Låt mig presentera....
Här är dom nya bilderna och mer info om min nya tjej!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Vilken underbar flicka hon är ju helt underbar <3
Fight another day and die tomorrow
Följer tråden =)
Hon är ju helt ljuvligt söt!
Vilken liten goding!☀️
Blir spännande att se fler bilder på henne🙂
Tack 🙂 Jag väntar med spänning 😃
åh!
Helt sanslöst underbar! Är sugen på silikon, skulle behöva prov hålla en innan man lägger ut en massa pengar.
Var ute på Ebay och tittade runt, är det hennes bror som är till salu där?
Var otroligt lik henne och ifrån Nederländerna.
han såg lika knubbig och go ut!
Ja det är hennes bror :) Han är baby nr 1 och har något mörkare målning, min tjej är nr 3 :) Carerik jag upplever att silikon bebisarna känns mer äkta att ta i och pyssla om :) men målningsmässigt är oftast en Reborn ett strå vassare. (svårare att måla på silikon)
Silikonen jag har använt till kroppen är aningen hård, men det känns sjukt realistiskt! Fast som Fia81 sa så är det mycket svårare att reborna då man ska ha en viss färg och blanda den med silikon och pudra osv….
Silikonen ecoflex 30/20 finns olika, att tänka på innan man köper.,
Vi tycker silikondockorna känns mer äkta som en riktig baby. De är de närmaste man kan komma en riktig baby, tycker vi.
Målning av artist kräver en lång erfarenhet med att jobbat med dessa färger
finns många bra, men hantering är dyr.
Vi ser skillnad på Leo och Saga, Saga är mer detaljerad i sin målning mer verklig
i sin hudfärg och silikonet är mjukare en Leos.( jag tror personligen att de inte är målade med samma silikonfärger, finns lite olika på marknaden).
Att tänka på, bra om de är ledade, lättare att klä av och på vid posering,
Saga är helt underbar att klä av och på som en reborn docka eftersom hon har tygkropp.
Be om många bilder innan du köper, med blixt i dagsljus, utan blixt och närbilder.
De är dyra så man måste tänka till innan man köper och i bästa fall köpa från någon som har bra erfarenhet av att sett flera silikondockor.
Vi kan rekommendera Fia81 här!
Vad gulliga ni är, tack :) En stor skillnad på Leo och saga är att Leo är sprutmålad (för hand) och Saga är helt handmålad. Fördelen med sprutmålning är att resultatet blir väldigt jämt och babyn upplevs mindre "kladdig" men då även mindre detaljerad. På Saga har artisten fokuserat mycket mer på detaljer och använt sig av en starkare målningsteknik :) Så fina båda två :)
Vad tror ni om namnet Novalie som bl.a. betyder "En ny stjärna"
#13 vackert namn.
Verkligen en helt underbar tjej! Så vacker är hon :) Novalie är ett fint namn
Fint namn Novalie, vi visste att Leo var sprutmålad och saga handmålad, det är det vi menar att innan man köper bör man vara påläst och surfat omkring bland silikondockorna + artisterna som gör dem, finns mycket bra på youtube att se.
Idag finns även bra artister i Europa.🙂 Idag ska vi försöka filma Leo och saga och hoppas ni kan se skillnaden i deras målning och silikon. Vi gör ett försök och gör en ny tråd på em.
Ja det vet jag att ni visste :) jag tänkte mer på dom andra :) Vilken bra ide :) väntar med spänning :)
Imorgon tisdag reser Novalie hem från Holland :) :) :)
Hej,
Mitt i vinterkräksjukan här hemma…….🥵 🤦♂️ Så kom idag lilla Novalie hem 😃 En helt underbar tjej!!!!

Stort Grattis! så söt! och krya på er.
Herre jösses så söt! 😍
~ Hannah-Anastasia ~
Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus
Jätte söt❤️ Grattis och k🥵rya på er!
Tack så mycket :) Det kommer fler bilder på Novalie lite längre fram, bilderna kommer då även att användas av säljaren för att marknadsföra skulpturen, så roligt :)
Är inte magsjuk men har en släng av avundsjuka……….
Vad gullig du är Carerik :)