) bra bilder i olika vinklar närbilder se bilder på fötter och händer även utan kläder så att du ser att allt är i bra skick att inga defekter finns på dockan.

Köp inte ett kit om du inte har koll på hur man gör en reborn, utan köp en färdig :)

Finns en hel del rebornartister som säljer reborns eller som kan specialbeställa ifrån här i sverige googla typ på: reborns till salu

reborns av vinyl kostar nästan aldrig mindre än 1500 och oftast går priserna ända upp emot 5000 kronor  men var beredd på att lägga ut över en tusenlapp iallafall :) Silikondockor kan bli riktigt dyra!

[GråHäxa]
1

Vad roligt att du lyckats övertala din sambo 👍 Min sambo var också lite skeptisk i början men nu har han vant sig och kallar dem för våra pseudobarn haha 😃

Eftersom du är pysslig av dig så hade jag nog köpt ett startkit. Jag köpte själv ett startkit när jag började med det här för inte så längesedan. Det är verkligen jätteroligt att reborna så det passade mig perfekt. Jag köpte mitt startkit här http://hunnybunsrebornsupply.com/inc/sdetail/8791/42931

Tänk dock på att tullavgifter och sådant tillkommer om du handlar från USA. Med frakt och allt så tror jag att mitt startkit landade på ca 200 dollar, men då ingick precis allt.

Du kan säkert hitta billigare kit på Ebay. Hittar du en billig färdig reborn så kan de nog i vissa fall kosta ungefär samma som att göra en egen docka. Har sätt  dockor säljas för runt 1000 kr i vissa fall, men man får väll tänka på att man får vad man betalar för. Dock tycker jag att vissa reborns som säljs på Tradera för runt 1000 kr ser ut som att de gott kunde kostat mer. 

Lycka till och hoppas att du hittar vad du söker!

[GråHäxa]
1

Tillägger att det finns många bra videos på youtube där man kan lära sig hur man gör sin egen reborn :)

Carerik
1

Tycker också att du kan titta på Tradera odyl och kanske hitta ngn du fastnar för och om intresset fortsätter köp ett start kit och testa om det också är ngt för dig. Alla vi här har olika sätt att utöva vårt intresse och det är ok. En del pysslar och gör saker med sina dockor och en del har dem för samlandet. Jag personligen tycker om att förändra mitt samlande, gillar nya dockor och bryr mig inte om att besjäla dem, jag byter ej blöjor, funderar inte på deras namn så mkt, jag köper och säljer docker, jag adopterar inte. Andra gör precis tvärt om . Det som är viktigt är hur du själv vill hantera dina dockor och ditt samlande, hur många du vill ha och varför ? En kul hobby, man behöver inte ta det så allvarligt. Jobbar också som förskollärare.

loolan
1

Vilken tur att sambon ändrade sig(; Lycka till med vad du en väljer och jag hopas att man får se lite blider på din reborn om allt går som det ska.

[erika50]
1

Vilken tur att sambon ändrade sig.😉

Finns många bra start kit, om du vill testa , Puppen traumaland.se har bra startkit.

Jag vet att Marina Blue shop också plockar ihop för ett startkit, hon finns i Sverige

kanske något dyrare. Då slippper du tull mm, från Tyskland och Puppen Traumaland går det väldigt smidigt och snabbt. Bara lite förslag.

Tycker du om att måla och har gjort om en baby born med bra resultat tycker jag du ska våga att pröva ! Lycka till hur en du gör🙂👍