Sagas nya kropp
Idag har vi bytt kropp på Saga, med hela ben och 3/4 armar.
Jag blev mycket förvånad då vi såg innehållet i den gamla kroppen, så dåligt material fyller jag aldrig de dockorna jag rebornar, vi har riktigt fiberfill och ordentligt med granulates + glaspellets fine och använder tubefabric som att fylla i, går ju bra med strumpa, men tycker nog när man betalar 12-15000 kr att det ska vara det bästa i kroppen!😡
Det blev ett bra resultat, men vi ska betälla hem en ny kropp för hela armar och ben , det tror ja kommer bli utmärkt bra på Saga.😃
Hudfärgad kropp tycker vi ger det bästa resultat,alla buntband måste vioxå ändra till tunna, så i morgon blir en ny beställning och jag ska leta ett kit och måla igen!
Här kommer lite bilder, tyvärr vart det ganska mörkt i rummet..men man ser förbättringen av benen med den nya kroppen och magplattan passade perfekt!
Vilken skillnad på benen det blir och det är ju sånt man sälla upptäcker innan man fått hem den. Man förutsätter faktiskt att dockan är gjord och fylld på ett bra sätt. Lilla Saga blir lite dyr i drift , tur hon är söt…….
Det ser jättebra ut med den nya kroppen :) Får jag fråga vad hon var fylld med?
Hela armar och ben tror jag blir perfekt på henne :) Men fy vad dåligt med fyllingen, håller helt med ska absolut hålla högsta klass!!!
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Typ fetvadd av något slag och en lien strumpa med granulater och små stålkulor
men för lite och dåligt placerade i kroppen.
Ja det är tur att silikonet på Saga var så bra målat det uppväger allt annat.
Vi tror hon kommer att bli helt okey med kropp som har hela armar och ben,
tror det kommer passa utmärkt.
Hon väger numera närmare 4 kg och är jättemysig att hålla i.
Härligt att höra :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Det blev mycket bättre :) man ser verkligen skillnaden