Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 864 ggr
Vaargen
1

Hur skickar man reborn?

Hej.. Jag funderar bara på om man säljer sin reborn och skickar den med posten hur får man den skickad då? packar man in den i kartong och sen vart lämnar man den  till posten för att den ska skickas? jag har inte fattat hur man gör ännu, kan någon förklara? ;)

cornelianova
0

Man kan posta genom massvis med olika företag t.ex schenker privpak

Vad de flesta i princip gör är att dem köper en flyttlåda eller så har dem en och så packar dem in bebisen, samt kläder och annat i den och kör ner den till ett postkontor (alltså där man hämtar ut post som är för stort för brevlådan. Det kommer en avi automatiskt där adress osv står.)

Ta med dig ditt pass/leg och så skickar du det :)

Andra åker ner till posten med bebisen och packar ner hen där, men jag har bara sett det en gång…

[erika50]
0

Posten eller Schenker skickar vi med, posten går snabbast men det kostar mera, de har också bra lådor att skicka i till ett pris för 31 kr + porto efter vikten på paketet, men man kan bara skicka små reborns i den förpackningen, Schenker har också olika stora lådor att skicka i, annars får du ordna låda själv att skicka dockan i, men det är bra att packa dem väl.

Schenker på deras utlämnings eller inlämnings ställen gå ut på nätet och sök via Schenker de är oftast billigast.

Posten på deras utlämnings/inlämning ställen.