Vad använder ni för er reborns hår?
Jag upptäckte med dominik som jag hade förut som hade rotat mohair att hans hår kunde bli lite bångstyrigt ibland, jag har hört att man kan kamma med en mjuk babyborste kanske det funkar med en tandborste likaväl? vad passar bäst till mohair, kan man kanske använda någon balsamspray eller vad använder ni för något?
Vi använder både liten tandborste och mjuk borste, till toddlers med mycket långt hår funkar inte bara mjuk borste utan en barnborste mer rustik.
använder ni något balsam eller något för att göra håret finare och mjukare eller räcker det med tandborste/mjuk borste?
Jag använder min dotters balsamspray, extra mjuk babyborste och en större kam 😃
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Jag blandar en droppe balsam och en droppe glansolja i en sprayflaska med vatten. Sen använder jag en extra mjuk tandborste för barn :)
Jag tycker absolut att en baby borste ger bättre resultat. Förut så hade jag bara en tandborste och använde till Noras hår. Hennes hår blev också lite bångstyrigt som du sa efter ett tag. Men när jag använde en babyborsten så blev det verkligen mycket bättre.
#5 kanske hjälper om man också använder balsamspray även om man bara använder tandborste :)
tandborste, mjuk baby borste, balsam och vatten :)
#6 det har jag aldrig provat men varför inte? Kan nog mycket väll fungera det också. Annas så kostar en babyborste typ 30kr på ICA….