Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 838 ggr
Carerik
0

Problem med vikten

Upplever att min Mathilda är lite för lätt i kroppen, huvud och armar och ben är ok. Vad gör jag för att åtgärda detta?

[GråHäxa]
0

En nylonstrumpa med tyngd i rumpan kanske?

Carerik
0

Bra förslag , det är ett av ställena där det känns för lätt. Då kommer fråga 2 , vad ska jag använda? Har en hel del släta små stenar de borde väl fungera , eller? Måste ju prova men det känns lite tokigt att behöva sprätta upp henne.

[GråHäxa]
0

Men du behöver inte sprätta upp henne. Skär av buntbandet som huvudet sitter fast med så kommer du åt kroppen från insidan. Sedan fäster du bara huvudet med ett nytt buntband. Jo det kan nog fungera med väldigt små stenar. Egentligen rekomenderas det väll inte att fylla med sådant men om man skall ha dockan själv och bara vill hitta något lätt tillgängligt. Sand kan man ju använda isf. Jag fyllde min senaste med en väldigt småkornig kattsand (ren givetvis haha) det fungerade ok men inget jag egentligen skulle rekomendera

Carerik
0

Tänkte faktiskt inte alls på att ta bort huvudet. Kattsand eller små dekorations stenar låter som det skulle fungera. Jag vill inte att hon ska se tjockare ut så jag borde hitta något litet och tungt, vad det nu kan vara?

[GråHäxa]
0

Tänk bara på att om du använder kattsand så skulle det rent teoretiskt kunna påverka vinylen i längden. Kattsand absorberar ju fukt. Då kanske det är bättre med små stenar. Du kanske kan lägga vadering i en stor tyg påse av något slag oxå lägger du nylonstrumpan med stenarna inuti vaderingspåsen, då känner du inte stenarna när du håller i henne. Hur många kg är det du vill lägga till?

Silvana B
0

Du kan ju också försöka med spelkulor i glas.Finns på leksaksavdelningen.

zakkris
0

Jag använder ris som tyngd i mina dockor då jag vill att de ska vara bättre för miljön samt bättre ifall barn får tag på de, man vet aldrig vilka som köper ens docka.  (och ja jag vet att det inte är de man ska använda men funnit de perfekt, får väldigt bra vikt med det och som sagt bra för miljön med )

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Carerik
0

, tack så mkt Gråhäxa och Silvana för hjälp, spelkulor låter som ett bra alternativ, hon behöver lägga på sig ca 700 g, får prova mig fram men jag tycker om när de är lite tyngre. Leksaks affären nästa.

Carerik
0

Glömde.. Tack till Zakkris också, ris låter inte heller så dumt.

Carerik
0

Buntandes runt huvudet sitter så himla bra, syns inte, känns inte mkt. Vågar inte ta bort det för jag tror ej att jag får dit de t på samma sätt. Tillsvidare får hon leva med en rispåse i blöjan, jag tog en större blöja och fick dit rispåsen ganska bra. Tyngden blev mkt bättre och hon känns inte speciellt "obalanserad". Självklart är det inte ultimat men det får vara så ett tag.