Behöver tips om hur man målar vecken "creases"
Jag tycker att det är väldigt svårt att få till målningen av vecken och rynkorna när jag målar. Jag har testat lite olika metoder och jag har testat med både tunn och lite tjockare färgblandning. Problemet är att antingen så syns det inte alls eller så sjunker färgen in och ser torr och pudrig ut i rynkorna. Jag har testat att ta lite förtunning på en spetsig topps och försökt dutta bort färgen som blivit pudrig men då försvinner det för mycket. Försöker alltid att samla upp extra färgen med svampen så det inte rinner ned för mycket men det blir inte riktigt bra :(
Nu testar jag med någon slags skuggningsmetod vilket blir bättre men fortfarande pudrig färg på flera ställen.
Är det någon som har tips på hur man får till vecken utan att de blir pudrig färg och annat tråkigt?
Vad använder du för färg? Använder du GHSP ska färgen ju vara tunn som vatten. Då pudrar den inte.
Gör den väldigt tunn och arbeta i lager!
Jag brukar ha kanske 3-4 lager av rött, ett blått och två lila!
Tunna tunna lager, man kan oxå skugga med en mörkare färg i veck, var inte rädd
att testa lite annat en bara rött,blått och lila…..
Tack för tipsen! Jag använder GHSP, vet inte varför jag hade fått för mig att just vecken inte skulle göras i lager haha. Men då vet jag, tack!