Jätte huvud- varför?
Är det bara jag som tycker att en del toddlers har så enormt stora huvuden? Är inte så van vid toddlers men kan tycka att min Ariannas ( och alla andra Ariannor) se ut som gigantiska bebisar inte som ett lite äldre barn. Är det bara det här kitet eller har alla toddlar lika stora skallar? Jag vill ju att det ska se ut som ett lite äldre syskon inte en bebis på steroider. Vad ska jag välja för toddler ? Några förslag på småhuvuden?
På ett yngre barn är huvudet 25% av barnets längd.
Det skulle jag också vilja veta. Tycker att många kit har konstiga proportioner :S
Jag jobbar med små barn och ser dem varje dag och proportionerna på vissa kit ligger ej i närheten av hur barn ser ut. Det måste ju finnas nåt toddler kit som iallafall är i närheten av hur barn ser ut. På flera bebis kit är huvudena nästan små. Man kan leva med att en fot eller hand är lite stor men huvudet, min har ej långt hår kanske det bidrar till bebiskänslan men det är ännu overkligare om de har hår som en femåring. Som sagt det måste väl finnas något kit därute som har mer ok propotioner.
Men mössor stämmer i storlek på våra toddlers som små barns huvuden
80/86, de ser inte konstiga ut. Jag har också jobbat med barn
alla barn har lite olika huvudform, kroppar är ju också olika, kanske svårt för de som gör skulpturen till kittet att få dem exakt som ett barns. Jag tror många konstnärer mäter efter en riktig baby eller lite större barn till toddlers.
jag tycker inte det se r konstigt ut om det liksom ska vara en bebis, men om det ska likna ett lite äldre barn det är då jag har svårt att få det att stämma. Jag tror också ju mer jag stirrar på hennes huvud ju större upplever jag det, man får väl gilla läget , hon är så söt men….. Har tittat på "Bonnie och Tippi av Linda M och upplever att deras huvuden har bättre propotioner. Får väl sluta titta så noga och försöka klä henne lite "äldre" och fixa till håret lite.
Jag har beställt en massa saker fel pga det här med proportionerna. När jag köpte Theas kit så mätte jag hennes huvud för att gissa mig till vilken kropp hon skulle ha och det stämmde inte alls. Det är klart att riktiga barn också är olika men man blir lite förvirrad. Inget ialla menat mot skulptörerna, jag skulle inte kunna göra det bättre själv. Är dock själv på jakt efter en verklighetstrogen toddler som ser lite äldre ut. Får ta mig en titt på Bonnie och Tippi av Linda M som du nämner Carerik
Bonnie är helt korrekt!
Hon ser verkligen ut som en tre-åring.
Jag tycker att dem flesta toddlers har för stora ögon…
Rekommenderar starkt Bonnie av Linda Murray
Den Bonnie / Linnea som min dotter har ser verkligen inte ut som en 3 åring i
proportioner, en treåring är längre en 71 cm, kom ihåg att detta är reborn dockor
och kanske man kommit så nära verklighet som man bara kan, annars är det upp till konstnärer att försöka tillverka kit ännu mer verklighets trogna,svårare ju större kittet blir tror vi.
Vi tycker Arianna är helt fantastisk med stort" huvud" ska bli spännande att se skillnad på henne och Lovisa och Linnea..vem som har störst huvud.??
Hon är för kort o.s.v, tre-åring var väl att överdriva lol… Hon ser ut som en 18 månaders…
#10 👍
Tror jag får lära mig gilla huvudet, när jag ser bilder på henne och Lenas Ellen ( de är rätt lika , hår odyl) så ser huvudet inte så stort ut, jag tror bara att jag förväntade mig att hon skulle se äldre ut. Och Erika50 jag måste få veta vem som tar priset för störst huvud!